ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 ارديبهشت 1390     |     کد : 18918

حضور 35 شركت و سازمان در همايش هماهنگي ارگان‌هاي دريايي ايران

نوزدهمين همايش هماهنگي ارگان‌هاي دريايي ايران، 13 و 14 ارديبهشت با حضور 35سازمان و شركت دريايي كشور در رامسر برگزار مي‌شود.

نوزدهمين همايش هماهنگي ارگان‌هاي دريايي ايران، 13 و 14 ارديبهشت با حضور 35سازمان و شركت دريايي كشور در رامسر برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اطلاعات، صدر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در نشستي خبري در اين زمينه توضيح داد: ايمني و حفظ محيط‌زيست براي توسعه حمل‌ونقل دريا محور و بررسي راهكارهاي مبارزه با دزدي دريايي از جمله محورهاي مهم همايش امسال است.

به گفته او چگونگي حفظ آبراه‌هاي بين‌المللي، ساماندهي ناوگان‌هاي دريايي و پيگيري اقدام دستگاه‌هاي اجرايي براي مبارزه با آلودگي دريايي از جمله مباحثي است كه در اين همايش بررسي مي‌شود.

صدر درباره تعامل سازمان بنادر و دريانوردي و سازمان حفاظت محيط‌زيست براي انجام فعاليت‌هاي مطابق با استانداردهاي زيست‌محيطي در درياها توضيح داد: تعامل خوبي با يكديگر داريم و در همايش‌هاي سالانه براي رفع تنگناهاي سازمان حفاظت محيط‌زيست در مبارزه با آلودگي‌هاي دريايي مشاركت مي‌كنيم.

او در پاسخ به پرسشي درباره وجود نقص در عملكرد سازمان بنادر براي انتقال مرجان‌هاي بندر شهيد بهشتي گفت: مرجان‌ها موجوداتي زنده‌اند و مسلماً در جابه‌جايي آنها از منطقه‌اي به منطقه ديگر ضايعاتي به وجود مي‌آيد، اما اين عمليات را با ضايعات كمتر از 10 درصد اجرا كرديم، در حالي كه حد طبيعي آن در دنيا 50 درصد است.

صدر ادامه داد: اين عمليات به منظور توسعه بندر شهيد بهشتي و زيرنظر سازمان حفاظت محيط‌زيست انجام شد و سازمان بنادر به هيچ وجه به منطقه ممنوعه زيست‌محيطي وارد نشد.

مديرعامل سازمان بنادر درباره تشكيل دادگاهي براي جريمه كردن اين سازمان به دليل تخلف از قانون‌هاي زيست‌محيطي تاكيد كرد: وقتي دادگاه تشكيل شد، هيچ تفهيم اتهامي صورت نگرفت و پرونده اين موضوع بسته شده است، زيرا ما هيچ تخلفي نكرده‌ايم.

صدر در پاسخ به پرسشي درباره اجراي طرح پاكسازي دريا و مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز حاشيه آن تاكيد كرد: مجري اين طرح وزارت كشور است و ما وظيفه ارزيابي عملكرد زيست‌محيطي سازمان‌هاي داوطلب در حوزه ساخت و ساز را داريم كه اكنون ميزان پايش ما نسبت به گذشته 10 برابر شده است.

در ادامه اين نشست، سيدعلي استيلي مديركل سازمان‌هاي تخصصي و بين‌المللي سازمان بنادر درباره همايش نوزدهم ارگان‌هاي دريايي توضيح داد: 95 عنوان مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد كه از ميان آنها 15 مقاله به صورت پانل و در بخش‌هاي محيط‌زيست، چشم‌انداز بخش دريايي، امنيت دريايي و رقابت‌پذيري در حوزه حمل و نقل دريايي ارائه مي‌شود.

ايزديان، معاون دريايي اين سازمان هم در پاسخ به پرسشي درباره آخرين اطلاعات از ربوده شدن كشتي هندي ـ ايراني در خليج عدن گفت: آخرين اطلاع سازمان اتفاق ربايش است و اقدام‌هاي لازم از طريق وزارت امور خارجه و ستاد كل نيروهاي مسلح در دست انجام است.


نوشته شده در   دوشنبه 12 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode