ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 تير 1390     |     کد : 22352

رئيس‌جمهوري: رشد اقتصادي ايران بيش از 10 درصد است

احمدي ن‍ژاد : اجازه تعيين دستور كار براي دولت را نمي‌دهيم ...

احمدي ن‍ژاد : اجازه تعيين دستور كار براي دولت را نمي‌دهيم

رئيس‌جمهوري از دستيابي ايران به دانش يك روش بسيار پيشرفته سلول درماني خبرداد و گفت: در اين روش مي‌توان با تزريق سلول‌هاي بنيادين اندام‌هاي بدن را اصلاح كرد.

دكتر احمدي نژاد عصر يكشنبه در جلسه هيأت دولت در سخناني روند پيشرفت كشور را شتابان توصيف كرد و افزود: دستيابي به اين دانش دستاورد بسيار بزرگي است كه ان‌شاءالله به زودي از آن رونمايي مي‌شود. رئيس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه عده‌اي بدون آن كه بتوانند از سياست‌هاي اصلي دولت ايراد بگيرند با ماجراسازي‌هاي فرعي و پوچ به دولت حمله مي‌كنند، خاطر نشان كرد: محور كار دولت تلاش صادقانه و مخلصانه براي مردم در جهت عدالت و آرمان‌هاي انقلاب بدون توجه به جوسازي‌هاست.

دكتر محمود احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه مخالفان تا به حال نتوانستند به سياست‌هاي دولت در زمينه‌هاي اقتصاد، عمران، علمي، پژوهشي، خارجي،‌ صنعتي، كشاورزي و زيربنايي ايراد جدي وارد كنند، گفت: البته اين حرف به معناي آن نيست كه بعضا اشكالي در كار دولت وجود نداشته باشد اما ايرادات آنقدر كوچك است كه كسي نتوانسته روي آنها مانور بدهد چرا كه اگر ايراد بزرگي وجود داشت مخالفان حتماً با تمسك به آن به ميدان مي‌آمدند. رئيس‌جمهوري با اشاره به شعار دولت مبني بر كار، نوكري مردم، خدمت و ايستادگي در مقابل زياده‌خواهي‌ها تاكيد كرد: دولت تا آخرين ثانيه‌هاي فرصت خدمتگزاري اين شعارها را به طور جدي پيگيري خواهد كرد. اعضاي دولت بدون ادعا و منتي به دنبال كار و خدمت به مردم هستند و هر وقت زمان نوكري تمام شود هم، بي‌ادعا كنار مي‌كشند ولي تا وقتي هستند يك ثانيه را براي كار از دست نخواهند داد.

دكتر احمدي‌نژاد خطاب به اعضاي دولت اظهار داشت: فضاي كار و تلاش صادقانه و مخلصانه را حفظ كنيد چرا كه صلاح دنيا و آخرت ما در همين امر است كه به مردم خدمت كنيم تا از دعاي خير آنها بهره‌مند شويم.

رئيس‌جمهوري از اعضاي هيات دولت خواست تا كارها و برنامه‌هاي تحولي را محكم به پيش ببرند و تصريح كرد: آنچه از ما باقي مي‌ماند نتيجه تلاش‌ها و فعاليت‌هاي ماست.وي افزود: همانگونه كه بارها تاكيد كرده‌ام هيات وزيران و اعضاي ستادي دولت اجازه نمي‌دهند كه ديگراني بنشينند و با فضاسازي و غوغاسالاري براي آنان دستور كار روزانه تهيه كنند؛ دولت بر اساس دستور كار روشن خود يعني برنامه پنجم، قانون بودجه، سياست‌هاي كلي دولت حركت مي‌كند و به فضل الهي هم همه شرايط براي ساختن كشور مهياست.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: البته اين به معناي آن نيست كه اگر مسأله‌اي مربوط به مصالح ملت مطرح شود از طرف دولت مورد بي‌توجهي قرار گيرد و روابط عمومي‌ها بايد مواردي از اين دست را جدا كرده و اگر نظر سازنده، تحليل درست و يا پيشنهاد خوبي ارائه داده شده است را به مسئولان منتقل كنند تا به آن رسيدگي شود و خواسته‌ها و مطالبات مردم روي زمين نماند.

رئيس‌جمهوري با ارائه آمار ضريب جيني كه نشان‌دهنده فاصله دهك‌هاي درآمدي در كشور است، گفت: اين عدد در ابتداي روي كار آمدن دولت نهم 42 صدم بود كه سال قبل به 38 صدم رسيده و پيش‌بيني مركز آمار اين است كه اگر با همين شرايط كارها ادامه پيدا كند، اين عدد تا پايان تابستان به 34صدم برسد در حالي كه هدف نهايي برنامه پنجم رسيدن اين عدد به 35 صدم بوده است و رسيدن به 30 صدم دور از دسترس نيست كه يك مطلوبيت نسبي در زمينه فاصله طبقاتي نيز محسوب مي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد كاهش فاصله طبقاتي را ناشي از تلاش‌هاي هيات دولت دانست و افزود: ايجاد اشتغال، فاصله طبقاتي را كم مي‌كند و وقتي با همت مجموعه دولت امكانات و سرمايه‌گذاري‌ها به صورت عادلانه در سطح كشور توزيع شد به طور طبيعي فاصله طبقاتي كاهش يافت اما عده‌اي بدون آن كه توجه و دقت كنند مرتب ايراد مي‌گيرند كه دولت به دنبال توزيع فقر است در حالي كه دولت در حال توزيع ثروت است.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه در نتيجه تلاش دولت نهم و دهم توليد ثروت ملي رشد مطلوبي يافته است و تلاش وافري براي توزيع عادلانه آن صورت مي‌گيرد به افزايش 13 درصدي توليد فولاد، لوازم خانگي، سيمان و نيز افزايش قابل توجه بودجه‌هاي عمراني و بخش مسكن، افزايش 27 درصدي صادرات غيرنفتي و نيز افزايش 14 درصدي توليدات بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت: وقتي آمار افزايش توليدات در همه بخش‌ها بيش از 10 درصد است، بر چه مبنايي رشد اقتصادي كشور را 4 درصد اعلام مي‌كنند، اين موضوع نشان مي‌دهد كه عده‌اي مي‌ترسند، اعلام كنند رشد اقتصادي ايران بالاي 10 درصد بوده در حالي كه اين اتفاق در واقعيت رخ داده است و مي‌تواند چند سال متوالي ادامه يابد.

دكتر احمدي‌نژاد رشد صادرات غيرنفتي در سه ماهه گذشته را 42 درصد عنوان كرد و ادامه داد: در صورت حفظ روند افزايش توليد تا پايان سال ارزش صادرات غيرنفتي به بيش از 45 ميليارد دلار خواهد رسيد و اين اتفاقي بزرگ است كه خيلي‌ها آرزوي آن را داشتند.

دكتر احمدي‌نژاد همچنين به سياست‌هاي فرهنگي دولت اشاره و تصريح كرد: در حالي كه مخالفان درباره سياست‌هاي فرهنگي دولت حرف‌هاي كلي مي‌زنند تصميمات بسيار پخته و عالمانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خيلي دقيق اجرايي شده و كارها در مسير درست به پيش مي‌رود. توليد فيلم، كتاب، تئاتر و انواع مختلف ديگر توليدات فرهنگي و هنري در فضايي سالم در حال گسترش يافتن است و هر روز شاهد جوشش‌هاي فرهنگي و هنري هستيم.

رئيس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود كانون تمركز شياطين را انحراف توجه دولت و ملت از كار و سازندگي دانست و خاطر نشان كرد: هر يك لحظه‌اي كه از كار غفلت شود از كساني كه با سرعت روزافزون به جلو مي‌روند و با آنها رقابتي شانه به شانه و ثانيه‌اي داريم، عقب‌ خواهيم ماند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه با ابلاغ بودجه فرصت‌هاي بسيار خوبي پيش روي بخش‌هاي اجرايي قرار گرفته است، گفت: پروژه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و اصلاحات ساختاري بايد مورد توجه خاص قرار گرفته و كارها به نحوي جلو برود كه روزانه خبرهاي خوش واقعي، سازنده و ماندگار به مردم داده شود.

رئيس‌جمهوري تداوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را همچنان جزو كارهاي مهم دولت دانست و تصريح كرد: در طرح تحول اقتصادي فقط دو سه مورد از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اجرا و به پيش‌ برده شده است و بايد امسال طرح‌هاي اصلاح نظام مالياتي و سيستم بانكي را نهايي كرده و اجراي آن را آغاز كنيم.

دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: بايد همه هفت محور طرح تحول اقتصادي در دولت دهم اجرا شود و به نقطه مطلوب و غيرقابل برگشت برسد و اين كار شدني است.

رئيس‌جمهوري عملكرد دولت در اجراي اصل 44 قانون اساسي را قابل توجه و افتخارآميز دانست و اظهار داشت: دولت پروسه اجراي اصل 44 قانون اساسي را كه 20 سال زمان مي‌طلبيد در 5 الي 6 سال اجرا كرد و حجم واگذاري‌‌هاي اين دولت 25 تا 30 برابر كل دولت‌هاي قبل از خود است و هيچ‌كس فكر نمي‌كرد دولت بتواند اين حجم از سهام را بدون اين كه حقي از بيت‌المال و حقوق مردم تضييع شود، واگذار كند و بعضي‌ها كه از جزئيات اقدامات دولت در اين زمينه اطلاعي ندارند، مرتب عليه دولت مطالبي مطرح مي‌كنند كه البته اهميتي هم ندارد.

دكتر احمدي‌نژاد از وزير اقتصاد خواست واگذاري سهام عدالت تا تكميل همه حلقه‌هاي طرح ادامه يابد و تصريح كرد: واگذاري سهام عدالت اقدام بزرگي بود كه باعث شد حدود 42 ميليون نفر در منافع و سرمايه‌گذاري‌هايي كه سال‌هاي سال در كشور انجام شده است، سهيم باشند.رئيس‌جمهوري به ادغام وزارتخانه‌ها و كوچك و چابك‌سازي ساختار و بدنه دولت اشاره كرد و با بيان اينكه بعد از پايان تعطيلات تابستاني مجلس وزراي جديد را معرفي خواهيم كرد، گفت:‌ به طور جد پيگير اصلاح تشكيلاتي ساختار وزارتخانه‌ها و دولت هستيم و وزارتخانه‌ها بايد نيروهاي خود را به قسمت صف بفرستند و عده كمتري را در ستادها نگهدارند تا ستادها كوچك و چابك شده و نيروها نيز در قسمت صف وارد ميادين عملياتي كار شوند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: در حال حاضر ساختمان وزارت جهادكشاورزي تخليه شده در حالي كه هيچ‌كس باور نمي‌كرد كه بشود اين ساختمان را تخليه كرد و آقاي نيكزاد هم اعلام آمادگي كردند كه ساختمان اصلي وزارت مسكن را تخليه كنند كه اينها كارهاي بزرگي براي كوچك كردن بخش‌هاي ستادي دستگاه‌هاي دولتي است و حتي وزارت كشور هم مي‌تواند اين كار را بكند چرا كه اگر به لحاظ شكلي و ظاهري كوچك نشويم به لحاظ عملكردي نمي‌توانيم چابك و بزرگ شويم.رئيس‌جمهوري خطاب به اعضاي هيات دولت، تصريح كرد: عملكرد خود را براي مردم تشريح كنيد و بدانيد مردم با آگاهي يافتن از تلاش‌ها و اقدامات شما نهايت همراهي و همكاري را با دولت خواهند داشت، توان ملت ايران را در انجام كارهاي بزرگ همواره مد نظر داشته باشيد. اگر كارها را براي آنها توضيح دهيد و كمك بخواهيد خواهيد ديد كه چه طوفاني از همراهي و همدلي در كشور بپا مي‌كنند.

دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سفر معاون اول رئيس‌جمهوري به عراق آن را سفري ارزشمند توصيف كرد كه آثار دراز مدتي خواهد داشت و گفت: ايران و عراق علاوه بر اشتراكات فرهنگي بسيار، مردمي دارند كه به يكديگر علاقمند بوده و مي‌خواهند روي پاي خود بايستند و هنر دولت اين است كه راه همكاري مردم دو كشور را باز كند.رئيس‌جمهوري پروژه‌هاي راه، راه‌آهن، انتقال انرژي و ارتباطات را از جمله زمينه‌هاي مساعد توسعه همكاري ميان ايران و عراق عنوان و خاطر نشان كرد: از كارهاي بسيار مهمي كه بايد در روابط ميان دو كشور ايران و عراق پيگيري شود، تثبيت شن‌ها و چشمه‌هاي ايجاد گرد و غبار است كه زندگي مردم دو كشور را مختل كرده و اگر چه كار مهار آنها آغاز شده اما لازم است سرعت كارها افزايش يابد.



شنبه تعطيل نيست

معاون توسعه مديريت و منابع انساني رئيس‌جمهوري گفت: براساس تصميم دولت شنبه 25 تير تعطيل نيست اما دستگاه‌ها موظف شدند روز شنبه به کارکنان مرخصي بدهند.به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، لطف اله فروزنده در پايان جلسه هيأت دولت افزود:‌ از آنجايي که در ميان چهار روز تعطيلي منتهي به يکشنبه نيمه شعبان روز شنبه روز کاري است،دولت اين تصميم را گرفت تا مردم بتوانند در اين مناسبت فرخنده از چهار روز تعطيلي که از پنج شنبه آغاز مي‌شود، بهره ببرند. وي گفت: در اين چارچوب دستگاه‌ها موظفند با درخواست مرخصي کارکنان موافقت کنند.




معرفي 4 وزير جديد

چهار وزير جديد در هفته دوم پس از تعطيلات مجلس يعني اوايل امرداد ماه به مجلس معرفي مي‌شوند. معاون پارلماني رئيس جمهوري با بيان اين كه گزينه‌هاي چهار وزارتخانه جديد صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه، ورزش و جوانان و نفت مشخص شده‌اند، گفت كه چهار وزير جديد در هفته دوم پس از تعطيلات مجلس يعني اوايل امرداد ماه به مجلس معرفي مي‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت محمدرضا ميرتاج‌الديني پس از پايان جلسه هيأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گزينه‌هاي اين چهار وزارتخانه، افزود: هنگام معرفي وزرا به مجلس اسامي آنان به صورت رسمي اعلام مي‌شود.

ميرتاج‌الديني ادامه داد: وزراي پيشنهادي وزارتخانه‌هاي نفت و ورزش و جوانان همزمان با دو وزارتخانه جديد، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه به صورت همزمان به مجلس معرفي مي‌شوند تا راي اعتماد نمايندگان به چهار وزير پيشنهادي در يك روز و با حضور رئيس‌جمهوري انجام شود.



كمك به سوريه

وزير امور خارجه تاكيد كرد كه ايران و تركيه علاقه مند هستند به سوريه كمك‌هاي لازم ارائه شود تا هر چه سريعتر مشكلاتش رفع شود.

دكترعلي اكبر صالحي شامگاه يكشنبه پس از پايان جلسه هيات دولت اين مطلب را در پاسخ به سئوال خبرنگار سياسي ايرنا در باره هدف از سفر احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه به ايران بيان كرد.

صالح در ادامه اظهار داشت: هدف از سفر وزير امور خارجه تركيه به ايران رايزني در مورد تحولات منطقه به ويژه سوريه است. وي با بيان اينكه سوريه در منطقه يك كشور محوري به شمار مي‌رود، خاطرنشان كرد: سوريه به عنوان يك بخش مهم از محور مقاومت اگر خداي ناكرده آسيب ببيند،كل مقاومت آسيب خواهد ديد.

وزير امور خارجه ايران تصريح كرد: انشاءالله مشكلات سوريه رفع شود بنحوي كه مطالبات مشروع مردم‌ آن لبيك گفته شود و هم از سوء استفاده برخي از وضع كنوني سوريه كه با دخالت خارجي بوجود آمده است، جلوگيري شود.

صالحي در پاسخ به پرسشي در باره لغو رواديد ميان ايران و عراق، گفت كه چنين چيزي تاكنون اتفاق نيافتاده و اتباع عراقي براي ورود به ايران نياز به رواديد دارند. اما اميدوارم روزي برسد كه رواديد ميان دو كشور لغو شود.

در ادامه خبرنگاري پرسيد، گفته شده است كه نمايندگي‌هاي ايران در بسياري از كشورها سفير ندارد.

وزير خارجه در پاسخ ضمن ابراز تعجب از اين سوال، اظهار داشت: مگر چنين چيزي امكان دارد؟ اين موضوع مانند آن است كه بگوييم از 21 وزارتخانه 12 وزارتخانه وزير ندارند. ما اين موضوع را به شدت تكذيب مي‌كنيم.

وي با اشاره به وجود حدود 145 نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، افزود: مدت ماموريت سفرا و نمايندگان سه سال است بنابراين به طور معمول هر سال حدود 50 رئيس نمايندگي تعيين مي‌شود كه يا سفير و يا سركنسول هستند. وزير امور خارجه اظهارداشت: اين بدان معنا نيست كه اكنون نمايندگي‌ها فاقد نماينده هستند بلكه سالي 45 نفر تعويض مي‌شوند عده‌اي جديدي اعزام مي‌شوند و كساني كه ماموريتشان پايان يافته به كشور باز مي‌گردند. صالحي در عين حال افزود: ممكن است يكي دو سفارت همچون انگليس كه وضع و مشكلات خاصي دارند بدون سفير باشند، اما داراي سرپرست هستند. وي اعلام كرد: اسامي تعدادي از سفراي جديد و سركنسول روز گذشته به رئيس‌جمهوري داده شده تا نظر نهايي را اعلام كنند.



حاميان گروهك تروريستي ريگي

وزير اطلاعات سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه را حامي باقيمانده اعضاي گروهك تروريستي ريگي دانست.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي، وزير اطلاعات پس از پايان جلسه هيأت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه جوياي چگونگي دستگيري دو عضو گروهك تروريستي ريگي شد، گفت: اعضاي گروهك تروريستي ريگي مي‌خواهند در داخل كشور اقدامات تروريستي داشته باشند، اما دستگير مي‌شوند. وي با بيان اين كه اين باند تروريستي در خارج از كشور است، اظهارداشت: آنها توسط سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و ناتو حمايت مي‌شوند. وزير اطلاعات با تاكيد براشراف اطلاعاتي دستگاه‌هاي مسئول كشور، گفت: اعضاي اين گروهك تروريستي به محض ورود به داخل كشور دستگير مي‌شوند.



لغو پروازهاي با تأخير

«با تصويب شوراي عالي هواپيمايي، پروازهايي كه به دليل بدي آب و هوا يا نقص فني بيش از يك ساعت و نيم تأخير داشته باشند، لغو مي‌شوند».

علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي پس از پايان جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اين تصميم براي ارائه خدمات بهتر به مردم اتخاذ شد تا آنها بيش از حد معطل نشوند. وي با بيان اين كه در مورد لغو پروازها به مردم اطلاع‌رساني مي‌شود، افزود: قرار شد خسارت آن به طور كامل به مردم پرداخت شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 22 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode