ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1388     |     کد : 4466

امام جمعه هشترود:ماه رمضان فرصتي براي خودسازي دروني است‌

امام جمعه ‌هشترود گفت: ماه رمضان فرصتي براي خودسازي دروني است و همه بايد از اين فرصت و مهماني خدا براي اصلاح خود استفاده كنيم...

 

امام جمعه ‌هشترود گفت: ماه رمضان فرصتي براي خودسازي دروني است و همه بايد از اين فرصت و مهماني خدا براي اصلاح خود استفاده كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از هشترود، حجت‌الاسلام عبدالحميد واعظي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر ترويج آيين اسلام در مراكز ديني و فرهنگي و رسانه‌هاي جمعي را درماه رمضان عاملي موثر در دروني كردن آيين اسلام دانست و بر اين مهم تاكيد كرد.

وي توجه مسئولان و آحاد جامعه را به فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر در ماه رمضان امري لازم دانست و افزود: ترويج آيين اسلام در اين ماه از سوي مسئولان فرهنگي و ديني در رسانه‌هاي جمعي نقش بسزايي در دروني كردن اين بحث دارد.

خطيب جمعه هشترود امر به معروف و نهي از منكر را در ماه رمضان امري مهم دانست و افزود: در فضاي معنوي اين ماه، اجراي اين فريضه الهي به آساني در جامعه دروني مي‌شود.

واعظي از ماه رمضان به عنوان ماه خدا ياد كرد و اظهار داشت: واقع شدن شب‌هاي پرخير و بركت قدر در اين ماه را بايد غنيمت شمرد و از فرصت‌ها بهره گرفت.

وي تصريح كرد: فلسفه اصلي روزه كسب تقوا در زمينه فردي است و فرد علاوه بر كسب تقواي فردي، تقواي اجتماعي، فرهنگي و سياسي را نيز با انجام تكاليف الهي كسب مي‌كند.

امام جمعه هشترود با اشاره به اينكه بازنگري اعمال مهم‌ترين آثار ماه مبارك رمضان است، خاطرنشان كرد: ماه رمضان بهترين فرصت براي رهايي از گناهان و كمك خواست از خداست.

وي عنوان كرد: جوانان و نوجوانان بيشتر از ديگر اقشار جامعه بايد از اين ماه پر بركت استفاده كنند.

واعظي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 17 شهريورماه سال 57 عنوان كرد: رژيم شاهنشاهي براين بود كه امام و انقلابيون را سرجايش بنشاند، درحالي كه مردم با رهبري حضرت امام توانستند به پيروزي دست يابند.

واعظي در ادامه با اشاره به 20 شهريور، سالروز شهادت آيت‌الله مدني از شهداي محراب، ياد و خاطره اين عالم نستوه را گرامي داشت و خواستار برگزاري هرچه با شكوه‌تر سالگرد اين شهيد شد.

امام جمعه هشترود همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت آيت‌الله طالقاني، اين مجاهد نستوه را از ياران امام خميني (ره) در دوران قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي توصيف كرد و گفت: آيت‌الله طالقاني به واقع كلمه ابوذر زمان بود و در راه انقلاب از هيچ كوششي فروگذاري نكرد.

وي همچنين با تبريك ولادت امام حسن مجتبي (ع) ابراز اميدواري كرد كه با تاسي و پيروي از رفتار و گفتار امام حسن مجتبي(ع)، فرهنگ رسيدگي به ايتام و نيازمندان در جامعه گسترش پيدا كند.

 


نوشته شده در   جمعه 13 شهريور 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode