ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 تير 1390     |     کد : 22401

واريز مرحله ششم يارانه در هفته دوم مرداد

لايحه دولت براي افزايش شمار نمايندگان مجلس به 310 نفر تصويب شد .

 لايحه دولت براي افزايش شمار نمايندگان مجلس به 310 نفر تصويب شد .

وزير امور اقتصادي و دارايي از احتمال موكول شدن واريز مرحله ششم يارانه‌ نقدي از ابتداي مردادماه به هفته دوم اين‌ ماه خبر داد.

دكتر سيد شمس‌الدين حسيني ديروز در حاشيه جلسه هيأت دولت در گفتگو با مهر درباره زمان واريز مرحله ششم يارانه‌ نقدي، گفت: به دليل تداخل فعاليت‌هاي بانكي و فشردگي بار فعاليت‌ها در آغاز ماه، احتمالا زمان ديگري را براي واريز يارانه‌ها در نظر بگيريم.

وي در پاسخ به اين سئوال كه زمان دقيق آن كي خواهد بود گفت:‌«احتمالا هفته دوم ماه آينده»



پاسخ به تهديدهاي آمريكايي‌ها

وزير اطلاعات، تهديدهاي اخير مقام‌هاي آمريكايي را توخالي توصيف كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي گفت: 32 سال است كه آمريكايي‌ها تهديد مي‌كنند و راه به جايي نمي‌برند، مقام‌هاي آمريكايي در سخنان خود اعتراف دارند كه به معاندان نظام كمك مي‌كنند و از آن‌ها حمايت مي‌كنند، حتي اوباما در سخنان خود گفته است كه با استفاده از شبكه‌هاي مجازي به جريان فتنه كمك مي‌كند.

وي افزود: اتهاماتي كه آن‌ها به نظام جمهوري اسلامي ما مي‌زنند براي ما ادعا است و تهديدات آن‌ها توخالي است، آن‌ها وقتي در افكار عمومي دنيا كم مي‌آورند، دست به بيان اين سخنان مي‌‌زنند.

مصلحي درباره آتش‌سوزي در دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: در اين زمينه اقداماتي صورت گرفته و موضوع در حال بررسي است.



افزايش شمار نمايندگان

وزير كشور خبر داد كه در جلسه هيأت دولت، لايحه‌اي بر اساس اصل 64 قانون اساسي به تصويب رسيد كه بر اساس آن شمار نمايندگان در انتخابات مجلس نهم از 290 نفر به 310 نفر افزايش مي‌يابد و تعداد حوزه‌هاي انتخابيه هم از 207 حوزه به 223 حوزه افزايش پيدا مي‌كند.

مصطفي محمد نجار گفت: بر اساس اين لايحه هر 10 سال يك‌بار 20 نماينده به جمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اضافه مي‌شود.

اين لايحه پس از تصويب در دولت، به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد.وي با بيان اين‌كه در اين لايحه كه بر اساس اصل 64 قانون اساسي مطرح و تصويب شد، شاهد اصلاح حوزه‌هاي انتخابيه و افزايش نمايندگان هستيم گفت: بر روي اين لايحه يك سال كار كارشناسي انجام شده است.




اجراي 7 طرح بزرگ اقتصادي

دستيار ارشد رئيس‌جمهوري با اعلام اين‌كه زمان دقيق دو چهارم سفرهاي استاني هنوز مشخص نشده است، تصريح كرد: اما فكر مي‌‌كنم اين سفرها به بعد از ماه‌مبارك رمضان موكول شود.

به گزارش مهر، مجتبي ثمره‌هاشمي گفت: اكنون شرايط به گونه‌اي است كه رئيس‌جمهوري براي افتتاح پروژه‌ها وقت كم‌ مي‌آورد و گاهي مجبور مي‌شود در هفته دو بار به استان‌هاي مختلف سفر كند.

وي تصريح كرد: حجم پروژه‌ها، ميزان كار عمراني و سازندگي و توليد را نشان مي‌دهد و اميدواريم امسال هم با توجه به نامگذاري به عنوان سال جهاد اقتصادي، دولت پروژه‌هاي خود را در زمينه اصلاحات اقتصادي به اجرا در آورد.

ثمره‌هاشمي در توضيح بحث اصلاح اقتصادي همچنين گفت: تا پايان سال91، هفت طرح بزرگ اقتصادي در زمينه بانك‌ها و ساير بخش‌ها به اجرا در خواهد آمد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهوري هم اعلام كرد كه روز يكشنبه(دوم مرداد) چهار وزير وزارتخانه‌هايي كه اكنون با سرپرست اداره مي‌شوند، توسط رئيس‌جمهوري به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي‌شوند حجت‌الاسلام والمسلمين مير تاج‌الديني افزود:‌نامه اين چهار وزير دوم مرداد توسط رئيس‌جمهوري به مجلس ارائه مي‌شود و سپس در مجلس هم اين امر روند خود را طي خواهد كرد.

مير تاج الديني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در پاسخ به‌ سؤالي در مورد روند تعامل ميان دولت و مجلس، گفت: اكنون تعامل خوبي ميان دولت و مجلس وجود دارد كه نمونه‌هاي آن را مي‌توان در بحث ادغام وزارتخانه‌ها مشاهده كرد.



طرح «باغ‌شهرها»

وزير راه و شهرسازي هم با اشاره به بررسي اجراي طرح باغ‌شهر‌ها،‌گفت: طرح «باغ‌شهرها» بدون اذن رهبر معظم انقلاب قطعاً اجرا نمي‌شود.

علي نيكزاد افزود: رئيس جمهوري اين طرح را مطرح كرده و ما آن را بررسي و به اطلاع وي رسانده و بعد به استحضار مقام معظم رهبري گزارش مي‌دهيم.



تأسيس كتابخانه‌هاي تخصصي مهدويت در كشور

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به وجود 31 كانون مهدويت در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: كتاب و نرم‌افزارهاي بسياري به اين كانون‌ها ارسال شده و كتابخانه‌هاي تخصصي مهدويت در حال شكل‌گيري است.

به گزارش فارس، سيدمحمد حسيني، با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ درباره مهدويت اظهار داشت: وزارت فرهنگ در سال گذشته و امسال 714 مجوز كتاب را صادر كرده كه درباره بحث انتظار و مهدويت بوده و مورد حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.



نظرسنجي از مردم

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به آغاز نظرسنجي درباره تغيير نام پول ملي از ايرانيان خواست براي ارائه پيشنهاد و نظر خود به سايت بانك مركزي مراجعه كنند.

به گزارش ايرنا، محمود بهمني پس از پايان جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران، افزود: منتظريم ببينيم مردم چه نامي را دوست دارند. نامي كه تعداد قابل توجهي از آرا و پيشنهاد را به خود اختصاص دهد، همان را انتخاب مي‌كنيم.

بهمني اظهار داشت: تعداد قابل توجهي از آمارگيران ما نيز به ميان مردم مي‌روند و از آنان در اين باره نظرخواهي خواهند كرد.

رئيس كل بانك مركزي اظهار داشت: با بررسي مجموع نظر مردم نام جديد پول ملي را انتخاب و آن را به مجلس ارائه مي‌كنيم.

رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌كه چرا بانك مركزي نرخ تورم را اعلام نمي‌كند اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه، مجلس شوراي اسلامي مركز آمار را متولي اعلام نرخ تورم و شاخص‌هاي اقتصادي تعيين كرده است.بهمني با يادآوري اين موضوع كه از بدو تأسيس بانك مركزي، اعلام نرخ تورم و شاخص‌هاي اقتصادي به عهده آن بود، ادامه داد: اكنون آمارها را براي خود توليد مي‌كنيم و كساني كه مايل به بهره‌گيري از اين آمارها هستند، بايد به‌صورت كتبي از ما مطالبه كنند تا به شكل موردي و خاص در اختيارشان قرار دهيم.بهمني اضافه كرد: دولت مقرر كرد كه شوراي عالي آمار متشكل از نمايندگان بانك مركزي و مركز آمار به رياست اين مركز در نشستي، نتيجه نهايي آمارها را ارائه كنند.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode