ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390     |     کد : 19027

نامه دكتر لاريجاني به رؤساي مجالس كشورهاي اسلامي درباره اوضاع بحرين

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به روساي مجالس كشورهاي اسلامي، خواستار اتخاذ راهكارهاي عملي براي جلوگيري از تضييع حقوق و برخورد خشونت‌آميز با مطالبات مشروع مردم بحرين شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به روساي مجالس كشورهاي اسلامي، خواستار اتخاذ راهكارهاي عملي براي جلوگيري از تضييع حقوق و برخورد خشونت‌آميز با مطالبات مشروع مردم بحرين شد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در اين نامه با اشاره به اين‌كه با ورود نيروهاي نظامي خارجي به بحرين شاهد نقض آشكار و بارز حقوق اوليه شهروندان بي‌دفاع آن كشور هستيم، تاكيد كرد: اين اقدام‌ها با همه معيارهاي اسلامي، اخلاقي و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و حقوق مدني مغايرت دارد.

متن نامه رئيس مجلس شوراي اسلامي به روساي مجالس كشورهاي اسلامي به اين شرح است:

با اهداي بهترين درودها و آرزوهاي قلبي، همان‌گونه كه مستحضريد در چند ماه اخير شاهد تحولات شگرف و حركت‌هاي متكي به خواست ملي و اكثريت مردم براي تحقق مطالبات خود در برخي از كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا هستيم و مردم كشورهايي از جمله تونس، مصر، ليبي، يمن و بحرين با انجام اعتراض‌هايي مسالمت‌آميز، خواستار تغييرات و اصلاحات گسترده‌اي در كشورهاي خود شده‌اند.

در همين راستا مردم بحرين طي دو ماه گذشته به منظور طرح مطالبات سياسي و اجتماعي خود اقدامات مسالمت‌جويانه‌اي را به عمل آورده‌اند كه توجه نكردن به خواست‌هاي مردم و ورود نيروهاي نظامي خارجي براي سركوب آن، شرايط را پيچيده‌تر كرد.

با ورود اين نيروها، كشور بحرين شاهد نقض آشكار و بارز حقوق اوليه شهروندان بي‌دفاع آن كشور، تيراندازي به سوي شهروندان، ممانعت از اعزام كادر پزشكي براي امدادرساني به مجروحان و آسيب‌ديدگان، ربايش مجروحين از بيمارستان‌ها و هم‌چنين دستگيري، زنداني و مفقود شدن گروهي از شهروندان و رهبران سياسي آنها مي‌باشيم.

عالي‌جناب؛ اين اقدام‌ها كه با تمامي معيارهاي انساني، اخلاقي و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و حقوق مدني و انساني مغايرت دارد، افكار عمومي جامعه جهاني را متاثر نموده و مطالبات گسترده‌اي را در راستاي ضرورت توجه سازمان‌ها و نهادهاي مردمي به‌ويژه مجالس كه در واقع منتخب و نمايندگان مردم مي‌باشند، به وضعيت مردم بحرين، پديد آورده است.

انتظار مي‌رود براساس وظيفه‌ ذاتي و رسالت انساني، خواست اكثريت مردم بي‌دفاع بحرين مورد توجه و عنايت ويژه جناب‌عالي قرار گرفته و اقدامات عملي و موضع‌گيري شفاف و صريح در جلوگيري از تضييع حقوق مردم و برخورد خشونت‌آميز با مطالبات مشروع آنان در دستور كار قرار گيرد.

واردات بي‌رويه، مانع حل مشكل بيكاري است

علي لاريجاني گفت: مجلس پيگير شرايط اضطرار قشر کارگران زحمتکش از جمله تامين امنيت شغلي و بيمه بيکاري آنان است و سعي دارد تا با تصويب طرح‌ها و لوايح مناسب،‌ دغدغه‌هاي فکري و اجتماعي آنان را رفع کند.

به گزارش ايسنا، رئيس مجلس شوراي اسلامي ديروز در ديدار با اعضاي جامعه اسلامي کارگران گفت: ما بايد اين معضل بيكاري را حل كنيم اما بايد راهكار آن را پيدا كنيم و راهكار رفع اين مشكل رونق اقتصادي است كه با افزايش توليدات ميسر مي‌شود و اشتغال ايجاد مي‌كند، برخي از موارد هم مانع رسيدن به اين هدف مي‌شود و آن واردات زياد است كه مقام معظم رهبري بدان اشاره داشتند كه بايد جلو واردات بي‌رويه را گرفت.

وي افزود: سال گذشته ما اين اختيار را از وزارت بازرگاني گرفتيم و به وزارت کشاورزي داديم تا کنترلي بر واردات محصولات کشاورزي و دامي داشته باشد تا به توليدات داخلي لطمه نخورد ولي متاسفانه اين امر محقق نشد.

نماينده مردم قم اظهار داشت: مجلس يک طرحي را در دست بررسي دارد با عنوان «تسهيل فضاي کسب و کار» که در کميسيون وي‍ژه جهاد اقتصادي در حال بررسي است و هدفش اين است که شرايط را براي سرمايه گذاري تسهيل کند چون اين چرخه اکنون خيلي طولاني است و به کشور صدمه مي‌زند.

لاريجاني با اشاره به مشکل قراردادهاي کوتاه مدت کارگران، گفت: اين نوع قراردادها، امنيت شغلي اين قشر را دچار اضطرار مي‌کند و تعداد بيکاران روزبه‌روز بيشتر مي‌شود و براي اين منظور بايد فکري کرد و مسأله ديگر بيمه بيکاران را بايد پيگير باشيم که مجلس اين کار را انجام داده و يک طرحي در اين مورد آماده شده است که باعث مي‌شود کارگران مجبور نشوند خدمات خودشان را ارزان بفروشند و اين دو موضوع مي‌تواند در سال جهاد اقتصادي به رونق سرمايه گذاري و رونق اقتصادي کمک کند.

وي افزود: مشکل سازمان تامين اجتماعي هم که به دليل بدهي نتوانسته است به کارگران سرويس دهي مناسب داشته باشد در بودجه امسال حل کرديم چون تامين اجتماعي نبايد آنقدر کم پول باشد که نتواند ديون خودش را پرداخت کند و اصلاً نهاد‌هاي ما نبايد ديوني داشته باشند و اين معضل زماني به وجود مي‌آيد که وارد کارهايي مي‌شوند که به نهادشان ارتباطي ندارد و چرخه اقتصاديشان علمي نيست.



نوشته شده در   چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode