ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396     |     کد : 179384

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ باحضور آیت اله سید احمد خاتمی در شهرستان مراغه

همایش طلایه داران تبلیغ باحضور آیت اله سید احمد خاتمی در شهرستان مراغه برگزارشد.

همایش طلایه داران تبلیغ باحضور آیت اله سید احمد خاتمی در شهرستان مراغه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،محرم احدی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه در این زمینه گفت:بمناسبت فرارسیدن دهه کرامت همایش طلایه داران تبلیغ باحضور آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان وامام جمعه موقت تهران با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف وامور خیریه این شهرستان برگزارشد.
احدی افزود: این همایش با حضور جمعی از علما و روحانیون در مسجد جامع مراغه برگزارگردید ابتدا آیت اله خاتمی از نقش روحانیون در پاسداری از ارزش های اسلامی گفت: صیانت از فرهنگ دینی و گسترش و نشر دین از رسالت های خطیر روحانیون است. روحانیون در طول تاریخ پاسدار کیان سیاسی دین مبین اسلام بوده و همواره در برابر استعمار و استکبار ایستاده است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مهم ترین پاسداران کیان سیاسی اسلام و تشیع در عصر حاضر هستند و به واسطه این امر، امروز شاهد فعالیت بیش از ۲۵۰ حوزه علمیه با حمایت ولایت در سراسر دنیا هستیم.
آیت الله خاتمی با اشاره به نقش ائمه جمعه در توسعه حوزه های علمیه به‌ویژه در سال های اخیر در مراغه افزود: هویت امامان جمعه، پرورش و تولید سرمایه های عظیم انسانی است.
وی ادامه داد: مراغه همواره در طول سالیان متمادی پیشینه درخشانی در پرورش فلاسفه و علمای بزرگ جهان اسلام داشته که از جمله آنان می توان به خواجه نصیر الدین طوسی و سید عبدالفتاح مراغی اشاره کرد.وی با اشاره به وجود شخصیت های بزرگ علمی و دینی در خطه آذربایجان گفت: این خطه، سرزمین حاصل خیز معنوی برای امت اسلامی است.
وی اضافه کرد: این خطه زرخیز عالمان و فقهای بزرگی چون آیت الله خویی به‌عنوان مرجع عالیقدر شیعیان، علامه امینی مولف کتاب بزرگ الغدیر، علامه طباطبایی مولف تفسیر عظیم المیزان و علامه محمدتقی جعفری مولف شرح نهج البلاغه را در خود پرورش داده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این همایش گفت: امام جمعه بودن و مسئولیت حوزه های علمیه، ابزاری برای خدمت به مردم بوده و ما خود را شاگرد مکتب امام جعفر صادق (ع) و سرباز ولایت و رهبری می دانیم.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذر بایجانشرقی در مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه شهرستان مراغه با اشاره به توسعه حوزه ها و مدارس علمیه در مراغه در ۲۰ سال اخیر افزود: هم اکنون ۶۰۰ طلبه در چهار مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران به تعلیم و تربیت در علوم دینی مشغول هستند.وی اضافه کرد: توسعه حوزه ها و مدارس علمیه در این شهرستان با وجود برخی کمک های دولتی، بیشتر توسط مردم و کمک های مردمی محقق شده است.
 

یادآورشوم این همایش روز سه شنبه ۱۰مردادماه جاری برگزارشد.


نوشته شده در   شنبه 21 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode