ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 خرداد 1390     |     کد : 19962

دستگيري30 جاسوس سيا

شبكه جاسوسي وابسته به آمريكا شناسايي و متلاشي شد ..

شبكه جاسوسي وابسته به آمريكا شناسايي و متلاشي شد .

وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي با اعلام اينكه يك شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و متلاشي شده است، تاكيد كرد كه در اين راستا 30 جاسوس آمريكا بازداشت و 42افسر اطلاعاتي سيا شناسايي شده اند.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي وزارت اطلاعات ديروز با انتشار اطلاعيه‌اي تاكيد كرد: با عنايات الهي و در پي اقدام‌هاي گسترده اطلاعاتي و ضد اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در داخل و خارج از كشور، شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا شناسايي و متلاشي شد. اين شبكه توسط تعداد قابل توجهي از برجسته‌ترين افسران اطلاعاتي عملياتي سازمان سيا در چند كشور جهان راه اندازي شده بود و با استفاده از پوشش‌ها و دام‌هاي گوناگون از قبيل ارائه ويزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصيل در خارج از كشور و هم با پوشش مراكز كاريابي درصدد فريب عده‌اي از شهروندان، تخليه اطلاعاتي و به جاسوسي واداشتن آنها بود.

بر اساس اين گزارش، اين شبكه با تلاش هوشمندانه و مخلصانه فرزندان فداكار ملت شريف ايران در سلسله عمليات گسترده تعقيب و مراقبت ( در داخل و خارج از كشور)، نفوذ، فريب و دوبل سازي شناسايي و منهدم شد.

بر اساس اطلاعيه وزارت اطلاعات، از انبوه اطلاعات حاصل از اين شبكه مشخص شد كه افسران سازمان سيا با بهره گيري از پايگاه‌هاي متعدد و متنوع اطلاعاتي و هم با استفاده از سفارتخانه‌ها و كنسولگري‌هاي آمريكا در چندين كشور ( به ويژه امارات متحده عربي، مالزي و تركيه) ضمن تعقيب هدف جمع آوري اطلاعات از مراكز علمي، تحقيقاتي، دانشگاهي كشور و از حوزه‌هاي انرژي هسته‌اي، صنايع هوايي و دفاعي و بيوتكنولوژي، در عين حال گردآوري اطلاعات بسيار ريز پيرامون لوله‌هاي نفت و گاز، شبكه‌هاي برق و مخابرات كشور، فرودگاه‌ها و گمركات كشور، امنيت شبكه‌هاي ارتباطي و بانكي و مواردي از اين قبيل را نيز به عنوان ديگر اهداف اطلاعاتي به عوامل خود ابلاغ كرده بودند.

جمع آوري اطلاعات ريز پيش گفته، دقيقا در راستاي اهداف عملياتي و خرابكارانه سازمان سيا بوده و بديهي است كه اين اقدام خصمانه از حافظه وزارت اطلاعات زدوده نخواهد شد.

نيروهاي زبده و مومن وزارت اطلاعات در رويارويي جانانه خويش با عوامل سازمان سيا، ضمن اقدام‌هاي متعدد و متنوع اطلاعاتي، ضد اطلاعاتي و عملياتي، 30 نفر از جاسوسان آمريكايي را بازداشت كردند.

وزارت اطلاعات تصريح كرد: براي كسب اطلاع از ساير اهداف و اقدام‌هاي حريف وبه منظور ارسال اطلاعات فريب براي آن سرويس، در عمليات معكوس اطلاعاتي، به دوبل كردن تعدادي از جاسوساني كه به استخدام سازمان سيا درآمده بودند، اقدام شد. اما پيرامون عواملي كه ناخواسته و ناآگاهانه به دام جاسوسان آمريكايي افتاده بودند، ضمن فراخواني و مطلع كردن آنها نسبت به خطرات پيش رو، ارتباط با حريف آنها قطع شد.

بدين ترتيب نه فقط تهاجم سنگين اطلاعاتي سازمان مركزي جاسوسي آمريكا خنثي شد، بلكه تعداد 42 نفر از افسران اطلاعاتي عملياتي آن سازمان در كشورهاي مختلف هم مورد شناسايي دقيق دستگاه اطلاعاتي كشور قرار گرفتند.

وزارت اطلاعات ضمن تاكيد مجدد بر عهد ناگسستني خويش با حضرت امام خميني (ره)، شهداي به خون خفته انقلاب اسلامي، رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) و ملت عزيز و هميشه در صحنه ايران اسلامي از مردم شريف و فهيم كشورمان استدعا دارد فرزندان فداكار خود را در مسير مبارزه سخت، پيچيده و دائمي با توطئه‌هاي استكبار جهاني ياري كنند و موارد مشكوك را به ستاد خبري اين وزارتخانه به شماره 113 گزارش كنند.

وزارت اطلاعات همچنين توصيه كرد كه مردم نسبت به تماس‌ها و ارتباطات مشكوكي كه در پوشش دعوت به تحصيل، اشتغال يا اقامت در خارج از كشور، اخذ رواديد و نظرسنجي‌هاي تلفني فاقد منشا معتبر نهايت دقت را داشته باشند. 


نوشته شده در   دوشنبه 2 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode