ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390     |     کد : 19322

رقابت دانشجويان پيام نور آغاز شد

پانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم دانشگاه پيام‌ نور ديروز با حضور 400 نفر از دانشجويان اين دانشگاه در زنجان آغاز به كار كرد.

در پانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم دانشگاه پيام‌ نوراز ديروز در زنجان؛
پانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم دانشگاه پيام‌ نور ديروز با حضور 400 نفر از دانشجويان اين دانشگاه در زنجان آغاز به كار كرد.
آئين گشايش پانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم دانشگاه پيام‌نور ديروز، با حضور مسئولان و دانشجويان اين دانشگاه در زنجان برگزار شد.
در اين مراسم عليرضا اژدر، معاون فرهنگي ـ اجتماعي دانشگاه پيام‌نور، گفت: دانشگاه پيام‌نور طي ساليان متمادي توانسته است در زمينه‌هاي مختلف قرآني از جمله برپايي نمايشگاه، مسابقات و پژوهش پيشتاز باشد.
اژدر يادآور شد: در سال گذشته دانشگاه پيام‌نور زنجان علي‌رغم كمبودهاي فراواني كه با آن مواجه بود، توانست در نمايشگاه قرآني به عنوان دانشگاه برتر معرفي شده و همين موفقيت‌ها بيانگر وجود استعدادهاي بالقوه در بين دانشجويان دانشگاه‌هاي پيام‌نور است.
اين مقام مسئول افزود: در سال جاري مقرر شده است كه در تمامي مراكز دانشگاه پيام‌ نور كانون قرآن و عترت براي تقويت استعدادهاي قرآني دانشجويان فعال گردد.
در ادامه محمد موسوي، دبير پانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن دانشگاه پيام‌نور، درخصوص نحوه برگزاري اين مسابقات گفت: در اين دوره از مسابقات قرآني تعداد 400 نفر دانشجوي دختر و پسر از دانشگاه‌هاي پيام‌نور سراسر كشور حضور دارند كه در بخش قرائت، ترتيل، حفظ كل قرآن كريم، 20جزء و 5 جزء به رقابت خواهند پرداخت.
محمد موسوي تصريح كرد: آنچه در معاونت فرهنگي دانشگاه پيام‌ نور مدنظر است، توجه به چهار مرحله رويكردهاي قرآني است كه عبارتند از: قرائت آيات، ترتيل و داشتن صوت خوش، تدبر در آيات و مفاهيم قرآني و نيز تمسك به اين آيات و بهره جستن در زندگي روزمره است.
رئيس دانشگاه پيام‌ نور زنجان افزود: اين مسابقات از امروز به مدت سه روز به طول خواهد انجاميد و نفرات برتر در روز اختتاميه كه فردا، معرفي خواهند شد.
در ادامه ، وي با اشاره به اينکه دانشگاه پيام‌نور در حال حاضر با 512 مرکز و واحد و بيش از يک ميليون دانشجو در کشور، بيش از يک‌ سوم دانشجويان کل کشور را به خود اختصاص داده است، تصريح کرد: دانشگاه پيام‌نور در حال حاضر در زمينه فعاليت‌هاي قرآني، دانشگاهي فعال و پويا در ميان همه دانشگاه‌هاي کشور مي‌باشد که در اين راستا نيز به موفقيت‌هاي قابل‌توجهي دست يافته است.
اين مقام مسئول با يادآوري اينکه در اولين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم دانشگاه پيام‌نور که در مرکز قزوين برگزار شد، فقط 80 شرکت‌کننده حضور داشتند، افزود: اين در حالي است که با افزايش تعداد شرکت‌کنندگان و برگزيدگان نهايي در دوره‌هاي مختلف اين مسابقات در هر سال، امروز شاهد حضور بيش از 400 حافظ و قاري قرآن در پانزدهمين دوره اين مسابقات به ميزباني زنجان هستيم.
اژدر با بيان اينکه دانشگاه پيام‌نور در سال گذشته توانست به‌عنوان دانشگاه برتر فرهنگي در بين دانشگاه‌هاي کل کشور شناخته شود، خاطرنشان کرد: بدون شک، دانشگاه پيام‌نور زنجان با کسب مقام اول در نمايشگاه قرآن‌کريم دانشگاه‌هاي سراسر کشور، نقش قابل ‌توجهي در اين موفقيت ايفا کرد.
در ادامه اين مراسم، رئيس دانشگاه پيام‌نور زنجان نيز قرآن را بهترين راهنماي انسان عنوان کرد و يادآور شد: طبق آيات قرآني، کسي که قرآن را راهنماي خود قرار دهد، اين کتاب آسماني، وي را به بهشت و کسي که به قرآن پشت کند، کتاب وحي، وي را به سمت جهنم هدايت خواهد کرد.
سيد محمد موسوي با اشاره به اينکه امت اسلامي، مفتخر به بهره‌مندي از وجود کتاب مقدس و راه‌گشايي همچون قرآن ‌کريم است، اظهار کرد: خوشبختانه در دانشگاه پيام‌نور نيز با رويکرد قرآني، اهتمام جدي به فعاليت‌هاي قرآني مي‌شود.
اين مقام مسئول با يادآوري اينکه رويکرد دانشگاه پيام‌نور فقط منحصر به مسائل فني، ظاهري و تلاوت صحيح آيات قرآني نيست، تصريح کرد: تلاش بر اين است كه هر چهار مرحله مهم قرآني شامل قرائت، ترتيل، تدبر و تمسک در آيات قرآني، در اين برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته و آموزه‌هاي قرآني در حيات انسان‌ها جاري شود.

*** معرفي زنجان به عنوان دبيرخانه دائمي مسابقات قرآني
همچنين رئيس دانشگاه پيام نور استان زنجان در ادامه اين مراسم گفت: زنجان به عنوان دبيرخانه دائمي مسابقات قرآن دانشگاه پيام نور معرفي شد.
موسوي اظهار داشت: تلاش‌هاي دانشگاه پيام نور در ايجاد يك دانشگاه قرآني بي‌ثمر نبوده و در حال حاضر اين دانشگاه به يك دانشگاه قرآني تبديل شده است.
وي دانشگاه پيام نور استان زنجان را بازوي توانمند سازمان مركزي در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي به ويژه قرآني عنوان كرد و افزود: اين كار حاصل تلاش دانشگاه و همكاري نهادها و ارگان‌هاي مختلف استان زنجان است.
موسوي خاطرنشان كرد: برگزاري مسابقات قرآن در جشنواره پژوهش‌هاي قرآني و برپايي غرفه در نمايشگاه بين‌المللي قرآن از مهم‌ترين خروجي‌هاي فرهنگي دانشگاه پيام نور استان زنجان به شمار مي‌رود.
اين مسئول يادآور شد: قرآن به انسان‌ها وجود و شخصيت مي‌دهد و با عمل به قرآن انسان در زندگي خود همه چيز را صاحب مي‌شود در غير اين صورت با مهجور كردن قرآن تبديل به يك انسان بي‌هويت خواهيم شد.
دبير فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه پيام نور در كشور ابراز داشت: بايد هر فردي به نوبه خود تلاش كند تا قرآن را از مهجوريت خارج سازد و قرآن را در همه جنبه‌هاي اجتماعي جاري كند. ايران اسلامي بايد يك الگو نمونه در عمل به قرآن به همگان باشد.
موسوي در خصوص اعتبار اختصاص يافته به فعاليت‌هاي فرهنگي اين دانشگاه بيان داشت: در كنار اعتبارات اختصاص يافته به دانشگاه بخش مهمي به عنوان اعتبارات فرهنگي و فعاليت‌هاي آن اختصاص دارد كه قطعاً جوابگوي اين فعاليت‌ها نيست.
وي گفت: با توجه به اينكه بيش از 95 درصد دانشجويان دانشگاه پيام نور استان زنجان بومي هستند، دانشگاه‌ تمايل خوبي با اكثر خانواده‌هاي دانشجويان دارد.
اين مسئول با اشاره به اينكه در دانشگاه پيام نور كشور نيز همراه با ساير دانشگاه‌ها معاونت فرهنگي تأسيس شده، متذكر شد: اين معاونت در راستاي تبيين مناسبت‌ها و نامگذاري‌هاي صورت گرفته از سوي مقام معظم رهبري توانسته است اقدامات خوبي داشته باشد.
موسوي گام نخست فعاليت‌هاي معاونت فرهنگي دانشگاه پيام نور كشور را در سال اصلاح الگوي مصرف اعلام كرد و گفت: اين فعاليت‌ها در سال همت مضاعف و كار مضاعف نيز ادامه داشته و در سال جهاد اقتصادي نيز در راستاي اهداف فرهنگي ادامه خواهد داشت.
دبير فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه پيام نور كشور، زنجان را معرف به قرآني و حسيني بودن خواند و اذعان داشت: مردم زنجان سرآمد فعاليت‌هاي قرآني هستند و دانشگاه پيام نور استان نيز از اين قاعده مستثنا نبوده و به اين رويكرد ادامه مي‌دهد.
در پايان اين مراسم، قرعه‌كشي شركت‌كنندگان جهت برگزاري مسابقات اجرا شد. 



نوشته شده در   چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode