ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 شهريور 1390     |     کد : 25181

منافقان از صراحت لهجه آیت الله مدنی واهمه داشتند

امام جمعه موقت تبریز گفت: دومین شهید محراب انقلاب اسلامی با شجاعت و صراحت لهجه خاص خود مایه همواره مایه امید مردم بود.

امام جمعه موقت تبریز گفت: دومین شهید محراب انقلاب اسلامی با شجاعت و صراحت لهجه خاص خود مایه همواره مایه امید مردم بود.

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز همزمان با سالروز شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی، امام جمعه تبریز و دومین شهید محراب انقلاب اسلامی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله مدنی آثار ارزنده‌ای در عمق‌بخشی معارف دینی و شاکله معنوی استان و منطقه داشت و طبق بیانات مقام معظم رهبری باید ویژگی های شهید مدنی درست ترسیم شود تا به آنها عمل شود.

وی با تأکید بر این‌که خط فکری شهید آیت ‌الله مدنی به عنوان الگوی کامل برای طلاب و روحانیان به شمار می‌رود، گفت: شهید مدنی به عنوان دومین شهید محراب دارای شجاعت فراوانی بود، به گونه‌ای که منافقان همواره از صراحت لهجه ایشان واهمه داشتند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به حساسیت دوران امامت جمعه مرحوم مدنی گفت: آیت الله مدنی در دورانی امامت جمعه تبریز را به عهده گرفت که گروه‌های معاند با نظام، نا امنی خاصی در شهر ایجاد کرده و حتی ایشان را چندین بار به شهادت تهدید کرده بودند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که شهادت بزرگترین آرزوی شهید مدنی بود، تصریح کرد: مردم تبریزی به خوبی به یاد دارند که این سید بزرگوار چگونه پس از خطبه های نماز جمعه متضرعانه به درگاه خدا استغاثه می نمود که شهادت را نصیب وی گرداند و عاقبت نیز به این آرزوی بزرگ خود رسید.

وی به یکی از مهم‌ترین نمازهای جمعه تبریز در دوران شهید مدنی اشاره کرد و گفت: منافقین با هدف تعطیلی نماز جمعه تهدید کرده بودند که در صورت برپایی نماز جمعه دست به کشتار خواهند زد که شهید مدنی با پوشیدن کفن در ابتدای صفوف نماز گزاران حضور یافت و این حرکت سب خنثی سازی حرکت این گروه تفرقه افکن شد.

امام جمعه موقت تبریز گفت: تواضع شهید آیت الله سید اسد الله مدنی او را در میان مردم جاودانه ساخت و شاید چگونگی شهادت وی نیز از همین موضوع نشأت گرفت، چرا که آن عالم مجاهد با آغوش باز از جوانی که پس از اقامه نماز جهت دیده بوسی به خدمت وی آمد متواضعانه استقبال گرد در حالی که همین فرد با بستن بمبی به خود سبب شهادت و عروج ملکوتی دومین شهید محراب شد.

وی با اشاره به موقعیت خاص شهر تبریز پس از انقلاب اسلامی تأکید کرد: شخصیت والای شهید مدنی سبب روحیه بخشی به نیروهای مردمی می شد که آماج مسمومانه ترین حرکت های منافقانه قرار گرفته بودند و این شهید بزرگوار توانست خلاء شخصیتی شهید قاضی را در تبریز پر کند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه شهید آیت الله مدنی حق بزرگی بر انقلاب دارد، افزود: شهید مدنی ذاتا فرد انقلابی بود، منافقان با تصور این که با به شهادت رساندن شهید مدنی می تواند نظام جمهوری اسلامی را براندازند و اوضاع منطقه آذربایجان را متشنج کنند، اقدام به ترور این عالم بزرگوار کرد، درحالی که شهادت آرزوی شهید مدنی بود و سبب تثبیت نظام شد.

وی به حالات عرفانی شهید مدنی اشاره کرد و ادامه داد: هنگام ایراد خطبه های نماز جمعه همگان محو معنویت و شیوایی کلام ایشان می شدند و گریه های مخلصانه و تضرع وی به درگاه حضرت حق در هنگام دعای نماز که شهادت را از خدا طلب می کردند، مومنان را به شدت تحت تاثیر قرار می داد.

آیت الله آل هاشم خاطر‌نشان کرد: شهید مدنی در شرایطی که حزب خلق به اصطلاح مسلمان به صورت گسترده در سطح شهر مسلح و پراکنده بودند و افزون بر آن با ناآرامی های گسترده در تبریز شرایط بسیار نامساعدی را فراهم کرده بودند با شجاعت تمام در همه صحنه ها حاضر می شدند.


نوشته شده در   يکشنبه 20 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode