ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1390     |     کد : 22979

حفظ عزت و اقتدار ملي عزم راسخ ملت ايران است

رهبر معظم انقلاب در جمع كاركنان و خانواده‌هاي نيروي دريايي ارتش و سپاه در بندرعباس: حفظ عزت و اقتدار ملي عزم راسخ ملت ايران است ...

رهبر معظم انقلاب در جمع كاركنان و خانواده‌هاي نيروي دريايي ارتش و سپاه در بندرعباس: حفظ عزت و اقتدار ملي عزم راسخ ملت ايران است .
حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي شنبه شب در جمع پرشور هزاران نفر از كاركنان نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده‌هاي آنان در بندرعباس، حضور مقتدرانه نيروهاي دريايي در سواحل طولاني خليج فارس و درياي عمان و همچنين حضور راهبردي اين نيروها در آب‌هاي آزاد را نشان‌دهنده عزت ملي ملت ايران و اقتدار نظام جمهوري اسلامي و پيام‌آور عزت ملت‌ها دانستند و با تأكيد بر لزوم هوشياري در مقابل تلاش دشمنان براي تضعيف اقتدار ملي، همه آحاد مردم بويژه مسئولان، گروه‌ها، جريان‌هاي سياسي و اقوام و مذاهب گوناگون را به حفظ وحدت و پرهيز از هرگونه اختلاف و تفرقه فراخواندند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي در اين ديدار كه در محل فرماندهي نيروي دريايي سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي فراوان از ديدار با كاركنان نيروهاي دريايي و خانواده‌هاي آنان، از زحمات و تلاش‌هاي اين نيروها و خانواده‌هايشان تشكر و قدرداني كردند و افزودند: حضور مسئولانه و قدرتمندانه نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده‌هاي آنان از شرقي‌ترين سواحل درياي عمان تا غربي‌ترين سواحل خليج فارس، نشان‌دهنده عزم راسخ براي حفظ عزت و اقتدار ملي كشور است.

ايشان با اشاره به نقش راهبردي نيروهاي دريايي ارتش و سپاه خاطرنشان كردند: حضور قدرتمندانه نيروهاي دريايي در آب‌هاي آزاد نيز پيام‌آور عزت ملت‌ها است زيرا نشان مي‌دهد ملت ايران در مواجهه با جبهه وسيع دشمنان، در غربت كامل ولي با اتكاء به خداوند متعال و اعتماد به نفس توانسته است خود را به اين حد از توانايي و پيشرفت برساند.رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين حضور راهبردي در آب‌هاي آزاد كه نتيجه تلاش‌ها و مجاهدت فرماندهان و نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده‌هاي آنان است، خدمت به بشريت نيز است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي افزودند: ملت ايران با ايستادگي و استقامت بر اصول خود و ادامه مسير، بدون انحراف، ثابت كرد كه راه عزم ملي و استقلال ملي ملت‌ها بن‌بست ندارد و اگر ملتي اراده كند مي‌تواند همانند ملت ايران به عزت، قدرت و ثروت برسد.

ايشان با اشاره به شگردهاي گوناگون دشمنان براي ايجاد يأس و نااميدي در ملت‌ها و تضعيف اراده ملي آنان، ترويج مواد مخدر با اهداف پنهان سياسي، و دامن زدن به اختلافات دروني را از جمله شيوه‌ها و طراحي‌ها برشمردند و تأكيد كردند: ايجاد اختلاف ميان قوميت‌ها و مذاهب گوناگون، ميان جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي و ميان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف از جمله روش‌هاي تضعيف اراده و عزم ملي است اما ملت ايران بر همه حيله‌ها و مكرهاي دشمنان فائق آمده و برگزاري جلسه‌اي با حضور نيروهاي دريايي ارتش و سپاه و خانواده‌هاي آنان، نمونه‌اي از همدلي و صميميت ميان ملت ايران است.رهبر معظم انقلاب اسلامي با يادآوري آيه شريفه «واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا» خاطرنشان كردند: امروز مخاطب اين سخن الهي آحاد ملت ايران بويژه مسئولان، گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي، اقوام، و مذاهب گوناگون كشور هستند و همه بايد با چنگ زدن جمعي به ريسمان الهي، پرهيز از اختلاف را وظيفه ملي و ديني خود بدانند.حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي افزودند: جاذبه‌هاي گوناگون دنيايي، شهوات و هواهاي نفس، حسدها و بخل‌ها، بدبيني‌ها، بددلي‌ها، بدخواهي‌ها و قدرت‌طلبي‌ها، همچون باتلاقي هستند كه تنها راه نجات از اين هلاكتگاه، چنگ زدن به ريسمان الهي، به‌صورت جمعي و با يكديگر است.

ايشان با اشاره به انقلاب اسلامي ملت ايران و ابعاد گسترده و ناشناخته اين حركت عظيم تأكيد كردند: ملت ايران در طول 33 سال گذشته، با وجود همه فشارها و توطئه‌هاي استكبار جهاني و عوامل آن‌ها، با ايمان، اتحاد و بصيرت خود به پيش رفته و دشمن را پشت سر گذاشته است.رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم حفظ روحيه ايستادگي و منحرف نشدن از مسير اصلي انقلاب، خاطرنشان كردند: تنها راه نجات ملت‌هاي منطقه گام گذاشتن در اين مسير است كه آثار آن نيز به‌تدريج در حال آشكار شدن است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به تبليغات دروغين بيگانگان بر ضد ملت ايران و اسلام و تلاش براي تحريف واقعيات افزودند: نمونه تبليغات غرب، در جنايت اخير در يك كشور اروپاي شمالي است كه از همان ساعات اول تلاش مي‌كنند انگشت اتهام را به سوي مسلمانان نشانه روند كه اين موضوع بيانگر خباثت و دروغ بودن تبليغات غربي‌ها است.

ايشان با تأكيد بر اينكه، چنين تبليغات و اتهاماتي بر اراده ملت ايران و ملت‌هاي مسلمان تأثيرگذار نخواهد بود خاطرنشان كردند: ما معتقديم سعادت دنيا و آخرت ملت ايران، فقط با چارچوبي اسلامي تأمين خواهد شد و تاكنون نيز حركت رو به جلو نظام اسلامي موجب احياي مجدد اسلام و اراده ملت‌هاي منطقه شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي از جمله عوامل مهم براي ادامه حركت رو به پيشرفت ملت ايران را كار و تلاش بي‌وقفه دانستند و افزودند: در رويارويي جبهه حق و باطل، اگر در كنار عمل و كار و تلاش، هدف نيز گم نشود و حضور در صحنه و اعتماد به نفس هم تقويت و پررنگ شود، پيروزي جبهه حق حتمي است.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به شرايط بسيار سخت ملت ايران در دوران جنگ تحميلي به‌ويژه روزهاي آغازين جنگ خاطرنشان كردند: در همان روزهاي اول جنگ تحميلي كه عده‌اي آيه يأس و نااميدي مي‌خواندند، امام بزرگوار(ره) كه متصل به منبع عظيم نور الهي بود، با قدرت ايستاد و گفت «مي توانيم» و در نهايت نيز «توانستيم» .

ايشان افزودند: امروز هم كه ملت ايران بر خلاف دوران جنگ تحميلي، صاحب پيشرفت‌هاي بزرگ و منابع عظيم انساني است، ادامه مسير پيشرفت فقط با چنين روحيه‌اي امكان‌پذير است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامي جوانان را گنج‌هاي بي‌نظير ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: بايد با تدبير مسئولان و همت ملت ايران، اين گنج‌ها استخراج شوند تا شط خروشان انقلاب اسلامي، پر آب‌تر و پرطراوت‌تر شود و قطعاً اين آرزو در آينده‌اي نه‌چندان دور محقق خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار سردار سرتيپ پاسدار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن خيرمقدم به فرمانده كل قوا، گفت: حضور نيروي دريايي سپاه در كنار نيروي دريايي ارتش و به همراه خانواده‌هايشان در سواحل خليج فارس نشان‌دهنده عزم جدي و آمادگي اين نيروها براي مقابله با هرگونه تهديدي است.


نوشته شده در   سه شنبه 4 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode