ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 دي 1389     |     کد : 13392

شهيد آيت‌الله غفاري زير شكنجه نيز فرياد حمايت از امام سر داد

مسئول تبليغات اسلامي آذرشهر گفت: شهيد آيت‌الله غفاري حتي در زيرشكنجه و ضربه‌هاي طاقت‌فرساي ماموران ساواك فرياد مي‌كشيد دشمن خميني، كافر است.

 مسئول تبليغات اسلامي آذرشهر گفت: شهيد آيت‌الله غفاري حتي در زيرشكنجه و ضربه‌هاي طاقت‌فرساي ماموران ساواك فرياد مي‌كشيد دشمن خميني، كافر است.

به گزارش خبرگزاري فارس از آذرشهر، حجت‌الاسلام احد محمودزاده پيش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آيت‌الله غفاري در سخناني ياد و خاطره شهيد آيت‌الله غفاري را گرامي داشته و اظهار داشت: شهيد غفاري در زير شكنجه‌هاي رژيم ستمشاهي ثابت كرد كه مبلغ اسلام و مقلد حضرت امام راحل بوده است.
وي تصريح كرد: آيت‌الله غفاري انسان بسيار مقاوم و جدي بود و در دوران خفگان گذشته هرگز از مبارزه و افشارگري خسته نمي‌شد.
محمودزاده خاطرنشان كرد: شهيد آيت‌الله غفاري چند بار توسط ماموران رژيم ستمشاهي دستگير و زنداني شد ولي حتي در زندان هم با روحيه قوي مبارزه مي‌كرد به طوري كه افراد آنجا را تحت تاثير افكار آزاديخواهي و حق‌گويي خود قرار مي‌داد.
مسئول تبليغات اسلامي آذرشهر اظهار داشت: آيت‌الله غفاري به حضرت امام راحل و آرمان‌هاي آن فرزانه تاريخ آنقدر علاقه داشت كه حتي در زيرشكنجه و ضربه‌هاي طاقت‌فرساي ماموران ساواك فرياد مي‌كشيد دشمن خميني كافر است.
اضافه مي‌شود، آيت‌الله شيخ حسين غفاري در سال 1335 هجري قمري در آذرشهر ديده به جهان گشود و از همان كودكي به علت از دست دادن پدر براي امرار معاش خانواده كار مي‌كرد.
وي علاقه زيادي به فراگيري دانش داشت، در روستاي خود مقدمات را فرا گرفت و براي ادامه تحصيل نزد علماي بزرگ تبريز مشغول به تحصيل شد و پس از چندي به قم رفت.
آيت‌الله غفاري پس از 11 سال راهي تهران شد و از سال 1340 فعالانه به افشاگري مظالم رژيم شاه پرداخته و در افشاي نيرنگ خائنانه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي گامي مؤثر برداشت.
به خاطر جديت در مبارزه بارها از سوي رژيم شاه دستگير شد.
شهيد غفاري در زندان هم آرام ننشست و با روحيه‌اي بالا به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌داد. در زندان كلاسي براي كسب معارف الهيه ايجاد كرد و عاشقانه به ائمه اطهار متوسل شد. رفتار او در زندان چنان تأثيري داشت كه منافقان و حتي تعدادي از سران ماركسيست‌ها هم از عقايدشان دست برداشتند.
آيت‌الله حسين غفاري كه حتي در بدترين شرايط نيز دست از مبارزه بر نمي‌د‌اشت در تاريخ هفت ديماه 1353 شمسي به شهادت رسيد.
پيكر غرقه به خونش پس از تشييع
در حرم حضرت معصومه(س) و اقامه نماز در قبرستان دارالسلام به خاك سپرده شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode