ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 مرداد 1390     |     کد : 23024

پول نفت بايد صرف توليد شود

دعواي سياسي به درد مسائل اصلي مردم نمي‌خورد...

دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس در همايش بين‌المللي هفته جهاني مساجد:پول نفت بايد صرف توليد شود.
دعواي سياسي به درد مسائل اصلي مردم نمي‌خورد.
علي لاريجاني در همايش بين‌المللي هفته جهاني مساجد گفت: مسجد جاي قول حق است، نه هزل و قول حق يا بايد مربوط به نصوص اسلامي اعم از قرآن با سيره پيامبر و ائمه باشد يا امور عقلي، لذا جاي امور ديگري كه مي‌تواند شبهه‌ناك بوده يا جزو امور لاينفع باشد، در مسجد نيست.

به گزارش ايسنا، رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه مسجد از مقدس‌ترين مكان‌هاست كه مردم در شرايط مختلف به آن روي مي‌آورند، به وضع مساجد در ادوار مختلف اشاره كرد و گفت: گرايش‌هاي ملي‌گرا مثل پان عربيسم و گرايش‌هاي سوسياليستي و هم جريان‌هاي ديكتاتوري در ادوار مختلف و كشورهاي متفاوت به نوعي تلاش كردند تا مسجد نفوذ خود را در اجتماع به دست نياورد.

لاريجاني با اشاره به دوران پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در جريان پيروزي انقلاب اسلامي اين مساجد بودند كه پايگاه اصلي بيداري به شمار مي‌رفتند و در واقع مبناي مهمي كه توانست ارتباط اصيلي بين توده‌‌هاي مردم ايجاد كند، مساجد و روحانيت بود.

وي به تحولات اخير منطقه اشاره كرد و گفت: مسلمانان نمي‌خواهند تحت سلطه بيگانه باشند.

متاسفانه بسياري از غربي‌ها گاه نسخه‌هايي مي‌نويسند و مي‌خواهند با آب‌نبات‌هاي سياسي، موج‌هاي عميق فكري در منطقه را خاموش كنند، اما مسلمانان به شكلات سياسي نياز ندارند. آن‌ها به حقوق اوليه اداره كشورشان و حيثيت سياسي كه غربي‌ها چند دهه آن را تخريب كردند، نيازمندند.

لاريجاني با طرح اين پرسش كه آيا مردم بحرين زياده‌خواهي مي‌كنند؟ گفت: مردم بحرين حكومت دموكراتيك مي‌خواهند. آيا اين خواسته در منطق دنياي امروز كه ادعاي دموكراسي مي‌شود،‌ناصواب است؟

نماينده مردم قم در مجلس اظهار داشت: پس از فراگير شدن موج بيداري اسلامي، غرب و آمريكا دنبال آن هستند كه براي هر يك از كشورهاي اسلامي به نوعي سرگرمي سياسي ايجاد كنند تا شعله خشم مسلمانان فروكش كند، اما قطعا موفق نخواهند شد.

لاريجاني با تاكيد برضرورت روشنگري حوادث منطقه براي جامعه، به نقش برجسته مساجد در اين زمينه اشاره و خاطرنشان كرد: غفلت از اين موضوع مي‌تواند صدمات زيادي وارد كند. البته ممكن است برخي كشورها بتوانند از اين غفلت استفاده و موج‌ها را ساكت كنند يا تغيير دهند، ولي مساجد مي‌توانند بيداري ايجاد كنند.

نماينده مردم قم در تشريح مسائل كشور برخي اقدام‌ها را داراي نقش مسكن خواند و تاكيد كرد: بايد فضاي كار و توليد در كشور رونق پيدا كند. در اين مورد ضعف‌هايي وجود دارد. گاه فارغ‌التحصيلان روش كارآفريني را نمي‌دانند و به امام جماعت مساجد مراجعه مي‌كنند تا به يك دستگاه براي استخدام معرفي شوند.

وي افزود: اين در حالي است كه دولت بايد كوچك شود و اگر سياست‌هاي اصل 44 تصويب شد، براي اين بود كه پول نفت صرف امور جاري نشود و توليد رونق يابد.

رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تشكيل دهكده جهاني و مديريت كذايي آمريكا در اين زمينه اشاره كرد وگفت: اوباما در ابتداي رياست‌جمهوري خود با الفاظ جديدتري نسبت به پيشكسوتان خود سخن گفت، اما امروز كه وضع را ارزيابي مي‌كنيم مي‌بينيم كه براي مسلمانان تفاوتي حاصل نشده است. به عنوان مثال فلسطينيان نتوانسته‌اند يك گام بردارند و ديديم كه وقتي اوباما مرزهاي 67 را مبنا قرار داد، با چه موجي از فشارها روبرو شد.

به گفته وي، آمريكا همچنان استراتژي مديريت جهاني كذايي خود را دنبال مي‌كند، اما اين استراتژي زماني عقيم مي‌شود كه مسلمانان ايستادگي كنند.

رئيس مجلس در ادامه به مسأله فلسطين اشاره كرد و گفت: اگر امروز آمريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها مجبور به تنازل شده‌اند، به خاطر مقاومت فلسطيني‌ها بوده است.



ارتقاي جايگاه مساجد

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد هم با بيان اين‌كه ما نسبت به بهره‌برداري از وضع عظيم مساجد براي اعتلاي جامعه اسلامي فاصله بسياري داريم، اظهار داشت: اميدواريم با عنايت نمايندگان مجلس بتوانيم مباني قانوني لازم براي ارتقاي جايگاه مساجد را بيش از گذشته فراهم و محكم كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جواد حاج‌ علي‌اكبري افزود: مسجد ظرفيت بسيار عظيمي براي اعتلاي جامعه اسلامي دارد، لذا براي بهره‌برداري از اين ظرفيت به همت همگاني، خردجمعي و شكل‌گيري جلسات متعدد ميان ائمه جماعات داخل كشور و ساير كشورهاي اسلامي نياز داريم تا اين ظرفيت عظيم مساجد شناخته شده و موانع آن نيز برطرف شود.

دعواي سياسي به درد مسائل اصلي مردم نمي‌خورد

سرويس شهرستان‌ها ـ رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دعواي سياسي به درد مسائل اصلي مردم نمي‌خورد و نبايد به دنبال حاشيه‌سازي سياسي باشيم، زيرا ولايت فقيه بهترين مرجع حل اختلاف است.

دكتر علي لاريجاني كه براي شركت در مراسم يادواره شهداي فيروزكوه به اين شهرستان سفر كرده بود، در گفت‌وگو با ايرنا،‌ اظهار داشت: در كشوري كه ولايت مطلقه فقيه وجود دارد، در صورت وجود اختلاف، اين مسأله توسط رهبري و با توجه به اختيارات قانون اساسي به ايشان، حل مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه نبايد با كينه‌ورزي اختلاف ايجاد كرد، افزود: مجلس جايگاهي است كه راه درست را نشان مي‌دهد و اگر كسي اختلاف دارد بايد تابع قانون باشد.

وي با مهم خواندن تشخيص راه درست از نادرست، تصريح كرد، در اين مسير راهي كه حوزه‌هاي علميه، مراجع تقليد و ولي فقيه مشخص مي‌كنند، راه درست است.

لاريجاني با بيان اين‌كه تفكر اسلامي همچنان بعد از 1400 سال پايداري خود را در كشور نشان مي‌دهد، افزود: عامل ترقي تفكر ديني در جامعه روحانيت هستند و آنان بودند كه دين را به مردم آموختند و جوانان نيز بايد همين راه را دنبال كنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، ابراز اميدواري كرد امروز با تبعيت و دنباله‌روي از افكار رشد يافته و نوين حوزه‌ها، تلاش كنيم تا فرهنگ اسلامي را با همان اصالتش بياموزيم و در زندگي شخصي و اجتماعي خود به مرحله تحقق درآوريم. 


نوشته شده در   چهارشنبه 5 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode