ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1388     |     کد : 4622

امام جمعه مهربان:روز قدس روز قيام عليه مستكبران فرعون صفت است

امام جمعه مهربان:روز قدس روز قيام عليه مستكبران فرعون صفت است...

 

امام جمعه مهربان:روز قدس روز قيام عليه مستكبران فرعون صفت است

 

امام جمعه مهربان روز قدس را روز قيام عليه مستكبران فرعون صفت دانست و گفت: روز قدس اختصاص به فلسطين، لبنان و جاي خاصي ندارد بلكه تا استكبار است استضعاف هم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمين محمود عيني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب به دولت دهم اشاره كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت بر پيگيري رويكردهاي اساسي همچون عدالت، فساد ستيزي، حمايت از طبقات ضعيف، ساده زيستي، توجه به مناطق محروم و تلاش خستگي‌ناپذير براي حل مشكلات مردم به ويژه تورم و اشتغال تاكيد كردند.

امام جمعه مهربان به تاكيدات مقام عظماي ولايت در ادامه رويكردهاي اساسي دولت نهم اشاره كرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامي، ادامه رويكردهاي اساسي دولت نهم نظير عدالت، مبارزه با فساد، حمايت از قشرهاي ضعيف، ساده زيستي، توجه به مناطق محروم و تلاش بي‌پايان براي حل مشكلات مردم را ضروري خواندند و افزود: ادامه تلاش در اين مسير، خدا را راضي و مردم را هم خشنود خواهد كرد.

خطيب جمعه مهربان عدالت و تعادل را شاخصه مهم كارهاي دولت دهم از ديدگاه مقام معظم رهبري دانست و افزود: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، با اشاره به لزوم تعريف دقيق عدالت خاطرنشان كردند، «بايد در همه كارها و رفتارها، حتي در قضاوت‌ها و موضعگيري‌ها، عدالت و تعادل را بايد شاخص قرار داد».

حجت‌الاسلام عيني، توكل به خداي متعال و جهت‌گيري برنامه‌اي و كاري دولت را با شاخص سند چشم‌انداز و تاكيد بر اهميت برنامه سند چشم‌انداز بيست ساله را از ديگر موارد توصيه‌اي رهبر معظم انقلاب به دولت دهم عنوان كرد و اظهار داشت: اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44، حل مشكلات اقتصادي مردم به ويژه تورم و اشتغال و عدم شتاب‌زدگي در تصميم‌گيري‌‌ها و بهره‌گيري از نظرات كارشناسان اقتصادي، از ديگر رئوس توصيه‌هاي مقام معظم رهبري به دولت‌مردان در دولت دهم بود.

امام جمعه مهربان هدف‌گذاري در فرهنگ را از ديگر موارد مطرح در توصيه‌هاي دهگانه رهبر معظم انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: بايد طوري از ظرفيت‌هاي دستگاه‌ها استفاده كرد كه مردم به مباني ديني بيشتر علاقه‌مند و پايبند باشند.

خطيب جمعه مهربان رعايت دقيق قانون و قبول نقدهاي مصلحانه و خيرخواهانه و توجه به نصايح علما را از ديگر توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب به دولت دهم دانست و گفت: ناديده گرفتن قانون منجر به بي‌اعتنايي به قانون مي‌شود و بي‌قانوني رواج پيدا مي‌كند.

حجت‌الاسلام عيني تدوين الگوي پيشرفت ايران اسلامي و توجه به خود خانواده را از ديگر رئوس توصيه‌هاي مقام معظم رهبري به دولت دهم عنوان كرد.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به ادامه ناامني در عراق و حملات شورشيان اشاره و تصريح كرد: ادامه ناامني در عراق و حملات شورشيان توام با تنش در مناسبات بغداد و دمشق، اوضاع را پيچيده كرده است و با توجه به تنشي كه در داخل عراق وجود دارد، اشغال‌گران به خاطر منافع خود مايل هستند كه بعثي‌ها بر سر كار آيند.

خطيب جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت سالروز شهادت آيت‌الله مدني توسط منافقان در 20 شهريور 1360 اظهار داشت: ايشان از شاگردان حضرت امام، آيت‌الله حجت و آيت‌الله خوانساري بودند و با شهيد نواب صفوي همكاري مي‌كردند و زماني كه در نجف بودند در كنار امام خميني (ره) قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عيني به اهداف دشمن از به شهادت رساندن آيت‌الله مدني و ديگر نيروهاي انقلاب اشاره كرد و گفت: آيت‌الله مدني بعد از عمري مجاهدت علمي، عرفاني، سياسي توسط منافقان به شهادت رسيد و منافقان تصور مي‌كردند با حذف امثال مدني‌ها، قاضي‌ها، مطهري‌ها، صدوقي‌ها و دستغيب‌ها مي‌توانند حركت انقلاب اسلامي را با مشكل مواجه كنند اما اشتباه كردند و امروز نيز اشتباه مي‌كنند كه به مستكبران پناهنده شده‌اند.

امام جمعه مهربان در ادامه به آخرين جمعه ماه رمضان روز جهاني قدس اشاره كرد و افزود: حضرت امام راحل (ره) در مورد روز قدس فرمودند: «روز قدس روزي است كه بايد تمام مستضعفان را از چنگال مستكبران بيرون بياوريم و روز قدس روزي است كه بايد جامعه مسلمين همه اظهار وجود بكنند و هشدار بدهند به ابرقدرت‌ها و به اين تفاله‌ها كه از آنها، چه در ايران و چه در ساير جاها مانده است».

خطيب جمعه مهربان روز قدس را روز قيام عليه مستكبران فرعون صفت دانست و اظهار داشت : روز قدس اختصاص به فلسطين، لبنان و جاي خاصي ندارد بلكه تا استكبار است استضعاف هم خواهد بود.

حجت‌الاسلام عيني تصريح كرد: استكبار بدون استضعاف تصور نمي‌شود و آنچه كه براي امروز مسلمانان ضروري است، اتحاد و وحدت اسلامي است و دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي بايد هوشيار باشند و نقشه دشمنان براي تفرقه انداختن در كشورهاي اسلامي را نقش بر آب كنند.

امام جمعه مهربان در پايان خطبه دوم نماز جمعه تاكيد كرد: ملت ايران در روز قدس با شعار بلند مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل مشت محكم ديگري دهان تمام ابرقدرت‌ها خواهند زد.

 


نوشته شده در   جمعه 20 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode