ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 خرداد 1390     |     کد : 19907

ملت‌هاي مسلمان توان جايگزيني نظم عادلانه در جهان را دارند

رئيس‌جمهوري گفت: كشورهاي اسلامي از جمله اعضاي گروه دي 8 از ظرفيت لازم براي پاسخ به نياز امروز دنيا مبني بر ارائه تئوري مديريت جهان براي برقراري صلح پايدار، رفع فقر و پيشرفت واقعي برخوردار هستند.

رئيس‌جمهوري گفت: كشورهاي اسلامي از جمله اعضاي گروه دي 8 از ظرفيت لازم براي پاسخ به نياز امروز دنيا مبني بر ارائه تئوري مديريت جهان براي برقراري صلح پايدار، رفع فقر و پيشرفت واقعي برخوردار هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوي، دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه چهارشنبه در ديدار وزيران كشاورزي كشورهاي عضو گروه دي 8، با بيان اين كه كشورهاي اسلامي از كامل‌ترين مكتب و فرهنگ برخوردار هستند، اظهار داشت: ملل مسلمان ظرفيت و ذخيره عظيمي از فرهنگ غني در اختيار داشته، صلح‌دوست و عدالت‌طلب بوده، اهل تجاوز، توسعه‌طلبي، زورگويي و دروغگويي نبوده و دوستدار بشريت هستند و مي‌توانند در جهان در حال تحول امروز نظم عادلانه را جايگزين نظم ناعادلانه حاكم كنند.

رئيس‌جمهوري افزود: ديگراني كه امروز بر دنيا حاكم هستند كاري جز تجاوز و چپاول نكرده و نمي‌كنند و اين ما هستيم كه براي برقراري نظم عادلانه آينده دنيا مسئوليتي سنگين و سهمي بالا داريم، لذا بايد دست در دست هم داده، فكر و توان خودمان را روي هم گذاشته و براي پاسخگويي به نياز امروز بشر تلاش كنيم.

وي با اشاره به اهميت برگزاري نشست‌ها و اجلاس گوناگون ميان كشورهاي اسلامي تصريح كرد: هر گامي كه ما برداريم و روي پاي خود بايستيم، به همان اندازه در شكل دادن به نظم جديد و عادلانه دنيا مؤثر خواهد بود.

رئيــس‌جمهـوري گفـت: سردمداران استعمار و برده‌داري كه در 100 سال اخير با شعار آزادي و دموكراسي بر جهان حاكم شدند در پيشبرد اهداف خود و برقراري صلح و آرامش در جهان ناكام مانده و در همه عرصه‌ها در بن‌بست قرار گرفته‌اند و قادر به حل مشكلات بشريت نيستند.

احمدي‌نژاد افزود: مستكبران مدعي بودند كه فقر را در جهان ريشه‌كن خواهند كرد اما امروز براساس گزارش‌هاي رسمي خود آنها، بيش از يك ميليارد و 200 ميليون نفر در دنيا وجود دارند كه توانايي استفاده از حتي يك وعده غذاي گرم در روز را ندارند و بيش از 3 ميليارد نفر هم در فقر نسبي به‌سر مي‌برند و در عوض اين مدعيان فقط به توسعه جنگ، درگيري و تهاجم مي‌پردازند و هر روز تهديدهاي هسته‌اي و تسليحاتي را گسترش داده و ميان كشورها و اقوام اختلاف و درگيري ايجاد كرده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش روزافزون تقاضا براي غذاي حلال در دنيا اظهار داشت: كشورهاي عضو گروه دي 8 بيش از دو برابر اتحاديه اروپا جمعيت دارند و وسعت، پشتوانه تاريخي و تمدني، ظرفيت و استعداد انساني، موقعيت سوق‌الجيشي و قدرت سياسي آن‌ها چند برابر اتحاديه اروپا است. اين كشورها ظرفيت‌هاي كشاورزي، صنعتي، اقتصادي و علمي مهمي دارند كه بايد آنها را در كنار هم قرار داده و با مديريت راهبردي در جهت منافع خود و صلح جهاني هدايت كنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: كشورهاي گروه دي 8 اگر حتي فقط روي بخش كشاوزي متمركز شوند، علاوه بر تأمين نياز خود اين توان را دارند كه نيازهاي كشورهاي ديگر را هم فراهم آورند.

اين كشورها به لطف برخورداري از فرهنگ اسلامي در كيفيت غذا و توليدات كشاورزي دقت‌هاي لازم را دارند و بايد تلاش كنند به لحاظ كمي هم به جايي برسند كه ديگر ناامني غذايي در اين كشورها وجود نداشته باشد.

راه‌اندازي سريع قطار شهري قم

رئيس‌جمهوري در نشستي با حضور مسئولان اجرايي استان قم اظهار داشت: با توجه به حجم فزاينده ورود زائران به شهر قم، بايد هرچه سريع‌تر قطار شهري قم به بهره‌برداري برسد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد چهارشنبه شب در نشستي با حضور استاندار، شهردار، جمعي از اعضاي شوراي شهر و تعدادي از دست اندركاران پروژه قطار شهري قم، مسايل شهري اين استان به ويژه قطار شهري را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين‌كه بايد در اتمام پروژه قطار شهري قم تسريع شود، اظهار داشت كه با توجه به حجم فزاينده ورود زائران به شهر قم، بايد هرچه سريع‌تر زيرساخت‌هاي خدمت‌رساني به اين زائران فراهم شود.

احمدي نژاد خطاب به مسئولان اجرايي قم گفت: اجازه ندهيد در اين راه، موانع كار را متوقف كند و هر مانعي را با راهكار مناسب خودش برطرف كنيد و كار را با سرعت و كيفيت پيش ببريد.

وي بر لزوم اتكا بركار كارشناسي براي استقرار مدل مناسب مديريت شهري، كاهش هزينه‌ها و زمان اجراي پروژه‌ها تاكيد و تصريح كرد: بهترين سيستم‌ها و تجهيزات حمل و نقل و بهترين امكانات را براي اين شهر در نظر بگيريد و فراهم كنيد و دولت هم در اين مسير به صورت كامل از شما حمايت و پشتيباني خواهد كرد.

رئيس‌جمهوري در اين نشست همچنين با يادآوري سابقه تاريخي و موقعيت منحصر به فرد فعلي شهر مقدس قم و توجه خاص دولت به اين استان افزود: قم، كانون جوشش انقلاب اسلامي و حركت مبارك بنيانگذار جمهوري اسلامي بوده و هنوز هم قلب توليد انديشه و فرهنگ اسلامي است.

در اين نشست، محمد حسين موسي‌پور استاندار قم هم گزارشي درباره پروژه‌هاي عمراني قم ارائه و روند آباداني استان را در سال‌هاي اخير در جهت جبران عقب‌ماندگي‌هاي انباشته شده، جهشي توصيف كرد.



نوشته شده در   يکشنبه 1 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode