ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17825

معرفي مصداق درباره ظهور بازي با اعتقادات مردم است

تطبيق و معرفي مصداق درباره علائم آخرالزمان بازي با اعتقادات مردم است و اگر اين تطبيق‌ها عملي نشود، عده‌اي به اصل اين آموزه بدبين مي‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمسعود پورسيدآقايي: معرفي مصداق درباره ظهور بازي با اعتقادات مردم است
تطبيق و معرفي مصداق درباره علائم آخرالزمان بازي با اعتقادات مردم است و اگر اين تطبيق‌ها عملي نشود، عده‌اي به اصل اين آموزه بدبين مي‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمسعود پورسيدآقايي، رئيس مؤسسه آينده روشن بشريت، 19 فروردين‌ماه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تشريح آموزه مهدويت در مكتب شيعه پرداخت و گفت: در ميان آموزه‌هاي شيعي هيچ آموزه‌اي به توانمندي آموزه امامت و مهدويت نيست و آنچه كه شيعه را از غير شيعه متمايز مي‌كند، اعتقاد به اين آموزه كليدي است.
رئيس پژوهشكده مهدويت افزود: اين آموزه به همان ميزان كه از اهميت بالايي بهره‌مند است، از آسيب‌هاي جدي و بزرگي نيز برخوردار است كه رسالت نخبگان جامعه مخصوصاً حوزه علميه را در خصوص اين آموزه اعتقادي صد چندان ميكند.
پور سيد آقايي در ادامه به تشريح آسيب‌هاي آموزه مهدويت پرداخت و گفت: يكي از مهمترين آسيب‌هاي اين آموزه استناد به يك سري مباحثي است كه احساس برانگيز است و تحريك عاطفه مي‌كند كه اين مسئله بدون داشتن مباني محكم مي‌تواند افراد را وسيله دست سياست‌بازان حرفه‌اي قرار دهد.
رئيس مؤسسه آينده روشن بشريت با بيان اينكه اين آموزه ديني آنقدر كليدي است كه قابليت مكتب شدن را داراست، افزود: به اين آموزه نبايد نگاه راهبردي شود و از آن براي مبازره با يك فرقه مثل وهابيت استفاده كرد، زيرا مقصد آن ايجاد يك جامعه منتظر در همه ابعاد زندگي اجتماعي است كه تبيين آن بر عهده نخبگان حوزه‌هاي علميه است.
حجت‌الاسلام پور سيد آقايي، پرداختن به مباحث غيرضروري را آسيب ديگر مهدويت عنوان كرد و گفت: به جاي اينكه به مباحث مهم و بنيادين آموزه مهدويت بپردازيم، بعضي اشخاص كه بعضاً به مرور زمان ناپاك بودن نيات آن‌ها نيز محرز شده، به مباحثي همچون ملاقات‌هاي امام‌زمان(عج) كه اكثراً بدون سند و اساس صحيح است و همچنين معين كردن سال و بعضاً روز ظهور مي‌پردازند.
وي افزود: پرداختن به اين مباحث سطحي و غير ضروري در سطح جامعه و استقبال از آن توسط مردم، نشانه اثبات حقانيت آن‌ها نيست و نبايد اجازه دهيم كه هر كس بيايد كتاب بنويسد، فيلم بسازد و براي مردم و مراجع و بزرگان غائله ايجاد كند.
رئيس پژوهشكده مهدويت تطبيق و معرفي مصداق را درباره علائم آخرالزمان از ديگر آسيب‌هاي اين عرصه دانست و گفت: از اول انقلاب شعيب صالح را رحيم صفوي و سپس شمخاني معرفي كردند و امروز هم آقاي احمدي نژاد را شعيب مي‌دانند و حال سؤال اين است كه اين نوع تطبيق چه جايگاهي دارد؟
پور سيد آقايي تصريح كرد: تطبيق در اين عرصه بسيار خطرناك است و ضربات سنگيني را به اين آموزه كليدي وارد خواهد كرد.
وي در پايان تأكيد كرد: در خواست ما از مراكزي همچون قوه قضائيه و وزارت اطلاعات اين است كه اجازه ندهند كه هركس در هر عرصه‌اي كه مي‌خواهد اقدام به انتشار كتاب، فيلم و مطلب نمايد و بايد مركزي باشد كه اجازه انتشار اين موارد را بدهد و بهترين مركز، حوزه‌هاي علميه است و بهترين آن‌ها مركز تخصصي مهدويت است كه خدمات خوبي را در اين عرصه انجام داده است.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode