ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 شهريور 1396     |     کد : 179718

باید جنگ فرهنگی را از امام باقر علیه السلام یاد بگیریم

حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد گفت: همه ما باید جنگ فرهنگی را از امام باقر علیه السلام یاد بگیریم.

حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد گفت: همه ما باید جنگ فرهنگی را از امام باقر علیه السلام یاد بگیریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر گفت: همه ما باید جنگ فرهنگی را از امام باقر علیه السلام یاد بگیریم چراکه ایشان الگوی زیبای احیا و ترویج اسلام ناب در برابر سیل انحرافات فرهنگی و تحریفات بودند.

وی با اشاره به لقب باقر و معنای آن افزود: زمان امام باقر علیه السّلام، یعنی دهه های آخر قرن اوّل و دهه های اوّل و دوم قرن دوم هجری، زمان ظهور فقهای بزرگ مخصوصاً در مدینه بود. در این دوران، مسلمانان که از فتوحات خارجی و جنگهای داخلی تا حدودی فراغت یافته بودند، از اطراف و اکناف سرزمینهای اسلامی برای فراگرفتن احکام الهی و فقه اسلامی به مدینه، که شهر حضرت رسول صلّی اللّه علیه وآله وسلّم و اصحاب و تابعان ایشان بود، روی می نهادند. در این دورانِ شکوفایی فقه و حدیث بود که دانش و معرفت امام باقر علیه السّلام و نیز فرزند او امام صادق علیه السّلام، بر همگان آشکار شد و اصول و مبانی کلام و فقه و سایر معارف دینی شیعه، که این دو امام بیش از همه مبیّن آن بودند، تدوین و توسّط راویان و شاگردان ایشان به عالم پراکنده شد. بسیاری از مجتهدان و مؤسّسان مذاهب فقهیِ دیگر از این دو امام فیض برده اند و به همین جهت، رایج شدن لقب «باقر» برای امام پنجم، که لقبی کاملاً علمی است، بسیار پر معنی است.

وی خاطر نشان کرد: در زمان امـام بـاقر عـلیه‌السلام‌ فرقه های انحرافی بسیاری پدیدار شده بود که امام در‌ مـقام پاسـداری از در قالب مناظره با سران فرقه ها یا در بین اصحاب خود، پوچی عقاید منحرفان را آشکار می‌کرد و به این وسیله از پایگاه‌های فکری و عقیدتی شیعه دفاع می‌کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode