ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1388     |     کد : 4024

امام جمعه هريس: نماز جمعه موجب اقتدار و صلابت سياسي جامعه است

امام جمعه هريس گفت: نماز جمعه موجب اقتدار و صلابت سياسي جامعه است...

امام جمعه هريس گفت: نماز جمعه موجب اقتدار و صلابت سياسي جامعه است.

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته گفت: نماز جمعه يك اجتماع فرهنگي، اجتماعي و سياسي براي خنثي‌سازي توطئه‌ها محسوب مي‌شود و حضور گسترده مسلمانان در مصلاهاي نماز جمعه بر اقتدار دنياي اسلام مي‌افزايد.

وي يكي از بركات مهم و ثمرات بسيار ارزشمند انقلاب اسلامي به رهبري بزرگ‌ معمار و بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را احياي فريضه و سنت فراموش شده حضرت رسول اكرم (ص) يعني نماز عبادي ـ سياسي جمعه در ايران اسلامي دانست و تصريح كرد: نماز جمعه فريضه‌اي است كه بيش از هر عامل ديگري موجب تجلي وحدت مسلمانان شده و از عوامل مايوس كننده دشمنان اسلام است.

وي به اهميت نماز جمعه از ديدگاه قرآن كريم اشاره كرد و اظهار داشت: قرآن كريم در سوره مباركه جمعه با بيان آيه «فاسعوا الي ذكر الله» به اهميت حضور و شركت در اين فريضه مي‌پردازد و در رواياتي كه از پيشوايان معصوم (ع) نقل شده است، براي كسي كه تارك نماز جمعه باشد، توبيخ‌هاي شديد ذكر شده است.

خطيب جمعه‌ هريس تصريح كرد: در مراسم عبادي ـ سياسي نماز جمعه، امام جمعه به عنوان نماينده حاكميت و از سوي ولي امر و امام مسلمانان، مردم و اقشار مختلف جامعه را به وحدتي مبارك حول محور ولايت فرا مي‌خواند و دسيسه، مكر و نيرنگ دشمنان اسلام را افشا مي‌كند.

وي افزود: شركت در نماز جمعه مسلمانان را به وظايف پيش روي خود آگاه مي‌سازد و شريعت مقدس اسلام براي آگاهي مردم از مسائل جهان اسلام، دو مرحله پيش بيني كرده است كه نخست اجتماع هفتگي در نمازهاي جمعه و ديگري اجتماع بزرگ و سراسري حج است و بنا بر اهميتي كه اسلام براي اين دو فريضه قائل بوده، در قرآن كريم دو سوره به نام‌هاي حج و جمعه نازل شده است.

امام جمعه هريس در خطبه دوم نماز به پنجم مرداد، سالروز عمليات مرصاد در سال 1367 اشاره كرد و افزود: عمليات مرصاد در واقع مرگ سياسي و نظامي سازمان منافقين بود و پذيرش قطعنامه 598 از سوي جمهوري اسلامي ايران، عراق را در بن بست سياسي و نظامي شديدي قرار داده و توطئه‌هاي وسيعي را كه از جانب استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي تدارك ديده شده بود، نقش برآب كرد و بر گروه‌ها و عناصر مخالف و معاند نظام اسلامي ضربه مهلكي وارد كرد.

احمدي در ادامه با گراميداشت اعياد شعبانيه اظهار داشت: بايد عشق، مهر و محبت اهل بيت(ع) را در دل خود همواره زنده بداريم ، زيرا پيكر دين را روحي جز ولايت و كالبد آيين را جاني جز امامت و بدنه طاعات و عبادات را ارزشي جز محبت و معرفت حجت خدا نيست.

وي به تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نامگذاري سالروز ولادت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) به نام روز پاسدار گفت: پاسداران انقلاب اسلامي به حق در شهادت‌طلبي و ايثار و مقاومت و احياي حقيقت‌خواهي و اعتلاي پرچم دين حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) را به عنوان الگوي كامل و جاودانه پاسداري از ارزش‌هاي الهي براي خود قرار دادند.

خطيب جمعه هريس فلسفه وجودي نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب را احياي ارزش‌ها و بارور شدن نهال انقلاب اسلامي و قطع ريشه‌هاي دشمن خواند.


نوشته شده در   جمعه 2 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode