ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1388     |     کد : 4255

امام جمعه مهربان‌:التزام برخي نخبگان ‌به ولايت فقيه بايد مورد بررسي قرار گيرد‌

امام جمعه مهربان گفت: التزام برخي نخبگان نسبت به ولايت فقيه بايد مورد بررسي قرار گيرد.‌..

 

امام جمعه مهربان گفت: التزام برخي نخبگان نسبت به ولايت فقيه بايد مورد بررسي قرار گيرد.‌

حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمود عيني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به فرمايشات مقام عظماي ولايت در ديدار با‌ سپاه ولي امر با معظم له اشاره كرد و افزود: مقام معظم رهبري در اين ديدار تاكيد كردند كه برخي از نخبگان دچار بي‌بصيرتي شده‌اند و اين يك هشدار باش جدي به نخبگان در جريانات مختلف سياسي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

امام جمعه مهربان اظهار داشت: نخبگان بايد توجه داشته باشند كه نبايد بر اساس منافع شخصي، حزبي و گروهي رفتار كنند و همواره منافع ملت و كشور را در نظر بگيرند و حرفي نزنند كه دشمن شاد‌كن شوند.

‌عيني رفتار كنوني برخي نخبگان را موجب رنجش مقام عظماي ولايت دانست و افزود: رفتار برخي از نخبگان موجب رنجش مقام معظم رهبري شده است و اگر اين خواص همچنان به رفتار و گفتار خود ادامه دهند، بايد التزام عملي آنان به ولايت فقيه مورد بررسي قرار گيرد.

خطيب جمعه مهربان تاكيد كرد: قوه قضائيه بايد تدبيري بيانديشد تا هر شخصيتي خواب‌هاي پريشان خود را به راحتي در جامعه پخش نكند و بايد هزينه مقابله با نظام و ايستادگي در مقابل ولايت بايد هزينه بالايي باشد تا هر كسي به خود اجازه ندهد تا چنين بي‌پروا و بي‌ملاحظه سخن بگويد.

امام جمعه مهربان خطاب به كساني كه مي‌خواستند مملكت را با كارشناسان اداره كنند، اظهار داشت: كساني كه مي‌خواستند مملكت را با كارشناسان اداره كنند مواظب باشند ديكته‌هاي آنها را، بدون تحقيق و بررسي در مطبوعات پخش نكنند.

‌عيني در ادامه خطبه دوم با گراميداشت 23 مرداد روز مقاومت ‌اسلامي، نقشه دشمنان براي تسلط بر مسلمانان را اختلاف افكني بين آنها دانست و افزود: افتراق و جدايي مسلمانان و عدم همبستگي و نبود وحدت بين آنها، سياست فرعوني است و طبق آيه چهار سوره قصص، فرعون بني‌اسرائيل را گروه گروه كرده بود و هدف از اين سياست به استضعاف كشاندن بني‌اسرائيل بود.

امام جمعه مهربان آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي را فرعونيان زمان دانست و اظهار داشت: فرعونيان زمان و در راس آنها آمريكا، انگليس و رژيم غاصب صهيونيستي با پيروي از اسلاف خونخوار خويش فكر تفرقه بين مسلمانان را در سر مي‌پرورانند و در مواردي‌ متاسفانه به اين هدف شوم خود رسيده‌اند.

خطيب جمعه مهربان با اشاره به تذكرات متعدد قرآن كريم در مورد خطرات تفرقه افزود: قرآن كريم به عنوان ميثاق همه مسلمانان، خطر تفرقه را گوشزد مي‌كند و مسلمانان را دعوت به وحدت و همبستگي مي‌كند و پيامبر اسلام (ص) نيز در مناسبت‌هاي مختلف مسلمانان را به وحدت و يكدلي و يكپارچگي دعوت مي‌فرمودند و اين روش و سيره پيامبر اسلام (ص) را ائمه معصومان نيز پيگيري مي‌كردند.

‌خطيب جمعه مهربان در بخش ديگري از خطبه دوم به تشديد خشونت‌ها در عراق اشاره كرد و گفت: تشديد خشونت‌ها در عراق ثبات و آرامش را در اين كشور در هاله‌اي از ابهام فرو برده است و شاخص اين حملات، جهت‌گيري آنها به سمت شيعيان و اماكن مقدسه شيعي است و هدف اين حملات راه‌اندازي جنگ قومي و طايفي است.

حجت الاسلام عيني هدف از راه‌اندازي جنگ قومي و طايفه‌اي در عراق در آستانه انتخابات در اين كشور را تاثيرگذاري بر ساختار سياسي عراق عنوان كرد و افزود: چون اين حملات در آستانه انتخابات در عراق صورت مي‌گيرد، بعيد نيست كه عاملان آن در صدد تاثيرگذاري بر ساختار سياسي عراق هستند و عاملان اين حملات عناصري افراطي از رژيم سابق هستند.

 


نوشته شده در   جمعه 23 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode