ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 فروردين 1403     |     کد : 203274

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

زندگی با آیه‌ها مقدمه‌ای بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پویش ملی زندگی با آیه‌ها می‌تواند مقدمه‌ای برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پویش ملی زندگی با آیه‌ها می‌تواند مقدمه‌ای برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» با محتوای قرآنی در ماه رمضان برگزار می‌شود، البته مختص به این ماه مبارک نیست و بازه‌ای سه ساله برای اجرای کامل آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: نخستین مرحله این طرح که بر گرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مقام معظم رهبری است، با عنوان «مسطورا» در ایام ماه مبارک رمضان امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: در واقع ماه رمضان امسال سرآغاز اجرای این طرح در قالب تلاوت، حفظ و انس مردم با ۳۰ آیه منتخب است که هر یک از این آیات روزانه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت عمومی منتشر و مسابقه‌هایی در قالب‌های مختلف نیز در خصوص همین آیات طراحی و اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این آیات برگرفته از طرح کلی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: با توجه به حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه صدا و سیما محتوای تولید شده در این طرح در خلال برنامه‌های روزانه صدا و سیما در این ایام پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» و در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا به صورت حرکتی فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها اجرا می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: این طرح سه ساله می‌تواند مقدمه‌ای برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی باشد چراکه در مرحله اول هدف‌گذاری ۳۰ میلیون مخاطب برای شنیدن این آیات در سطح کشور انجام شده و در مراحل بعدی به سمت حفظ موضوعی و حفظ جز به جز و در نهایت کل قرآن کریم سوق می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در سایت طرح ملی مسطورا مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای مانند کتابچه حفظ، کتاب منبر برای عموم، منبرک برای نوجوانان، منبر برای بانوان، منبرهای روزانه برای تبیین ۳۰ فراز مورد نظردر ماه رمضان و با کیوآرکدهای متصل به سایت، کتاب طرح درس برای نوجوانان، کتاب طرح درس برای کودکان و پیک کودک قرار داده شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت به آدرس zendegibaayeha.com از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی در پایان تاکید کرد: قرآن ابزار هدایت نیست بلکه خود نور و هدایت است و اگر انس و قرابت با آن برقرار شود، می‌توان تحول‌آفرینی کتاب خدا را در تار و پود زندگی زندگی مشاهده کرد و بر همین اساس شاخص‌ترین محصولی که برای اجرای طرح مسطورا با چنین هدف گذاری ایجاد شده، وبگاه زندگی با آیه‌ها است که بستر بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون این فرازها خواهد بود.

 


نوشته شده در   يکشنبه 5 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode