ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1388     |     کد : 4253

امام جمعه تبريز: اعترافات اغتشاشگران نقش آمريكا و انگليس را بر همگان نمايان كرد

امام جمعه تبريز گفت: اعترافات اغتشاشگران نقش آمريكا و انگليس قبل و بعد از انتخابات را بر همگان نمايان كرد و پرده از نقش بيگانگان در آشوب‌هاي اخير برداشت...

 

امام جمعه تبريز گفت: اعترافات اغتشاشگران نقش آمريكا و انگليس قبل و بعد از انتخابات را بر همگان نمايان كرد و پرده از نقش بيگانگان در آشوب‌هاي اخير برداشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) اظهار داشت: بر اساس اقرار صريح متهمان دست بيگانگان در قبل و بعد از انتخابات در برپايي فتنه‌ها براي انقلاب مخملي با حمايت عواملي در كشور مشخص شده است.

وي با بيان اينكه هنوز خوي استكباري در انگليسي‌ها و آمريكايي‌ها وجود دارد، افزود: چندين سال است انقلاب اسلامي در ايران رخ داده و آنها همچنان خوي استكباري خود را داشته و براي ضربه زدن به نظام به دنبال بهانه‌هاي مختلف هستند.

خطيب جمعه تبريز ادامه داد: اظهارات مداخلانه و تحسن‌آميز وزير امور خارجه آمريكا و مسئولان آمريكا و انكليس از اصلاح‌طلبان و حمايت از اغتشاشگران چهره كريه آمريكا و انگليس را براي همگان نمايان كرد و دست آشوبگران را كه قصد براندازي نرم را داشت آشكار كرد.

شبستري تصريح كرد: حوادث اخير موجب شد در نظر ملت ايران كشورهاي آمريكا و انگليس كه تا به حال منفور بودند بعد از اين جريانات اخير منفورتر شوند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي نقش رهبري را در ايجاد امنيت و رفع توطئه دشمنان ستود و با مقايسه ناامني‌هاي موجود در كشورهاي با امنيت كامل در ايران اسلامي تصريح كرد: براي همگان روشن است امنيت و آرامش كشور در سايه اتحاد مردم و مسئولان و زير چتر ولايت‌فقيه حاصل شده است.

وي با اشاره به حوادث انتخابات اخير رياست جمهوري و دخالت كشورهاي خارجي اظهار داشت: بر اساس اقرار صريح متهمان شاغل در سفارت انگليس دخالت كشورهاي بيگانه و به خصوص انگليس چه قبل و چه بعد از انتخابات در برپايي فتنه‌هايي به خصوص در تهران براي انقلاب مخملي و كودتا با حمايت عواملي در كشور مشخص شده است.

شبستري به انتخاب كابينه از سوي دولت نيز اشاره كرد و قدرشناسي عملي از نعمت بزرگ حضور ملت در صحنه را عرصه‌ امتحان رئيس ‌جمهور منتخب و ديگر مسئولان دانست و افزود: رئيس‌ جمهور محترم كه از جانب ملت با راي بالا و نصابي بي‌نظير به اين مسئوليت مهم گماشته شده است و همكاران او در دولت آينده بايد با قدرشناسي از اسلام و ايمان ملت همه توان و تلاش خود را براي خدمت به مردم و پيشبرد اهداف انقلاب به كار گيرند.

وي اظهار اميدواري كرد، رئيس جمهور با انتخاب وزراي كارآمد، متدين، متعهد و ولايت‌پذير در حل مشكلات جامعه اقدامات و تدابير عملي بردارد.

شبستري مشكلات اقتصادي و كم‌رنگ شدن ارزش‌هاي ديني را از مشكلات مهم اعلام كرد و ادامه داد: قاطبه مردم از دولت و كابينه انتظار دارند هر چه زودتر در مهار تورم گام‌هاي مثبت و عملي بردارند و براي جلوگيري از كم رنگ ‌شدن ارزش‌هاي ديني تدابير لازم را بينديشند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي از وضعيت بدحجابي در شهر تبريز انتقاد كرد و گفت: اخيراً افراد بدحجاب به صورت زننده در بازار تبريز محل مهد غيورمردان حاضر مي‌شوند كه جاي تاسف است و بايد در اين زمينه تدابيري انديشيده شود.

شبستري در بخش ديگري از سخنان خود سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي را يادآور مردانگي و تقواي رزمندگان اسلام دانست و با اشاره به عكس‌العمل آزادگان به هنگام ورود به كشورمان تصريح كرد: ‌آزادگان سرافراز ايران بلافاصله پس از ورود به ميهن اسلامي خاك پاك ايران را بوسيده و با زيارت مرقد مطهر امام خميني (ره) و رهبر انقلاب اسلامي با ايشان تجديد پيمان كردند كه اين عمل نشانگر پايبندي به مقدسات و مضاعف شدن روحيه‌ آنان است.

وي از آزادگان به عنوان يادگاران هشت سال حماسه و ايثار نام برد و اظهار داشت: آزادگان سند افتخار و سربلندي ايران اسلامي هستند كه بايد بيش از پيش از اين عزيزان تجليل شود.

امام جمعه تبريز از امور ايثارگران خواست نسبت به حل مشكل اشتغال آزادگان مضايقه نكنند.

وي در ادامه با اشاره به نزديك شدن ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: ماه مبارك رمضان، نعمت بزرگ الهي و فرصت گرانبهايي براي تعالي امت اسلامي است.

شبستري تصريح كرد: اين ماه پرفيض فرصتي است تا همه مسلمانان با انجام فريضه‌هاي ديني و خلوص نيت به خداي بزرگ نزديك شده و نقصان در اعمال گذشته خود را جبران كنند.

وي از ماه مبارك رمضان به عنوان تقرب به درگاه باري ‌تعالي ياد كرد و بر ضرورت انجام فريضه‌هاي ديني در اين ماه پرفضيلت تاكيد كرد.

 


نوشته شده در   جمعه 23 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode