ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 27 شهريور 1388     |     کد : 4747

امام جمعه هريس:روز جهاني قدس تحكيم بخش وحدت مسلمانان است

امام جمعه شهرستان هريس گفت: روز جهاني قدس تحكيم كننده وحدت مسلمانان جهان در برابر دشمنان به ويژه رژيم صهيونيستي است...

 

امام جمعه شهرستان هريس گفت: روز جهاني قدس تحكيم كننده وحدت مسلمانان جهان در برابر دشمنان به ويژه رژيم صهيونيستي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت ‌الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهرستان راهپيمايي عظيم و مردمي روز جهاني قدس را تجلي حمايت جهان اسلام از فلسطين مظلوم و آزادي قدس شريف دانست و افزود: يوم‌الله روز قدس يادگار بي‌بديل و ارزشمند حضرت امام عظيم‌الشان راحل (ره) براي آزادي قدس شريف بود.

خطيب جمعه هريس ادامه داد: روز جهاني قدس نماد پايداري، عزت‌طلبي و مبارزات استقلال‌طلبانه ملت فلسطين است كه با سلاح انتفاضه به مبارزه با رژيم جنايتكار صهيونيستي برخاسته‌اند.

وي با اشاره به اينكه حضرت امام خميني (ره) با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در سال 1358 به عنوان روز قدس، مسئوليت مسلمانان جهان را براي آزادي اين مكان مقدس كه از وظايف همه مسلمانان و نمادي براي شكست اسرائيل است، جاودانه و تاريخي كردند، اظهار داشت: اگر امروز شاهد تظاهرات ميليوني مسلمانان جهان در اين روز بزرگ هستيم، نتيجه اين اقدام انقلابي و تاريخي حضرت امام (ره) است.

احمدي ضرورت انتقال ياد و نام قدس به تمام نسل‌هاي آينده، مسلمان و آزادگان جهان را ضروري دانست و عنوان داشت: نسل‌هاي آينده بايد بدانند كه آزادي قدس و سرزمين‌هاي اشغالي وظيفه هميشگي و ذاتي آنهاست و انتخاب روز جهاني قدس به تنهايي ملت فلسطين در تحمل درد و رنج، مشكلات و تجاوزگري صهيونيست‌ها پايان داد.

وي پايه و اساس حركت انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران را نفي رژيم صهيونيستي و احقاق حق ملت فلسطين دانست و از همه مجامع بين‌المللي و همه كساني كه شعار دموكراسي در جهان مي‌دهند درخواست كرد كه با پيشنهاد هر فلسطيني يك راي موافقت كنند و به ملت فلسطين همانند ديگر ملت‌هاي دنيا اجازه داده شود كه براي سرنوشت خويش تصميم بگيرد.

خطيب جمعه هريس ابراز داشت: حماسه بزرگ 8 سال دفاع مقدس در حقيقت برگ زريني در كارنامه انقلاب اسلامي ايران و مدال درخشاني بر سينه جمهوري اسلامي ايران است.

وي با تبريك و گراميداشت هفته دفاع مقدس عنوان داشت: هفته دفاع مقدس هر ساله يادآور حماسه عظيم هشت سال رشادت و قهرماني ملت عظيم ايران و فرزندان دلاور آن در دفاع از اسلام و ارزش‌هاي والاي آن و تماميت ارضي كشور است.

امام جمعه هريس افزود: حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس در حقيقت برگ زريني در كارنامه انقلاب اسلامي ايران و مدال درخشاني بر سينه جمهوري اسلامي ايران است كه از اين امتحان بزرگ سربلند و موفق بيرون آمده است و دفاع مقدس، ايران اسلامي را در برابر تهديدات دشمن بيمه كرده است.

احمدي به برخي از جنبه‌هاي بزرگ و عظيم اين حماسه بزرگ اشاره كرده و پايان دوران ضعف گذشته، خودباوري در سايه ايمان به خدا، تربيت نسل جوان خداجوي و تامين پشتوانه دفاعي آينده كشور را از جمله اين دستاوردها دانست و اظهار داشت: منبع عظيم فرهنگ دفاع مقدس و صدور حقيقي انقلاب اسلامي به اقصي نقاط جهان از ديگر دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس است.

خطيب جمعه هريس در ادامه به آغاز سال تحصيلي اشاره كرد و با اشاره به اين كه با آغاز سال تحصيلي بيش از 20 ميليون دانش‌آموز و دانشجو به عنوان امانت‌هاي الهي و با كمال اطمينان در اختيار سنگر مدارس و دانشگاه‌ها قرار داده مي‌شود، تصريح كرد: مسئوليت‌هاي قانوني و شرعي متوليان امر در اين زمينه بسيار زياد بوده و بايد مراقبت‌هاي ويژه صورت پذيرد تا در اين امانت‌هاي گران‌مايه خيانت نشود.

امام جمعه هريس با تاكيد بر اين نكته كه فرهنگ جامعه از مدرسه و دانشگاه شكل مي‌گيرد بر همكاري و هماهنگي نهاد خانواده و مدرسه تاكيد كرد و توجه به ساخت و ساز مدارس را به عنوان يكي از كارهاي خير دانست.

 

 


نوشته شده در   جمعه 27 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode