ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1388     |     کد : 4022

امام جمعه تبريز:‌بايد در عزل و نصب‌ها‌ نظر‌ رهبري نصب‌العين قرار ‌گيرد

امام جمعه تبريز گفت: نخبگان بايد در عزل و نصب‌ها و تصميم‌گيريي‌ها نظر مبارك مقام عظماي ولايت را نصب‌العين خودشان قرار دهند...

 امام جمعه تبريز گفت: نخبگان بايد در عزل و نصب‌ها و تصميم‌گيريي‌ها نظر مبارك مقام عظماي ولايت را نصب‌العين خودشان قرار دهند.‌

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در ‌با اشاره به فرمايشات مقام معظم‌ رهبري در بعثت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) افزود: سعادت ملت و سربلندي كشور در سايه امنيت و آرامش است.

وي تصريح كرد: هر كسي امروز اگر بخواهد جامعه را به سوي اغتشاش و ناامني سوق دهد از نظر عامه ملت ايران منفور است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه اهداف بلند ملت ايران و سعادت دنيا و آخرت جامعه در سايه آرامش و امنيت محقق خواهد شد، برهم زدن امنيت را بزرگ‌ترين گناه دانست و خطاب به نخبگان خاطر نشان كرد: نخبگان هوشيار باشند زيرا هرگونه حرف، تحليل و اقدام آنان كه موجب بر هم خوردن امنيت جامعه شود، حركت در خلاف مسير ملت ايران است.

خطيب جمعه تبريز در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام عظماي ولايت اظهار داشت: همه بايد مراقب گفتار و مواضع و حتي نگفتن‌هاي خود باشند زيرا نگفتن مسائلي كه بايد گفت، عمل نكردن به وظيفه است و گفتن مسائلي كه نبايد گفت، عمل كردن بر خلاف وظيفه است.

آيت‌الله شبستري تاكيد كرد: نخبگان مراقب باشند، زيرا در امتحان عظيمي قرار گرفته‌اند و موفق نشدن در اين امتحان، تنها مردود شدن نيست بلكه موجب سقوط آنان خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در ‌آذربايجان شرقي ‌اظهار داشت: ما نمازگزاران تبريز و امت حزب‌الله انتظار داريم رهنمودهاي حكيمانه رهبري را همان ظوري كه ملت به گوش جان مي‌خرند و مطيع محض آن هستند نخبگان كشور اعم از آنهايي كه در انتخابات پيروز شدند در عزل و نصب‌ها و تصميم‌گيري‌ها نظر مبارك رهبر انقلاب را نصب‌العين خودشان قرار دهند.

وي ادامه داد: در اين راستا همچنين چه آنهايي كه پيروز انتخابات نشده‌اند در اظهار نظرها بايد فرمايشات مقام عظماي ولايت فصل‌الخطاب به دانند و موجبات رضايت رهبر عزيز، ملت فهيم و بلكه امام زمان (عج) را فراهم كنند.

آيت‌‌الله شبستري ولادت بزرگان جهان تشيع از جمله ميلاد امام حسين (ع) روز پاسدار را تبريك گفت و تصريح كرد: پاسداران بازوان دفاع از كيان و ولايت هستند.

وي تصريح كرد: سوم شعبان ميلاد امام حسين(ع) به احترام بزرگ پاسدار روز پاسدار نامگذاري شده است و پاسداران و جانبازان سرمايه‌هاي بي‌كران انقلاب اسلامي است و اين نامگذاري نوعي ارز‌شگذاري از پاسداران و جانبازان است.

وي تصريح كرد: پاسداران انقلاب اسلامي مفتخر به پيروي از سالار شهيدان هستند چرا كه به پاسداري از حريم انقلاب و اسلام مشغول هستند.

امام جمعه تبريز همچنين از ولادت سردار بزرگ كربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز ستايش كرد و گفت: اميدواريم مسئولان جمهوري اسلامي ايران تمام تلاش خود را براي شهيدان زنده نظام، جانبازان سرفراز به كار گيرند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود نماز جمعه را مايه اقتدار نظام اسلامي دانست و افزود: هدف عمده و واقعي از تشكيل نظام اسلامي اهتمام به اقامه فرايض بود و ما هيچ‌ وقت نبايد در اين راه دچار فراموشي شويم.

وي ادامه داد: وحدت فكري و اعتقادي مسلمانان در نماز جمعه بيشتر متجلي مي‌شود به همين دليل دشمن همواره از برپايي چنين جمعي كه به دور هم گرد آمده و صادقانه پيشاني بر روي زمين مي‌سايند تا شكرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: چون نماز جمعه حول محور ولايت شكل مي‌گيرد، بيشترين توفيق را در وحد‌ت‌آفريني و انسجام جامعه داشته و دارد و در انقلاب اسلامي همواره چون سنگري مستحكم نقش خود را ايفا كرده است.

وي با بيان اينكه نماز جمعه حلقه اتصال حكومت و مردم است، گفت: نماز جمعه در انقلاب اسلامي يعني كانون حركت، پويايي و مانور قدرت در مقابل دشمن.

آيت‌الله شبستري تصريح كرد: از بركات نماز جمعه آرامش بخشي به جامعه اسلامي است.

خطيب جمعه تبريز همچنين ‌خواستار مساعدت و همكاري مردم در ساخت و تكميل پروژه مصلاي امام خميني (ره) اين شهر شد.


نوشته شده در   جمعه 2 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode