ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1388     |     کد : 4179

امام جمعه هشترود:فرهنگ مهدويت سرمايه بزرگ اسلام است

امام جمعه ‌هشترود گفت: يكي از سرمايه‌هاي بزرگ ما در مقابل تهاجم فرهنگي غرب ترويج فرهنگ مهدويت است...

 

 امام جمعه ‌هشترود گفت: يكي از سرمايه‌هاي بزرگ ما در مقابل تهاجم فرهنگي غرب ترويج فرهنگ مهدويت است.

به گزارش خبرگزاري فارس از هشترود، حجت‌الاسلام عبدالحميد واعظي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر اعتقاد به مهدويت و زنده بودن عاشورا كه از ويژگي‌هاي مكتب تشيع است، مقابله با اين مكتب و انقلاب اسلامي برخواسته از آن را غيرممكن كرده است.

وي تاكيد كرد: تبيين بيش از پيش فرهنگ مهدويت در جامعه اسلامي و شناخت شخصيت حضرت ولي عصر(عج) ضروري است.

واعظي توجه به مسئله انتظار فرج را از نشانه‌هاي بارز آمادگي در برابر دسيسه‌هاي مستكبران دانست و توجه به اين مسئله را از دلائل اعتقاد و التزام عملي به ظهور آن حضرت عنوان كرد.

وي همچنين خاطر نشان كرد: بايد نهادهاي فرهنگي موضوع مهدويت را براي نسل جوان تبيين كنند و نگذارند اين اطلاعات از سايت‌ها و رسانه‌هاي غربي به دروغ به جوانان انتقال يابد.

واعظي با تاكيد بر اينكه فرهنگ انتظار اميد را در دل‌ها زنده مي‌كند، گفت: فرهنگ غني انتظار راه رسيدن به كمال را براي مردم روشن كرده و اميد را در جامعه زنده مي‌كند.

وي نسبت به تلاش استكبار جهاني براي به انحراف كشاندن مهدويت هشدار داد و عنوان كرد: متوليان فرهنگي جامعه بايد با ارائه برنامه‌هاي فرهنگي غني فرهنگ انتظار را براي مردم تبيين كنند‌.

خطيب جمعه هشترود هويت اسلامي را بزرگ‌ترين فرصت براي خودسازي و باورپذيري نسل جوان عنوان كرد و اظهار داشت: امروز اين هويت از جبهه‌هاي مختلف مورد تهاجم دشمن است و غفلت از آن به نابودي نسل آينده منجر خواهد شد.

وي مهم‌ترين منتظران منجي عالم بشريت را تبعيت كامل از ولايت فقيه و پيروي از آن دانست.

امام جمعه هشترود با اشاره به تنفيذ حكم رئيس جمهور از مردم و مسئولان خواست با حمايت و پشتيباني همه جانبه از دولت و رئيس جمهور زمينه تحقق و عملي شدن شعارهاي دولت را فراهم كنند.

وي همچنين با گراميداشت 17 مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران چشمان بينا و گوش شنواي جامعه هستند كه بايد بستر لازم براي فعاليت آنها فراهم شود.

واعظي تصريح كرد: خبرنگاران بايد از مباحثي كه تفرقه‌انگيز و باعث ايجاد روحيه ياس و نااميدي در بين افراد جامعه مي‌شود، پرهيز كنند.

وي وظيفه اصحاب رسانه را وظيفه‌اي خطير و مقدس برشمرد و از تلاش‌هاي آنان در راه اطلاع‌رساني صادقانه تقدير كرد.

امام جمعه هشترود در بخش ديگري از سخنان خود سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي را گرامي‌داشت و علوم شبيه‌سازي، توسعه فناوري‌هاي نانو و بايو را در كشور مرهون مهندسان و دانشمندان اين واحد معتبر دانشگاهي دانست.

 

 


نوشته شده در   شنبه 17 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode