ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1402     |     کد : 203177

همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح ملی قرآنی «زندگی با آیه‌ها» در آذربایجان شرقی

رییس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

رییس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رامین خورنژاد ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» به عنوان حلقه وصل فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نخستین مرحله این طرح که بر گرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مقام معظم رهبری است، با عنوان «مسطورا» در ایام ماه مبارک رمضان امسال اجرا می‌شود.

وی مسئله کانونی در اهتمام دسته جمعی و اجرای طرح‌هایی مانند «مسطورا» را توجه به مضامین و مفاهیم پایه زندگی‌ساز قرآن در متن فعالیت و زندگی همه علاقه‌مندان به کتاب آسمانی به خصوص دانش‌آموزان داسته و ادامه داد: البته برای آن که قرآن در متن زندگی ما قرار گیرد، اجرای این طرح به ایامی همچون ماه رمضان ختم نخواهد شد و در طول سال ادامه می‌یابد.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی خاطر نشان شد: تلاش بر آن است که جرعه‌ای از مفاهیم و نور قرآن بنوشیم و برای انس با قرآن بکوشیم و خود را مخاطب قرآن ببینیم و با توجه به محوریت نوجوانان و جوانان در اجرای این طرح به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با حرف حساب آن آشنا شوند و نیز دیگر اقشار علاقه‌مند به مرور زمان بتوانند سطر به سطر آیات کلیدی را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: قرآن ابزار هدایت نیست بلکه خود نور و هدایت است و اگر انس و قرابت با آن برقرار شود، می‌توان تحول‌آفرینی کتاب خدا را در تار و پود زندگی زندگی مشاهده کرد و بر همین اساس شاخص‌ترین محصولی که برای اجرای طرح مسطورا با چنین هدف گذاری ایجاد شده، وبگاه زندگی با آیه‌ها است که بستر بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون این فرازها خواهد بود.

خورنژاد گفت: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» و در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا به صورت حرکتی فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از بسترهای رسانه‌ای چون برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی در اوقات افطار و سحر و متناسب با اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است و همچنین برگزاری پویش بزرگ ملی با جوایز ویژه به دنبال ایجاد حرکتی ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سایت طرح ملی مسطورا مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای مانند کتابچه حفظ، کتاب منبر برای عموم، منبرک برای نوجوانان، منبر برای بانوان، منبرهای روزانه برای تبیین ۳۰ فراز مورد نظردر ماه رمضان و با کیوآرکدهای متصل به سایت، کتاب طرح درس برای نوجوانان، کتاب طرح درس برای کودکان و پیک کودک قرار داده شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس zendegibaayeha.com از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.


نوشته شده در   دوشنبه 21 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode