ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 اسفند 1396     |     کد : 182749

اولین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در آذرشهر

جواد قلی پور کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر گفت:اولین جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف 97با حضور خادمان مردم در این امر معنوی در اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر برگزار شد.

جواد قلی پور کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر گفت:اولین جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف 97با حضور خادمان مردم در این امر معنوی در اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، جواد قلی پور کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر با اعلام این خبر گفت: اولین جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف۹۷ با حضور خادمان مردم در این امر معنوی در اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام فتاحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر ضمن تقدیر و تشکر از خادمین اعتکاف در سالهای گذشته با اشاره به اهمیت والای مراسم معنوی اعتکاف در جامعه، بر لزوم هماهنگی در اجرایی برنامه فرهنگی در سطح شهرستان تاکید کردند و در ادامه عنوان کردند مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای جواب دادن به مسائل شرعی و اعتقادی و شبهات معتکفین که بیشتر از نسل جوان می باشند.

حجت‌الاسلام فتاحی در مورد اهمیت اعتکاف گفت:اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است. اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد. اعتکاف، گریز از لذت گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است. خود سازى، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از دیگر برکات‏ اعتکاف است. اسلام، فکر جدایى از زندگى دنیا و گوشه نشینى و کناره گیرى از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرد، اما اعتکاف را بعنوان فرصتى براى بازگشت‏ به خویش و خداى خویش قرار داد، تا کسانى که از هیاهو و جنجال هاى زندگى مادى خسته مى ‏شوند، بتوانند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهند. اعتکاف شرایطی را فراهم می‌کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده، خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند، همیشه با یاد خدا تلاش کنند، خود را در محضر پروردگار ببینند، از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

درادامه جلسه فعالین اعتکاف گزارشی از اعتکاف سال گذشته در مساجد شهرستان ارائه کرده در مورد نحوه ثبت نام از متعکفین در سال ۹۷ تصمیماتی اتخاذ گردید.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode