ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 فروردين 1403     |     کد : 203383

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد:

برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز با حضور جوانان و نوجوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز خبر داد و گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اعتکاف رمضانیه در تبریز خبر داد و گفت: مهم‌ترین وجه تمایز مراسم سال جاری حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی بود به طوری که ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان از این قشر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی شنبه ۱۸ فروردین با اشاره به فضائل معنوی اعتکاف اظهار کرد: این مراسم سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده‌اند بلکه مؤمنان را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این مراسم معنوی پس از انقلاب اسلامی و از سال ۷۵ به صورت مستمر و منظم در استان در حال اجراست تا بستری برای خودسازی و تزکیه نفس میهمانان الهی در ماه‌های رجب و رمضان باشد.

حجت الاسلام حسینی تشریح کرد: اصل سنت حسنه اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه رمضان است که حضرت رسول اکرم (ص) در این ایام معتکف می‌شدند و بر همین اساس سال جاری نیز در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز اعتکاف رمضانیه در حال برگزاری است.

وی افزود: اعتکاف رمضانیه سال جاری در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین مصادف با ۲۴ تا ۲۶ رمضان برگزار می‌شود که در تبریز این مراسم در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۲۸۰ تن از خواهران و ۲۳۰ نفر از برادران مومن و خداجو در مراسم اعتکاف رمضانیه مسجد جامع تبریز حضور دارند.

وی حضور پررنگ قشر جوان و نوجوان را مهم‌ترین وجه تمایز اعتکاف رمضانیه سال جاری در مسجد جامع تبریز عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد از حاضران در مراسم اعتکاف سال جاری تبریز را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و چنانچه ظرافت‌ها و دقت‌های لازم در برگزاری چنین مراسمی متناسب با ذائقه هر قشر در نظر گرفته شود، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.


نوشته شده در   يکشنبه 19 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode