ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 مرداد 1396     |     کد : 179540

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان: تدبر یعنی غواصی کردن و کشف معارف قرآنی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان، اظهار کرد: تدبر یعنی غواصی کردن و اینکه بفهمیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد و بتوانیم از آن مفاهیم عمیقی که قرآن دارد، نیازهای جامعه را بفهمیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان، اظهار کرد: تدبر یعنی غواصی کردن و اینکه بفهمیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد و بتوانیم از آن مفاهیم عمیقی که قرآن دارد، نیازهای جامعه را بفهمیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام عادل قربان‌زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تدبر یعنی غواصی کردن و کشف معارف قرآنی و اینکه بفهمیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد و بتوانیم از آن مفاهیم عمیقی که قرآن دارد، نیازهای جامعه را بیرون آوریم.

وی افزود: قبل از خواندن هر آیه ترجمه آن را بخوانند و در آن اندیشه کنند، سپس ترجمه آیه بعد و... به همین ترتیب تا پایان قرائت عمل کنند.وی بیان کرد: از مهم‏‌ترین راه‏‌هایى که با طى آن هرکس می‌تواند بنابر ظرفیت وجودى، توان و همت خود از معارف، آموزه‌‏ها، لطائف و حقائق قرآن استفاده کند و معصومان‏(ع) بر آن تکیه‏ فراوان دارند، تدبر در آیات قرآن است.

حجت‌الاسلام قربان زاده، اندیشیدن در آیات قرآن را از آداب تلاوت قرآن دانست و ادامه داد: یکی از آداب تلاوت قرآن توجه به معانی قرآن و اندیشیدن در آیات آن است، به این معنا که هر مسلمانی موقعی که قرآن می‌خواند باید به معانی آیات توجه کند، پیام آیه را بفهمد و خود را مخاطب کلام خدا بداند تا زمینه عمل به آیات قرآن کریم را در خود فراهم سازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان تدبر در قرآن را فرآیندی قلبی دانست و یادآور شد: تدبر فرآیندی قلبی و وظیفه‌ای همگانی است و اگر بنا بر دلایلی مثل کفر، عناد و گناه و... قلب مهر و قفل شده باشد، بر روی انسان تأثیر نمی‌گذارد.

وی با اشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع) افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: در قرائتى که تدبر نباشد، هیچ خیرى نیست.

حجت‌الاسلام قربان زاده تاکید کرد: بدون تدبر در قرآن نمی‏‌توان از ذخایر بی‏کران و پر خیر و برکت کلام خدا بهره‏‌ای جست و از ظلمات شک و تردید و حیرت و سرگردانی خود را رهانید و به ایمانی راسخ و یقینی استوار دست یافت.


نوشته شده در   يکشنبه 29 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode