ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مرداد 1388     |     کد : 4095

امام جمعه هريس:عبرت‌گيري از حوادث نهضت مشروطه براي امروز الزامي‌است

امام جمعه شهرستان هريس بر لزوم عبرت‌گيري از حوادث نهضت مشروطه براي شرايط امروز و آينده كشور تاكيد كرد...

 امام جمعه شهرستان هريس بر لزوم عبرت‌گيري از حوادث نهضت مشروطه براي شرايط امروز و آينده كشور تاكيد كرد.

حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهرستان با گراميداشت سالروز شهادت مجاهد خستگي‌ناپذير آيت‌الله شهيد شيخ فضل الله نوري رهبر نهضت مشروطه مشروعه در 11 مرداد سال 1288 اظهار داشت: رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) در سخنراني‌هاي بسياري از شيخ فضل‌الله نام برده و از او به عنوان سمبل مبارزه عليه استعمار ياد كرده‌اند.

وي ادامه داد: مرحوم شيخ فضل الله (ره) ايستاد و گفت مشروطه بايد مشروعه و قوانين موافق اسلام باشد و جرم اين مجاهد مجتهد اين بود كه مي‌گفت من آن مجلس شوراي ملي را مي‌خواهم كه عموم مسلمانان آن را بخواهند و امامت بر پايه اسلاميت باشد و برخلاف قرآن و شريعت محمدي (ص) و مذهب مقدس جعفري قانوني نگذارند.

احمدي گفت: نخبگان بايد دوران مشروطه را به عنوان تجربه‌اي تلخ فراموش نكنند، زيرا اختلاف شديد در اين دوران سبب به وجود آمدن ديكتاتوري رضا خاني شد.

خطيب جمعه هريس خطاب به نخبگان و اهل فكر و قلم جامعه امروز ايران گفت: بايد از اين واقعه و از اين تجربه تلخ در شرايط فعلي در راه از بين بردن اختلافات بهترين بهره را برد.

احمدي در ادامه 11 شعبان، سالروز ولادت حضرت علي‌اكبر (ع) را كه روز ملي جوانان نامگذاري شده است را به عموم جوانان برومند پيرو و شيعه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) تبريك و تهنيت گفت و افزود: در روز 11 شعبان سال 33 هجري قمري، نخستين فرزند پسر در خانواده حضرت ابي‌عبدالله الحسين (ع) به دنيا آمد و حضرت او را علي نام نهادند و علي‌اكبر از دامان مطهر مادري با فضليت و صاحب كمال برآمد و به صفات برجسته‌اي آراسته بود كه اختصاص به او داشت و پدر بزرگوارش چند بار از جمله در روز عاشورا فرمود، علي‌اكبر از هركس در اخلاق، خلقت و نحوه سخن گفتنش به پيامبر شبيه‌تر است.

خطيب جمعه هريس با اشاره به نامگذاري روز ولادت حضرت علي‌اكبر (ع) به عنوان روز جوان گفت: چه جواني براي الگو‌برداري جوانان از علي‌اكبر مناسب‌تر و شايسته‌تر است، اميد است كه جوانان اين مرز و بوم در همه شئونات زندگي، فردي و اجتماعي خود به ويژه در عبادت، اخلاق و ادب از علي اكبر (ع) تاسي كنند.

وي توجه به نسل جوان را در ابعاد مختلف بسيار مهم و ضروري دانست و افزود: با توجه به اين موضوع كه اكثريت جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي‌دهند لازم است كه تمام دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف كشور نسبت به نسل جوان مسئوليت داشته باشند.

احمدي با تبريك 9 مرداد روز صدا و سيما به مسئولان و پرسنل اين سازمان گفت: صدا و سيما همانگونه كه امام راحل فرمودند بزرگ‌ترين دانشگاه است و بايد در راستاي اين وظيفه خطير نسبت به آگاهي بخشي به مردم و بالا بردن سطح دانش و توانايي اقشار مختلف مردم به ويژه جوانان تلاش بيشتري داشته باشد.

وي تصريح كرد: روز نهم مرداد روز انتقال خون است از اين رو با توجه به اين موضوع كه يك واحد خون مي‌تواند جان يك انسان را نجات دهد لازم است كه مردم نسبت به اهدا خون كه يكي از بزرگ‌ترين و زيباترين بخشش‌هاست بيشتر اهتمام داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 9 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode