ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1398     |     کد : 189074

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند:

۴۱۶ هیات مذهبی مجوزدار در مرند فعالیت می کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند از فعالیت ۴۱۶ هیات مذهبی مجوزدار در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۷۶ مورد از این هیئات، شهری و ۲۴۰ هیات نیز روستایی هستند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند از فعالیت ۴۱۶ هیات مذهبی مجوزدار در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۷۶ مورد از این هیئات، شهری و ۲۴۰ هیات نیز روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل پورتقی، ظهر امروز در آستانه ماه محرم در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت: هیئات مذهبی در ماه محرم، آداب و فرهنگ عزاداری را رعایت کرده و عزاداری هایشان با شعور و شئون حسینی همراه باشد.

وی افزود: نقاط قوت بسیاری در هیئات مذهبی شهرستان مرند وجود دارد و در مقایسه با سایر شهرستان ها از آسیب کمتری برخوردار است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند بر ضرورت رفع آسیب های عزاداری تاکید و تصریح کرد: عزاداری خیابانی یکی از آسیب هایی است که در سال های اخیر در ماه محرم شاهد هستیم که به دور از فرهنگ اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام پورتقی با بیان اینکه منشور اخلاقی در بین هیئات مذهبی و عزاداری شهرستان مرند توزیع می شود، عنوان کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید با آگاهی دهی، هیئات مذهبی را از آسیب های عزاداری دور نگهدارند.

وی گفت: همایش عاشورائیان ساعت ۱۷ روز چهارشنبه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند همچنین اظهار داشت: همایش طلایه داران تبلیغ با حضور مبلغین ماه محرم، روز پنجشنبه در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه مرند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام پورتقی در بخش دیگری گفت: سامانه کشوری «طوبی» با هدف ساماندهی تشکل های مذهبی راه اندازی شده است که شاعران، مداحان، کانون های فرهنگی و هیات مذهبی در این سامانه به ثبت رسیده و مجوز کشوری برای آن ها صادر می شود.

وی با اشاره به تعداد هیئات مذهبی و مداحان در شهرستان افزود: تعداد ۳۶۱ مداح در شهرستان مرند مجوز گرفته و فعالیت دارند که ۷۲ ساعت دوره آموزشی برای مداحان برگزار شده و برای آن ها مجوز صادر می شود، همچنین ۱۳۹ روحانی در شهرستان مرند ساکن هستند و ۴۱۶ هیات مذهبی نیز تاکنون ثبت شده و ۱۷۶ شهری و ۲۴۰ هیات نیز روستایی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی در شاخه فرهنگی و قرآنی فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶ موسسه قرآنی و ۵۰ خانه قرآنی شهری و روستایی و هزار و ۲۰۰ مربی قرآنی در این شهرستان فعالیت دارند.

حجت الاسلام پورتقی ادامه داد: آموزش افراد تاثیرگذار از جمله روحانیون، مداحان و اساتید قرآنی از برنامه های مدون سازمان تبلیغات اسلامی است، بیشتر آسیب ها در هیات هایی صورت می گیرد که دارای مجوز نیستند و دوره آموزشی را سپری نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به جلسات ماهیانه ستاد ساماندهی شئون مذهبی اظهار داشت: این ستاد در ماه های محرم و رمضان جلسات ویژه ای را برگزار می کند تا دستگاه های ذیربط پیش از آغاز ماه محرم، هماهنگی لازم را پیدا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند در پایان با اشاره به نظارت شدید بر شبیه خوانی ابراز داشت: تایید محل اجرای شبیه خوانی، نظارت بر فیلم شبیه خوانی با هدف آسیب زدایی، اعزام روحانی برای اقامه نمازظهر از جمله این قوانین است.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 5 شهريور 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode