ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 تير 1390     |     کد : 22685

استفاده قذافي از سلاح شيميايي عليه انقلابيون

شبكه الجزيره به نقل از يك مسئول نظامي در شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد نيروهاي قذافي در شهر البريقه از گاز خردل استفاده مي‌كنند.

شبكه الجزيره به نقل از يك مسئول نظامي در شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد نيروهاي قذافي در شهر البريقه از گاز خردل استفاده مي‌كنند.

عبدالفتاح يونس فرمانده ارتش ملي ليبي وابسته به انقلابيون اعلام كرد گردان‌هاي امنيتي وابسته به قذافي از گاز خردل استفاده مي‌كنند تا مانع از سقوط البريقه به دست انقلابيون شوند.وي تأكيد كرد اين گردان‌ها همچنين هزاران مين را در داخل اين شهر كار گذاشته‌اند تا مانع از ورود انقلابيون به شهر شوند.

اين مين‌ها در اطراف ورودي‌هاي البريقه و تأسيسات حياتي كار گذاشته شده و براي جلوگيري از ديد انقلابيون بر مناطق مختلف اين شهر، نيروهاي قذافي در حفره‌هاي مربوط به نفت آتش روشن كرده‌اند.انقلابيون مي‌گويند نيروهاي قذافي با كمك گرفتن از كارشناسان خارجي، شيوه‌هاي جنگي خود را تغيير داده‌اند.انقلابيون ليبي در تلاشند با تصرف شهر البريقه، خود را به نزديكي شهر طرابلس پايتخت كشور برسانند.

از سويي درگيري و جنگ در شهر نفت‌خيز البريقه ميان انقلابيون ليبي و مزدوران قذافي به خيابان‌هاي اين شهر كشيده شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بنغازي، محمد زاوي سخنگوي گروه مخالفان معمر قذافي حاكم ليبي در البريقه گفت، شماري از گروه‌هاي كوچك انقلابيون وارد شهر شده‌اند، اما تاكنون موفق به دست گرفتن كنترل تمام اين شهر نشده‌اند.

زاوي همچنين از درگيري شديد بين نيروهاي طرفدار و مخالف قذافي در اين شهر خبر داد.در اين حال انگليس از آمريكا خواست حمايت از عمليات ناتو در ليبي را افزايش دهد.«ليام فاكس» وزير دفاع اين كشور از «لئون پانتا» همتاي جديد آمريكايي خود خواست واشنگتن كمك اطلاعاتي، تجسسي، شناسايي و سوختگيري هوايي بيشتري در عمليات ناتو در ليبي ارائه دهد.



موضع روسيه

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد اين كشور شوراي ملي انتقالي ليبي را به رسميت نمي‌شناسد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، لاوروف در كنفرانسي مطبوعاتي گفت: روسيه شوراي ملي انتقالي ليبي، ارگان سياسي انقلابيون را به عنوان نماينده مردم اين كشور به رسميت نمي‌شناسد.

اين درحالي است كه دو روز قبل در نشست استانبول، گروه تماس ليبي شامل 300 كشور و نهاد بين‌المللي شوراي ملي انتقالي ليبي را به رسميت شناخت.

وزير خارجه روسيه در عين حال اعلام كرد در صورت كناره‌گيري قذافي از حكومت ليبي، روسيه به وي پناهندگي نمي‌دهد.

نماينده دائم روسيه در ناتو نيز با اعلام اينكه روسيه قصد تجهيز نظامي نيروهاي قذافي را ندارد، تأكيد كرد نه روسيه و نه كشورهاي اروپايي اجازه ندارند به ليبي كه مناقشه داخلي در آن جريان دارد، سلاح ارسال كنند.

خبر ديگر اينكه وزير خارجه استراليا اعلام كرد كشورش شوراي ملي انتقالي را به عنوان نماينده قانوني مردم ليبي به رسميت مي‌شناسد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode