ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 خرداد 1390     |     کد : 20958

بهره‌‌برداري از 4000 طرح كشاورزي در كشور

در مراسمي به مناسبت هفته جهاد كشاورزي و با حضور رئيس?جمهوري چهار هزار و شش پروژه كشاورزي در سراسر كشور به صورت همزمان و از طريق ويدئوكنفرانس به بهره‌برداري رسيد.

با حضور رئيس جمهوري و به صورت ويديو كنفرانس انجام شد :بهره‌‌برداري از 4000 طرح كشاورزي در كشور

در مراسمي به مناسبت هفته جهاد كشاورزي و با حضور رئيس?جمهوري چهار هزار و شش پروژه كشاورزي در سراسر كشور به صورت همزمان و از طريق ويدئوكنفرانس به بهره‌برداري رسيد.

در اين مراسم كه قبل از ظهر ديروز برگزار شد، دكتر محمود احمدي‌نژاد از طريق ارتباط ويدئويي با استان‌هاي خراسان جنوبي، يزد، سيستان وبلوچستان، هرمزگان، خوزستان، ايلام، آذربايجان شرقي و كهگيلويه وبويراحمد، دستور بهره‌برداري از اين پروژه‌ها را صادر كرد.

در اين مراسم همچنين از سامانه هوشمند توزيع نهاده‌هاي كشاورزي رونمايي شد كه با استفاده از اين سيستم هوشمند تمامي عمليات حوزه كشاورزي كشور به صورت هوشمند كنترل مي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد در اين مراسم اعلام كرد: دولت دو بودجه هزار و 500 ميليارد توماني براي بهسازي روستاها درنظر گرفته است.

وي با تاكيد بر اين كه روستاها و شهرها بايد سريع‌تر رشد كنند، گفت:‌كشاورزي ايران پيش از انقلاب در مسيرنابودي بود وبعد از انقلاب نيز مورد بي‌مهري قرار گرفت.

وي افزود: از 36 هزار روستاي كشور فقط 13 هزار روستا بهسازي شده است.

رئيس‌جمهور همچنين گفت: بخش كشاورزي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصادي كشور است چراكه يك ملت بدون تكنولوژي و فناوري مي‌تواند به حيات خود ادامه دهد اما بدون كشاورزي و غذا چنين چيزي امكان‌پذير نيست.

وي در ادامه با بيان اين‌كه كشاورزي زمينه رشد و اشتغال‌زايي بالايي دارد، افزود: ما هم اكنون 18 ميليون هكتار اراضي كشاورزي داريم كه 10 ميليون هكتار از آن به صورت كشاورزي ديم است. 18 ميليون هكتار هم زمين وجود دارد كه قابل كشت است، اما در آن كشاورزي نمي‌شود اين آمارها نشان مي‌دهد كه كشاورزي زمينه رشد فراواني دارد.

رئيس‌جمهوري ادامه داد: ما از آب به خوبي استفاده نمي‌كنيم، در حالي كه آب به اندازه كافي داريم. زمين هم داريم و كارشناس هم فراوان است. به عبارتي زمينه جهش در بخش كشاورزي مهيا است. فقط بايد نگاه‌مان را به بخش كشاورزي عوض كنيم و بدانيم كه اين بخش برجسته‌ترين بخش اقتصادي كشور است.

احمدي‌نژاد همچنين گفت: ما بايد در بخش كشاورزي منابع را به خوبي هدايت كنيم اين انتظار كه فكر كنيم كشاورزان بار هزينه‌هاي بخش كشاورزي را بايد به تنهايي به دوش بكشند اشتباه است ما بايد حمايت كنيم تا اين بخش در كشور رشد كند.

احمدي‌نژاد همچنين بر اصلاح شيوه‌هاي آبياري در بخش كشاورزي تاكيد كرد و گفت: بودجه خوبي در اين زمينه اختصاص داده شده است و بايد تمامي نيروها را بسيج كنيم. به گفته وي دولت علاوه بر بودجه‌هايي كه در نظر گرفته است حاضر است هرچقدر كه اين بخش مي‌تواند منابع جذب كند از صندوق توسعه ملي بودجه در اختيار قرار دهد. وي افزود: حتي پيشنهاد مي‌كنم كه براي هر استان سهمي در نظر گرفته شود و اگر هر استاني توانست جذب بيشتري داشته باشد به صورت پلكاني مورد تشويق قرار گيرد پيشنهاد مي‌كنم كه در وزارت جهاد كشاورزي يك ستاد قوي براي پيش بردن با قدرت اين كار اختصاص دهيد.

رئيس‌جمهوري همچنين بر آموزش در بخش كشاورزي تاكيد كرد و گفت: فاصله ميان دانش متخصصين و كساني كه روي زمين كار مي‌كنند خيلي زياد است، كشاورزان ما تجربيات بسيار خوبي دارند كه اين تجربيات بايد با دانش روز تلفيق شود در اين صورت مي‌بينيد كه انقلابي صورت خواهد گرفت.

ما بالغ بر 100 هزار فــارغ‌التــحصيل در عــرصه كشاورزي داريم كه از ميان آن‌ها 40 الي 45 هزار نفر آماده كار در اين زمينه هستند. وي همچنين بر انجام كارهاي تحقيقاتي تاكيد كرد و گفت: كارهاي تحقيقاتي خوبي انجام شده است، اما بايد اين‌ها را به سر زمين‌هاي كشاورزي ببريم و عملي كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه بر توليد نهال و درخت‌كاري تاكيد كرد و گفت: بايد توليد نهال و درخت كاري را به يك برنامه تبديل كنيم بسياري از زمين‌هاي ما قابل كشت است ما مي‌توانيم در حاشيه كويرها پسته‌ بكاريم.

من شنيده‌ام در همين ورامين چند هزار هكتار پسته كاشته شده است. ما همين روش‌ها را مي‌توانيم به حاشيه كوير ببريم و آنجا هم پسته بكاريم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: توصيه مي‌كنم كه از ظرفيت‌هاي بومي در توسعه بخش‌هاي مختلف كشاورزي استفاده كنيم به عنوان مثال ما مي‌توانيم صادر‌كننده لبنيات باشيم به خانواده‌هاي روستايي كه گاو و گوسفند نگه مي‌دارند مي‌توانيم با ارائه تسهيلات يك گاو بدهيم. اگر از اين روش‌ها استفاده كنيم در آينده به يك صادركننده تبديل خواهيم شد.

گفتني است: پروژه‌هايي كه ديروز افتتاح شد در حوزه‌هاي آب و خاك، دام و طيور، توليدات گياهي، شيلات، صنايع روستايي، منابع طبيعي، عشاير، تعاون روستايي و تحقيقات است كه با هزينه‌اي بالغ بر 7 هزار و 194 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد و به واسطه آنها 12 هزار فرصت شغلي در استان‌هاي كشور ايجاد شد.

رئيس‌جمهوري در اين مراسم از 42 كشاورز نمونه كشور با اهداي لوح سپاس تجليل كرد.



نوشته شده در   سه شنبه 24 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode