ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1388     |     کد : 4467

امام جمعه مهربان:تحريم‌ها نمي‌تواند بر رشد برنامه هسته‌اي ايران تاثيرگذار باشد‌

امام جمعه مهربان گفت: بحران‌ها و مسائل داخلي و تحريم‌ها نتوانسته است بر سرعت رشد برنامه هسته‌اي ايران اسلامي تاثيرگذار باشد...

 امام جمعه مهربان گفت: بحران‌ها و مسائل داخلي و تحريم‌ها نتوانسته است بر سرعت رشد برنامه هسته‌اي ايران اسلامي تاثيرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمود عيني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به ديدار اساتيد دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ديدار اساتيد دانشگاه‌ها در مورد جنگ نرم فرمودند «فرماندهان اين جبهه بايد با شناخت مسائل كلان، شناسايي دشمن و كشف اهداف او، طراحي كلان انجام دهند و بر اساس اين طراحي حركت كنند».

امام جمعه مهربان به تاكيدات مقام معظم رهبري براي رسيدگي به عاملان اين حوادث اشاره كرد و افزود: همه افرادي كه در اين حوادث دچار آسيب شده‌اند بدانند نظام، تصميم بر مجامله و گذشت ندارد‌.

خطيب جمعه مهربان با قرائت آيه‌اي از سوره بقره گفت: دشمنان همواره با شما در جنگ هستند تا شما دست از دينتان بداريد.

عيني به انواع جنگ دشمن اشاره و خاطرنشان كرد: جنگ دشمن گاهي نظامي است و بعضي وقت‌ها به جنگ اقتصادي تبديل مي‌شود و زماني نيز دشمن جنگ فرهنگي را براي پيشبرد اهداف خود انتخاب مي‌كند.

امام جمعه مهربان به ويژگي‌هاي جنگ نرم اشاره كرد و گفت: در جنگ‌هاي نرم از كالاهاي فكري و فرهنگي براي به زانو درآوردن طرف مقابل استفاده مي‌شود و اين در حالي است كه در جنگ سخت ادوات نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

خطيب جمعه مهربان ادامه داد: كشورهاي غربي به اين نتيجه رسيده‌اند كه همان طور كه استعمار به شيوه‌هاي قديمي ديگر جوابگو نيست و بايد در قالب استعمار نو وارد برخي كشورها شد از طريق جنگ نظامي و سخت نيز نمي‌توانند به موفقيت و اهداف مورد نظر خود برسند، بنابراين سعي مي‌كنند با تمركز مسائل فكري و فرهنگي به اهداف خود برسند.

عيني در ادامه خطبه دوم به برگزاري جلسات راي اعتماد مجلس شوراي اسلامي به وزراي پيشنهادي دولت دهم اشاره كرد و افزود: عدم راي اعتماد به سه وزير پيشنهادي نبايد نشان مخالفت مجلس با دولت قلمداد شود و انتظار مي‌رود كه احمدي‌نژاد با تشكيل كابينه و شروع دور جديد خدمت‌رساني، به توانند پاسخ اعتماد مردم را به طور شايسته ادا كنند.

امام جمعه مهربان گفت: رئيس جمهور و دولت دهم بايد توجه و عنايت ويژه‌اي به بخش مظلوم فرهنگ داشته باشند و اگر پيشرفت‌هاي عمراني و تكنولوژيكي متناسب با فرهنگ نباشد موجب فاصله گرفتن از مباني و اهداف انقلاب مي‌شود.

خطيب جمعه مهربان به گزارش جديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌اي ايران اشاره و تصريح كرد: به لحاظ حقوقي اين گزارش مطلب جديدي ندارد و همان نكات منفي سابق در اين گزارش آمده است ولي از لحاظ فني تفاوت‌هايي در اين گزارش وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به افزايش تعداد سانتريفيوژهاي از 5 هزار سانتريفيوژ به 7 هزار سانتريفيوژ اشاره كرد.

 

 

 


نوشته شده در   جمعه 13 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode