ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 تير 1396     |     کد : 178691

امام جمعه ملکان: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود

امام جمعه ملکان گفت: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت، محبت به خداوند متعال را منطقی‌‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

امام جمعه ملکان گفت: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت، محبت به خداوند متعال را منطقی‌‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) اظهار کرد: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت،محبت به خداوند متعال را منطقی‌تر و عمیق‌تر می‌کند.وی افزود: انسان باید در همه حال شکرگزار نعماتالهی باشد و همواره از خداوند به سبب نعمت‌هایی که به او داده است قدردانی و تشکر کندو تجلی شکرگزاری در رضایت‌مندی انسان از خداوند قابل‌ مشاهده است.

وی با استناد به آیه 19 سوره آل عمران خاطرنشان کرد:در این آیه می خوانیم: همانا دین نزد خدا تنها اسلام است و اهل کتاب در آن اختلافنکردند مگر بعد از آنکه به حقانیت آن یقین داشتند و خصومتی که در بین خود داشتند واداربه اختلافشان کرد و کسی که به آیات خدا کفر بورزد باید بداند که خدا سریع الحساب است.

وی افزود: سبک زندگی مجموعه‌ای از ذائقه‌ها، باورهاو کردارهای نظام مندی است که یک طبقه یا بخشی از یک طبقه ی معین را مشخص می‌کند.

امام جمعه ملکان از لزوم اسلامی شدن فضای جامعه گفت و یادآور شد: باید تلاش کنیم تا فضای جامعه، اسلامی شود و تمام افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) آشنا شوند. سبک زندگی اسلامی بسیارمتنوع است و باید تمام ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی برای مردم ترسیم شود.

‌حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: آلودگی ظاهری، همان هویت لایه بیرونی است. از اینگونه احادیث و آیات قرآن زیاد آمده و این نوع ارتباط سبک زندگی را بیان می‌کند.

وی تاکید کرد: در زندگی قرآنی انسان حق ندارد خود را به دشمن شبیه کند و در مقابل دشمن تواضع به خرج دهد و خواسته‌های دشمن را بپذیرد چون دشمن جز به نابودی ما راضی نخواهد شد و رسول خدا (ص) هم در رهنمودهای خود بیان کرده‌اند، کسانی که با دشمن سازش کرده و خود را به شکل دشمن درمی‌آورند(سبک زندگی غربی) دشمن ایشان و دشمن خداوند هستند


نوشته شده در   سه شنبه 13 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode