ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مرداد 1388     |     کد : 4093

امام جمعه مهربان:وظيفه امروز همه نخبگان پرهيز از دامن زدن به اختلافات است

امام جمعه مهربان وظيفه همه نخبگان را پرهيز از دامن زدن به اختلافات دانست و گفت: ولايتمداران بايد در عمل وابستگي و سرسپردگي خود را به ولايت اثبات كنند...

 امام جمعه مهربان وظيفه همه نخبگان را پرهيز از دامن زدن به اختلافات دانست و گفت: ولايتمداران بايد در عمل وابستگي و سرسپردگي خود را به ولايت اثبات كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمين محمود عيني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي با اشاره به برنامه‌هاي دشمن براي دامن زدن به اختلافات داخلي در ايران اسلامي به شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي پيشنهاد داد كه با اخذ اجازه از رهبر معظم انقلاب اسلامي، مقدمات يك راهپيمايي سراسري وحدت آفرين با محوريت شعار ما همگي برداريم‌، پيرو خط رهبريم را در كشور فراهم كند تا بدين وسيله دشمنان را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام بگذارند.

خطيب جمعه مهربان با اشاره به سفر مكرر فرستادگان آمريكا به كشورهاي منطقه اظهار داشت: از سفر فرستادگان آمريكا آن هم به طور مكرر به منطقه اين طور استنباط مي‌شود كه دشمن با مشغول كردن ايران به مسائل داخلي به دنبال پيشبرد اهداف خويش در منطقه است و اين تظاهرات و راهپيمايي مي‌تواند همه كينه‌ها، اختلافات و كم ظرفيتي‌ها را از ميان بردارد.

عيني به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در ديدار شركت كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن اشاره و اظهار داشت: همه برادرانه براي پيشرفت كشور تلاش كنند و قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي اختلاف و شكاف شود و بايد ملاحظه كرد كجا اختلاف سليقه بر اساس هواي نفس و كجا بر اساس احساس تكليف است.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، وظيفه امروز همه نخبگان را پرهيز از دامن زدن به اختلافات دانست و تصريح كرد: ولايت‌مداران بايد در عمل وابستگي و سرسپردگي خود را به ولايت اثبات كنند و جلوه ولايت‌مداري امروز در همدلي، برادري و سعه صدر است و همه آحاد اعم از مسئولان، مردم و نخبگان سياسي بايد تحمل خود را بالا ببرند.

امام جمعه مهربان لزوم ايجاد فضاي آرام در كشور در آستانه انتخاب وزرا را يادآور شد و افزود: بايد فضايي در كشور حاكم باشد كه در يك محيط معقول و منطقي به دور از حب و بغض‌هاي بي‌جا، براي مصالح كشور قدم برداشته شود و در آستانه انتخاب وزرا بايد آرامش در كشور حاكم باشد تا رئيس جمهور محترم، وزرا خود را به مجلس معرفي كند و نمايندگان نيز در فضايي آكنده از عشق به وطن و با در نظر گرفتن سوابق و عملكرد وزراي پيشنهادي، وظيفه خود را انجام دهند.

خطيب جمعه مهربان هر عملي را موجب التهاب و دو دستگي شود در تضاد با ولايتمداري عنوان دانست و افزود: هر چند كنار گذاشتن وزير محترم اطلاعات جناب حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي در آخرين روزهاي كابينه نهم تصميم ناصوابي بود و قضاياي به وجود آمده در هئيت دولت شايسته دولت اسلامي نيست با اين همه بايد همه مسلط بر نفس خويش باشند و خود را سرگرم مسائل درجه دوم و سوم نكنند، چرا كه دشمن هر لحظه ما را رصد مي‌كند و اين سرگرمي‌ها به خودمان دشمن را اميدوار و دلگرم مي‌كند.

حجت‌الاسلام عيني از همه دلسوزان نظام، مسئولان‌، رئيس جمهور و نمايندگان پرتلاش مجلس و فعالان سياسي خواست كه خدا را حاضر و ناظر بدانند و با دقت در فرمايشات و سيره مقام معظم رهبري‌، اتخاذ موضع كنند.

امام جمعه مهربان رئيس جمهور محترم را شخصيتي دانست كه اميد را در دل مستضعفان به وجود آورد و شبانه‌روز براي عمران و آباداني كشور تلاش كرد و دولت نهم از پرتلاش‌ترين كابينه‌هاي دنياست .

خطيب جمعه مهربان با يادآوري تلاش‌هاي شبانه‌روزي دولت نهم و تاكيد بر كنار گذاشتن اختلافات و ضرورت توجه به وحدت و در كنار هم بودن خطاب به رئيس جمهور گفت : آقاي رئيس جمهور دل اين مردم براي سفرهاي استاني شما تنگ شده است، اين ملت هيچ‌وقت زحمات خالصانه شما را فراموش نخواهند كرد و دعاي خير اين امت هميشه روزگار پشت سر شما خواهد بود.

خطيب جمعه مهربان در پايان خطبه دوم نماز درگذشت حجت الاسلام و المسلمين خوانساري امام جمعه شهرستان اسكو را كه عمري را در راه خدمت به اسلام و مسلمين سپري كرد، به محضر مبارك مقام معظم رهبري، نماينده مقام عظماي ولايت در استان آذربايجان‌شرقي آيت الله مجتهد شبستري و اهالي ولايت‌مدار شهرستان اسكو و بيت مكرم آن عالم وارسته تسليت گفته و براي آن فقيد سعيد رحمت الهي مسئلت كرد.


نوشته شده در   جمعه 9 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode