ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 تير 1388     |     کد : 3897

امام جمعه تبريز:شوراي نگهبان با نظارت خود مايه اطمينان خاطر ملت ايران است

امام جمعه تبريز گفت: شوراي نگهبان با نظارت خود بر اجراي قانون، مايه آرامش و اطمينان خاطر ملت ايران است...

 امام جمعه تبريز گفت: شوراي نگهبان با نظارت خود بر اجراي قانون، مايه آرامش و اطمينان خاطر ملت ايران است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر اظهار داشت: شوراي نگهبان حافظ جمهوريت نظام و سكاندار قوانين اسلام است.

وي تصريح كرد: شوراي نگهبان نماد سنگر اسلام و جمهوريت نظام است و مراقب است مواردي خلاف اسلام وارد قوانين نشود.

امام جمعه تبريز در ادامه با محكوم كردن كشتار مسلمانان در سين‌كيانگ چين اظهار داشت: مجامع بين‌المللي بايد جلوي نسل‌كشي دولت چين را بگيرند.

آيت‌الله شبستري ادامه داد: منايع غير رسمي از كشتار 800 مسلمان به دست دولت چين در راستاي سركوبي مسلمانان سين‌كيانگ خبر مي‌دهند كه جاي تاسف و نگراني براي امت مسلمان است.

خطيب جمعه تبريز گفت: در حالي كه كشور چين با صادر كردن اجناس بنجل خود به سرزمين‌هاي اسلامي‌، ثروت‌هاي زيادي به دست آورده، اما اين دولت به رفتاري خشن با مسلمانان دست زده و به نسل‌كشي آنان روي آورده است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اظهار تاسف از سكوت مصلحت‌آميز دنيا در مقابل اين جنايت دولت چين، خواستار برخورد بين‌المللي با اين جنايت شد.

وي همچنين از دولت ايران خواست در روابط خود با كشور كمونيست و مسلمان‌كش چين تجديدنظر كند.

آيت‌الله‌شبستري در ادامه به ضايعه سقوط هواپيمايي مسافربري تهران ـ ايروان اشاره كرد و ضمن تسليت به بازماندگان كشته‌شدگان اظهار داشت:‌ ما هر چند وقت يك بار شاهد اينگونه حوادث تاسف‌بار هستيم كه جا دارد صنعت هواپيمايي ما فكري به حال اين مشكلات كند.

امام جمعه تبريز همچنين با تبريك سالروز تاسيس شوراي نگهبان در 26 تير سال 59 به دستور اما راحل و طبق قانون اساسي، اين نهاد را ثمره پرشكوه پيروزي انقلاب ارزيابي كرد.

وي در ادامه ضمن تقدير از شوراي نگهبان اين شورا حافظ و قوانين نظام اسلامي دانست و افزود: اين نهاد مايه آرامش و اطمينان خاطر مردم است و جا دارد از زحمات 30 ساله اين شورا قدرداني كرد كه موجب بالندگي نظام شده است.

آيتالله شبستري در ادامه با اشاره به قتل مروه الشربيني اين جنايت‌ نژادپرستانه را مايه ننگ دولت‌هاي غربي دانست و خواستار پايان دادن به اين برخوردهاي دو‌گانه غرب شد.

وي تصريح كرد: دولت‌هاي غرب اگر خون از دماغ كسي در ايران به عنوان مخالف نظام بيايد، گوش فلك را براي نقض حقوق بشر، عدم دموكراسي و آزادي بيان، كر مي‌كنند اما در روز روشن حق قانوني اعتراض به هتاكي و گستاخي يك نژاد‌پرست زير پا گذاشته شده و زن مسلماني مقابل چشمان همسر و فرزندش آن هم در دادگاه كه محل احقاق حق است، به قتل مي‌رسد.

امام جمعه تبريز گفت: اين جنايت از سوي دشمنان مسلمانان و اسلام انجام مي‌شود و در حقيقت شيوه نويني از نژادپرستي در آلمان به شكل برخورد با حجاب اسلامي شكل گرفته است.

 

 

 


نوشته شده در   شنبه 27 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode