ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 تير 1388     |     کد : 3896

امام جمعه مهربان:شوراي نگهبان پاسدار جمهوريت و اسلاميت نظام است

امام جمعه مهربان گفت: شوراي نگهبان با پاسداري از قانون اساسي، جمهوريت نظام، شرع اسلام، نظارت مسقل، موثر و كارآمد...

امام جمعه مهربان گفت: شوراي نگهبان با پاسداري از قانون اساسي، جمهوريت نظام، شرع اسلام، نظارت مسقل، موثر و كارآمد بر انتخابات در 30 سال گذشته سبب تقويت و استحكام بنيان‌هاي نظام شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام محمود عيني امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با گراميداشت 26 تير ماه سالروز تشكيل شوراي نگهبان در سال 1359 افزود: شوراي نگهبان با پاسداري از قانون اساسي، جمهوريت نظام، شرع اسلام و نظارت مسقل بر انتخابات 30 سال گذشته سبب تقويت بنيان‌هاي نظام شده است.

امام جمعه مهربان تصريح كرد: در آغاز انقلاب اسلامي بيم آن مي‌رفت كه اين نهاد نوپا نيز مانند ديگر نهضت‌هاي عدالت‌طلبانه ملت ايران گرفتار مصائب و بلاياي بنيان‌كني مانند نفوذ نامحرمان و يا شيوع تفكرات انحرافي و ضد اسلامي شود، اما در سايه الطاف خداوند متعال به اين ملت مجاهد و در سايه ولايت حضرت امام خميني(ره) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، ميثاقي براي ملت شد تا راه دستيابي به آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي در آن ترسيم شود و براي حفظ اين قانون مترقي و بنيادين و بيمه ساختن حركت نظام در مدار اسلام، شوراي نگهبان تاسيس شود.

خطيب جمعه مهربان به فرمايش‌ بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) در مورد جايگاه والاي شوراي نگهبان اشاره كرد و اظهار داشت: شوراي نگهبان قانوني است و كسي حق ندارد در مصاحبه‌ها، نطق‌ها و رسانه‌ها به آن توهين كند و يا آن را تضعيف كند.

‌عيني افزود: حضرت امام راحل (ره) با دورانديشي بلند خود بر اين نكته حساس تاكيد كرده‌اند كه اگر كسي بخواهد فساد كند و به مردم بگويد كه اين شوراي نگهبان كذا، اين فساد است يك همچو آدمي مفسد است و بايد تحت تعقيب مفسد في‌الارض قرار گيرد.

امام جمعه مهربان در ادامه به سالروز پذيرش رسمي قطعنامه 598 توسط جمهوري اسلامي ايران در 27 تير ماه سال 1367 اشاره كرد و آن را هشتمين قطعنامه‌اي دانست كه شوراي امنيت از ابتداي تجاوز علني رژيم بعثي عراق در تاريخ 29 تير ماه سال 1366 صادر كرده بود.

خطيب جمعه مهربان افزود: همه قطعنامه‌هاي قبلي به علت جهت‌گيري ناعادلانه آنها از سوي ايران رد شده بود اما قطعنامه 598 به علت نكات مثبتي كه داشت از سوي ايران نه قبول و نه رد شد بلكه اعلام شد اين قطعنامه جاي بحث و مذاكره دارد.

‌عيني ضرورت تحقيق راجع به شناسايي آغازگر جنگ، لزوم تامين هزينه‌هاي بازسازي پس از خاتمه جنگ و تاكيد بر ضرورت تقويت امنيت و آرامش منطقه را از نكات مثبت قطعنامه 598 شوراي امنيت دانست و افزود: پس از خودداري يك ساله ايران از پذيرش قطعنامه 598، حضور نيروهاي آمريكايي در خليج فارس، نقض آشكار بند هشتم قطعنامه بود.

امام جمعه مهربان پذيرش قطعنامه 598 را در واقع نقطه گذر ايران از نبرد نظامي به نبرد ديپلماتيك با نظام سلطه عنوان كرد.

خطيب جمعه مهربان با تبريك بعث رسول گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) در 27 رجب (13 سال قبل از هجرت) با اشاره به فرمايش‌ مقام معظم رهبري در مورد بعثت افزود: يادآوري بعثت به معناي يادآوري يك حادثه تاريخي نيست بلكه تكرار و مرور يك درس فراموش نشدني‌‌ در درجه نخست براي همه امت اسلامي و در درجه دوم براي همه آحاد بشر است.

‌عيني درس بعثت را درس اخلاق، درس عدالت، درس امنيت، درس انسانيت، درس انس با خدا، درس معرفت و درس استقامت دانست و افزود: همه آحاد بشر امروز به اين درس بيش از همه دوران‌ها نياز دارند.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم سقوط هواپيماي توپولف كاسپين و فوت 168 مسافر و كادر پروازي اين هواپيما را به همه خانواده‌هاي عزادار تسليت گفت و افزود: اميد است با تدابيري كه انديشيده مي‌شود، ديگر شاهد چنين حوداثي نباشيم و تلاش شود با پيدا شدن جعبه سياه سوم هواپيما علت سقوط مشخص شود.

خطيب جمعه مهربان همچنين درگذشت تعدادي از هموطنان مسيحي را در اين سانحه هوايي به خانواده‌هاي آنان تسليت گفت.

‌عيني در ادامه با گراميداشت روز بهزيستي و تامين اجتماعي همچينين با قدرداني از زحمات تمام زحمت‌كشان عرصه تامين اجتماعي و بهزيستي، از زحمات اعضاي شوراي اسلامي شهر مهربان و شهردار مهربان در راستاي عمران، آباداني و زيباسازي اين شهر همچنين آسفالت خيابان‌ها و تجهيز پارك شهر مهربان تشكر و قدرداني كرد.

 

 


نوشته شده در   شنبه 27 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode