ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 خرداد 1396     |     کد : 178278

راه اندازی شوراهای زکات در روستاهای شهرستان هریس

مدیرکمیته امدادشهرستان هریس از راه اندازی شوراهای زکات روستایی در سطح روستاهای شهرستان هریس خبرداد

مدیرکمیته امدادشهرستان هریس از راه اندازی شوراهای زکات روستایی در سطح روستاهای شهرستان هریس خبرداد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغا ت اسلامی آذربایجان شرقی، احمداحمدی مدیرکمیته امدادشهرستان هریس گفت:قصد داریم در هر روستا یک شورای زکات تشکیل دهیم و از کمک های متمکنین و خیرین روستا جهت حل مسائل معیشتی فقرا و نیازمندان آن روستا استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تشریح اهمیت امر زکات برای عموم مردم،اظهار کرد:زکات به‌عنوان یک امر وجوبی برای مسلمانان است و در مقاطع و اسناد مختلف اسلامی از جمله در کتاب مقدس قرآن و احادیث،بر این امر خطیر بسیار تاکید شده است که تبیین این مسائل برای مردم زمینه ی تشویق و ترغیب آنان جهت افزایش مشارکت آنان در زمینه ی پرداخت زکات را فراهم می‌کند.

احمدی استفاده از ظرفیت روحانیون،بزرگان،امامان جمعه وجماعات جهت روشنگری اهمیت زکات را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد:در ارتباط با راه اندازی شورای زکات در سطح روستاها نیازمند یک حرکت مستمر و یکسان هستیم و باید در این خصوص یک برنامه ی راهبردی و اثر گذار وجود داشته باشد.

وی، در جلسه شورای زکات روستای کرمجوان با بیان اینکه درشبهای ماه مبارک رمضان درمساجد روستاها جلسات شورای زکات بمنظور تبیین وتبلیغ امرزکات برگزارمیشود خاطرنشان کرد: از عواید جمع آوری زکات در شهرستان هریس می توان به کمک رسانی وتوزیع جیره خشک به تمامی مددجویان درسطح شهرستان وافطارواطعام دهی به مددجویان درماه مبارک رمضان اشاره ای کرد.

احمدی، همچنین از پرداخت مبالغ جمع آوری شده زکات در روستاها برای نیازمندان ومصرف درانجام کارهای عام المنفعه در خود همان روستا خبرداد.

مدیرکمیته امداد هریس از توانمند نمودن 410 خانوار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد وخروج کامل آنان ازچرخه حمایت این نهاد با پرداخت وام های اشتغالزایی دراین شهرستان خبرداد.

احمدی از مرتفع نمودن کلیه نیازهای اولیه زندگی مددجویان این اداره اعم از تامین آبگرمکن،یخچال،بخاری گازی،فرش ولوازم آشپزخانه باکمک خیرین واهالی شهرستان هریس عنوان وخاطرنشان کرد کلیه خدمات وهزینه های دندانپزشکی مددجویان توسط خیرین وکمیته امدادهریس پرداخت می‌گردد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode