ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1388     |     کد : 4177

امام جمعه تبريز:معيار سنجش ملت ايران از جناح‌هاي سياسي خط ولايت فقيه است

امام جمعه تبريز گفت: معيار سنجش ملت ايران از جناح‌هاي سياسي خط ولايت فقيه است‌...

امام جمعه تبريز گفت: معيار سنجش ملت ايران از جناح‌هاي سياسي خط ولايت فقيه است‌.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، حضور قوي و كوبنده مردم در انتخابات 22 خرداد رياست جمهوري را پاسخ قاطع به حربه‌ها، فشارها و توطئه‌هاي اخير دشمنان داخلي و خارجي نظام دانست.

امام جمعه تبريز گفت: مسئولان بايد عملاً به حضور مردم در صحنه احترام بگذارند و پاسخ و تقدير عملي خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

وي خاطر نشان كرد: مردم براي اينكه بگويند به اصل نظام و انقلاب پايبند هستند و تمام مشكلات و كمبودها را تحمل مي‌كنند، در روز انتخابات بهترين رفتار انتخاباتي و وفاداري را به جهان نشان دادند و اين امر موجب ياس و نا‌اميدي دشمنان انقلاب اسلامي شده است.

خطيب جمعه تبريز با اشاره به برگزاري مراسم تنفيذ و تحليف رياست جمهوري و آغاز دوره جديد دولت دهم اظهار اميدواري كرد با وزراي كارآمد و متعهد دولت دهم بيش از پيش توفيق حل مشكلات كشور را پيدا كند.

آيت‌الله شبستري خاطر نشان كرد: قطعاً راي بالا و 25 ميليوني دكتر احمدي‌نژاد مسئوليت دولت جديد را سنگين‌تر شده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام عظماي ولايت در مراسم تنفيذ اظهار داشت: اعتماد مردم سرمايه اصلي نظام است و از همه مسئولان و دست‌اندركاران بخش‌هاي مختلف انتظار جدي داريم كه با رفتار خود، اين اعتماد گرانقدر را به طور مستمر افزايش دهند.

وي ادامه داد: آحاد مردم در انتخابات دهم رياست جمهوري رتبه قبولي بودند و مردم از عهده امتحان بزرگ الهي كه انتخابات بود سرافراز بيرون آمدند اما برخي خواص تسليم راي مردم و قانون نشدند و مردود شدند.

آيت‌الله شبستري تاكيد كرد: آحاد ملت، همه مسئولان، صاحبان گرايش‌هاي مختلف سياسي، دل بستگان به كشور و نظام، همه و همه بايد به معناي واقعي بيدار و هوشيار باشند كه البته، ملت خوشبختانه هوشيار بود و نگذاشت دشمن در فضاي غبارآلود،‌ به اهداف خود برسد.

وي قدرشناسي عملي از نعمت بزرگ حضور ملت در صحنه را عرصه‌ امتحان رئيس‌ جمهور منتخب و ديگر مسئولان دانست و افزود: رئيس‌جمهور محترم كه از جانب ملت با راي بالا و نصابي بي‌نظير به اين مسئوليت مهم گماشته شده است و همكاران وي در دولت آينده بايد با قدرشناسي از اسلام و ايمان ملت، همه توان و تلاش خود را براي خدمت به مردم و پيشبرد اهداف انقلاب به كار گيرند.

امام جمعه تبريز پيشرفت كشور را تنها با اتحاد مسئولان و همچنين همدلي مردم و مسئولان امكانپذير دانست.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه نافرماني مدني، اعلام پيروزي قبل از انتخابات، ايجاد ناامني و اغتشاش را از شيوه‌هاي توطئه و ترفندهاي بيگانگان در انتخابات رياست جمهوري تحت عنوان انقلاب مخملين يا رنگين اعلام كرد و اظهار داشت: دشمنان خيال مي‌كردند شيوه‌هاي كه در برخي از كشورها مرسوم است در ايران نيز كارساز است غافل از اينكه وجود ولايت فقيه مسير حركت مردم ايران را مشخص مي‌كند.

وي تصريح كرد: اكثريت قاطع ملت ايران تابع محض ولايت فقيه هستند و هرگاه ببيند حزب، فرد و يا جريان سياسي از خط ولايت دور مي‌شود، كنار مي‌گذارند.

آيت‌الله شبستري خاطر نشان كرد: ملت ايران از عمق جان پشتيبان ولايت فقيه هستند و از اين رو تصميم دارند لحظه‌اي از منويات رهبر فرزانه و حكيمانشان غفلت نكنند.

امام جمعه تبريز در ادامه با تبريك ميلاد حضرت مهدي (عج) گفت: يكي از سرمايه‌هاي بزرگ ما در مقابل تهاجم فرهنگي غرب ترويج فرهنگ مهدويت است و مي‌توان با معرفي فرهنگ مهدويت، زمينه را براي جهاني شدن دين اسلام فراهم كرد.

وي با بيان اينكه وظيفه مسلمانان در غياب امام زمان (عج) ترويج احكام اسلام است، اظهار داشت: ترويج فرهنگ مهدويت اعتقاد به ظهور يك مصلح جهاني است و اعتقاد به ظهور، مردم را از ياس دور مي‌سازد و روحيه‌ها را شاداب مي‌كند.

شبستري گفت: اگر اميد به مهدويت نباشد، دلسردي در جامعه ريشه مي‌دواند كه خود مسئله انتظار و اميد به ظهور حضرت، از نظر رواني مؤثر است.

وي تاكيد كرد: ايجاد بستر مناسب براي ظهور امام عصر(عج) و عزت جهان اسلام در گرو مقاومت، پايمردي و رشادت مسلمين جهان در مقابل زورگويان است.

آيت‌الله شبستري مهم‌ترين وظيفه منتظران واقعي منجي عالم بشريت را در زمان غيبت تبعيت از ولايت فقيه دانست.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با تبريك 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران اصل صداقت و امانت در انتقال اخبار را حتماً رعايت كنند و از نقل مطالب تفرقه‌‌انگيز خودداري كنند.

 

 


نوشته شده در   شنبه 17 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode