ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مرداد 1388     |     کد : 4097

امام جمعه تبريز:ملت هرگز به غرب‌زدگان اجازه تكرار مشروطيت را نمي‌دهد

امام جمعه تبريز گفت: ملت هوشيار و آگاه ايران هرگز به بيگانگان و وابستگان غرب و غرب‌زدگان اجازه تكرار مشروطيت را نمي‌دهد...

امام جمعه تبريز گفت: ملت هوشيار و آگاه ايران هرگز به بيگانگان و وابستگان غرب و غرب‌زدگان اجازه تكرار مشروطيت را نمي‌دهد.

 آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) با بيان اينكه مشروطيت درس عبرتي براي ملت ايران است، افزود: دشمنان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران درصدد تكرار تاريخ مشروطيت هستند، اما در سايه ولايت فقيه و هوشياري و آگاهي مردم انحرافي در مسير حكومت جمهوري اسلامي ايران صورت نگرفته است.

وي با بيان اينكه تاريخ تحريف مشروطيت درس عبرتي براي عموم مردم و نخگبان باشد، اظهار داشت: نخبگان كشور در مشروطيت نتوانستند به وظايف خود عمل كنند و نمره قابل قبولي بگيرند.

خطيب جمعه تبريز ادامه داد: فراموش كردن اهداف اصلي، تفرقه ميان نخبگان و شكسته شدن وحدت ملي را از آسيب‌هاي نهضت مشروطيت اعلام كرد كه موجب شد تا روشنفكران آن زمان نيز ايران را جولانگاه تفكرات غرب قرار دادند.

وي تصريح كرد: اگر به جاي الهام از اسلام ناب و تبعيت از ولي‌فقيه زمان به دنبال افكار غربي برويم دوباره تاريخ مشروطيت تكرار مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: برخي‌ها‌ در داخل كشور همراه با حمايت از خارج كشور به دنبال ترويج افكار ليبراليسم هستند و شعار اصلاحات مي زنند كدام اصلاحات، اصلاح‌طلب واقعي آقا سيدالشهدا است، اما چه اصلاحاتي‌، اصلاحالتي كه با باورهاي ديني توام باشد.

آيت الله شبستري بر لزوم عبرت‌گيري از حوادث نهضت مشروطه براي شرايط امروز و آينده كشور تاكيد كرد و گفت: در اين شرايط تنها راه موفقيت عبرت‌گيري از اين حوادث بوده تا هوشيارتر از هميشه مراقب فريبكاري‌ها دشمنان براي حفظ وحدت ملي و همدلي بود.

امام جمعه تبريز در ادامه گفت: 11 شعبان كه مصادف با سالروز ولادت علي اكبر(ع) است، به عنوان روز جوان نامگذاري شده كه به حق تقارن و نامگذاري شايسته‌اي به نظر مي‌رسد.

وي با اشاره به نقش تعيين‌كننده جوانان در تمام صحنه‌هاي انقلاب گفت: بايد قدر جوانان را به عنوان تأثيرگذران در انقلاب و دفاع مقدس دانست و از آنان غفلت نكرد.

آيت‌الله شبستري اظهار داشت: جوانان ايران اسلامي همواره در راه پيروزي انقلاب اسلامي از ولايت پيروي كرده و توانستند نام و آوازه خود را به شايستگي در تاريخ ثبت كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خطاب به جوانان از آنان خواست تا قدر دوران طلايي جواني را بدانند و در راه تحصيل علم و كمال براي توسعه ايران اسلامي گام بردارند.

آيت‌الله شبستري همچنين با اشاره به روز اهداي خون گفت: اهداي خون حيات بخشيدن به برخي افراد نيازمند به اين فرآورده است و مردم بايد اين سنت حسنه را بيشتر انجام دهند و در اين راه سازمان انتقال خوان را براي نجات زندگي افراد ياري كنند.


نوشته شده در   جمعه 9 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode