ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17818

254 مصوبه دولت براي توسعه استان كرمانشاه

رئيس جمهوري اسلامي ايران هشدار داد كه آمريكا و غرب درصدد به راه انداختن دعواي ايراني ـ عربي، جنگ شيعه ـ سني و اختلاف‌افكني بين ملت‌هاي منطقه هستند تا از اين رهگذر رژيم ورشكسته و در آستانه سقوط صهيونيستي را نجات دهند و چهره منفور دولت ‌آمريكا را اصلاح كنند.

 رئيس جمهوري اسلامي ايران هشدار داد كه آمريكا و غرب درصدد به راه انداختن دعواي ايراني ـ عربي، جنگ شيعه ـ سني و اختلاف‌افكني بين ملت‌هاي منطقه هستند تا از اين رهگذر رژيم ورشكسته و در آستانه سقوط صهيونيستي را نجات دهند و چهره منفور دولت ‌آمريكا را اصلاح كنند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد كه در جمع پرشور مردم استان كرمانشاه در ورزشگاه آزادي اين شهر سخن مي‌گفت، ادعاي تشكيل دو دولت را براي نجات رژيم صهيونيستي و درهم شكستن جبهه مقاومت خواند و به كساني كه با طراحي‌هاي دشمنان در اين زمينه همراهي و همكاري مي‌كنند، هشدار داد.

رئيس جمهوري، مشكل دشمنان را براي تحقق اين فريبكاري پيچيده، كمبود زمين دانست و اظهار داشت: دشمنان براي حل اين مشكل خود در صدد تجزيه اردن هستند و حتي حاضر نيستند بخش‌هايي از سرزمين اشغالي فلسطين را براي تحقق اين فريبكاري اختصاص دهند.



نقشه‌هاي استعمارگران

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود خطاب به ملت ايران گفت: انقلاب شما نقشه‌هاي استعمارگران را برهم زد و آنها را وادار كرد شعار تاريخي خود را كه مي‌خواستند از نيل تا فرات را به تصرف رژيم صهيونيستي درآورند تغيير دهند و به سرزمين فلسطين محدود كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه آنها نقشه خود را موقتاً عوض كردند و از چهار پنج سال قبل شعار تشكيل دو دولت را سر دادند، گفت: مي‌گويند يك دولت صهيونيستي و يك دولت فلسطيني و اين شعار براي اين است كه شعار يك دولت صهيونيستي شكست خورده است.



طرفداري جنايتكاران از مردم

احمدي‌نژاد افزود: كساني كه 50 سال خشن‌ترين ديكتاتوري‌ها را بر ملت‌ها تحميل كردند، يكباره ضدديكتار شده‌اند، اما مي‌خواهند اساس ديكتاتوري را در قالب جمهوري حفظ كنند تا از دل اين تحولات، رژيم صهيونيستي را نجات دهند و در مقابل، جبهه مقاومت را در هم بشكنند.

رئيس جمهوري به رفتار آنها در ليبي و بحرين اشاره كرد و گفت: در هر يك از اين كشورها، منافعشان نجات رژيم صهيونيستي است ولو هزار هزار مردم كشته شوند و شخصيت، منافع و حيثيت مردم لگدمال شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه آنها به راحتي با موجوديت ملت‌ها بازي مي‌كنند، افزود: آنها به دنبال راه انداختن جنگ شيعه و سني و دعواي ايراني عربي هستند و قصد دارند اختلاف ميان ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه را شعله‌ورتر كنند و همه اينها براي نجات رژيم صهيونيستي است.

رئيس‌جمهوري اين فريب‌ها را بسيار پيچيده خواند و از دولت‌ها و ملت‌ها خواست هوشيار باشند.

وي افزود: چون آنها حاضر نيستند از سرزمين‌هاي اشغالي عقب‌نشيني كنند مي‌خواهند از يك سرزمين ديگر عربي اسلامي به نام اردن، قسمتي را جدا و دولت فلسطين را در دو سه لكه كوچكي از فلسطين اصلي برپا كنند كه اين يك خيانت و فريبكاري بزرگ است.

وي، آزادي، عدالت و تعيين سرنوشت را حق ملت‌ها خواند و گفت: اين موارد بايد با قانون، گفت‌وگو، تفاهم و با برنامه عملي شود.

احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به استكبار جهاني گفت: براي نجات خود يك راه بيشتر نداريد و آن صداقت، رفاقت و همكاري با ملت‌هاي منطقه است.

وي گفت: آمريكايي‌ها و متحدانش بدانند دوره‌ برده‌داري، استعمار و چپاول گذشته و ملت ايران پيشاپيش ملت‌هاي منطقه ايستاده است و حسرت و آرزوي بلعيدن منطقه را به جان و دل شما خواهد گذاشت.



فريبكاري اقتصادي غرب

رئيس جمهوري اظهار داشت: غربي‌ها فقط به غارت مخازن، معادن، نفت و فرهنگ قناعت نكردند، بلكه ساختارهاي جديد اقتصادي و سياسي در دنيا تعبيه كردند كه اين ساختارها به طور خودكار ثروت‌ ملت‌ها را مي‌بلعد و در جيب سرمايه‌داران جهاني انباشته مي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: يكي از آنها تغييرات قيمت ارزهاي جهاني است، يك روز قيمت دلار و يك روز قيمت يورو بالا مي‌رود، بعضي‌ها فكر مي‌كنند اينها اتفاقات معمولي اقتصادي است، اما كساني كه آگاه و مسلط به تحولات اقتصادي هستند، دست جنايتكاران، چپاولگران و سرمايه‌داران جهاني را پشت اين مي‌بينند.

رئيس جمهور ادامه داد: يكروز قيمت دلار پايين مي‌آيد تمام مردم و دولت‌هايي كه در دنيا ذخاير ارزي آنها به صورت دلار است يكباره ضرر مي‌كنند و از جيب آنها برداشته و به جيب سرمايه‌داران جهاني اضافه مي‌شود.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بازي با قيمت ارز در صحنه جهاني خالي كردن جيب ملت‌ها و دولتها است، يك جنگ مدرن و فريبكارانه اقتصادي است كه جيب ملت‌ها را خالي مي‌كند.

رئيس جمهوري گفت: آمارها نشان مي‌دهد كه دولت آمريكا در 30 سال اخير بيش از 30 هزار ميليارد دلار دارايي قلابي به دنيا سرازير و در ازاي آن كالا، معدن، ثروت و خدمات ملت‌ها را به جيب سرمايه‌داران سرازير كرده است.



خيمه‌شب بازي صهيونيست‌ها

رئيس جمهوري با اشاره به پيام نوروزي اوباما گفت: شما چه مي‌فهميد نوروز چيست؟ نوروز يعني مهرباني، پاكي، توحيد، گذشت، صله ارحام، نوشدن و زيبا شدن، اميد، دعوت به صلح، برادري و آرامش.

وي ادامه داد: در همان پيام نوروزي به ملت ايران توهين و تهديد مي‌كنيد و آن چهره زشت خود را از پشت ماسك فريب نشان مي‌دهيد.

رئيس جمهوري گفت: ملت ايران براي حرف‌ها و موضع‌گيري‌هاي سردمداران آمريكا كه عوامل خيمه‌شب بازي صهيونيست‌ها هستند، ارزشي قائل نيست.

رئيس جمهوري تأكيد كرد: صهيونيست‌ها جايي در منطقه ما ندارند و ملت‌ها چهره آمريكا و متحدان آن را شناخته‌اند.



254 مصوبه براي استان كرمانشاه

هيأت دولت در دور سوم سفر به استان كرمانشاه، 254 طرح براي توسعه و آباداني اين استان تصويب كرد.

محمدرضا رحيمي اعتبارات تخصيص يافته در اين دوره از سفر هيأت دولت به استان كرمانشاه را با مجموع دو سفر قبلي برابر دانست.

معاون اول رئيس جمهوري برخي از مصوبات مهم جلسه پنجشنبه شب هيأت دولت را به اين شرح اعلام كرد:

*اختصاص 2150 ميليارد ريال براي حوزه فرهنگ و هنر

*اختصاص مبلغ 220 ميليارد ريال براي تقويت پوشش شبكه‌هاي صدا و سيما در نقاط مختلف استان

*تأمين بخشي از سود تا سقف 500 ميلياردريال براي اجراي طرح‌هاي گردشگري استان

*افزايش سطح اراضي آب استان از 200 هزار هكتار كنوني به 500 هزار هكتار با تأمين آب و اعطاي 50 درصد هزينه‌هاي آبياري در برنامه پنجم توسعه

*اختصاص 900 ميليارد ريال براي اجراي شبكه‌هاي آبياري و زهكشي استان

*اختصاص 400 ميليارد ريال براي احداث مجتمع‌هاي آبرساني روستايي استان تا پايان سال 92

*اختصاص 4540 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي راه‌اندازي شهرك‌هاي صنعتي و نيز ارائه تسهيلات به صادركنندگان استان

*اختصاص مبلغ 2000 ميليارد ريال براي اجرا و تكميل طرح‌هاي توليدي به منظور ايجاد 50 هزار فرصت شغلي در استان

*تصويب سهميه 120 هزار فرصت شغلي براي استان كرمانشاه در سالهاي 90 و 91

*تصويب تشكيل كارگروه ويژه ساماندهي بازارچه‌هاي مرزي و تجارت پيله‌وري متشكل از شش وزير كابينه دولت دهم كه مقرر است ظرف سه هفته در جلساتي مشترك در اين خصوص تصميمات لازم را اتخاذ كنند.

*اختصاص مبلغ 500 ميليارد ريال براي احداث كارخانه خودروسازي براي توليد خودرو ون.

*تأمين منابع مالي ارزي از محل صندوق توسعه ملي براي تسريع در ساخت پالايشگاه 150 هزار بشكه‌اي آناهيتا كرمانشاه.

*تأمين مبلغ 80 ميليون يورو براي تسريع در ساخت كارخانه ذوب‌آهن كرمانشاه.

*اختصاص مبلغ 400 ميليارد ريال براي اجراي طرح‌هاي هادي در روستاهاي استان كرمانشاه.

*اختصاص مبلغ 285 ميليارد ريال براي توسعه مراكز علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي استان و نيز احداث 81 سالن و 150 كتابخانه در استان كرمانشاه.



اهداي نشان ايثار به دو خانواده شهيد

رئيس جمهوري اسلامي ايران در هشتادوهشتمين سفر استاني خود به استان كرمانشاه به دو خانواده شهيد اين استان نشان دولتي ايثار اهدا كرد.

خاور مرادي مادر شهيد سعيد مصطفايي و محمد صالح‌فشي پدر شهيد احمد فشي نشان دولتي ايثار را از دكتر احمدي‌نژاد دريافت كردند.



مصوبه كارگروه فرهنگ وهنر

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: بودجه كارگروه‌هاي فرهنگ وهنر استان‌ها براي تحقق يك حركت عظيم فرهنگي دركشور است.

دكتر احمدي‌نژاد در جلسه كارگروه فرهنگ و هنر استان كرمانشاه از اختصاص 8/42 ميليارد تومان ساليانه براي حوزه فرهنگ و هنر اين استان خبر داد.

وي اظهار داشت: اين بودجه براي پنج سال متوالي علاوه بر بودجه‌هاي معمول دستگاه‌هاي فرهنگي و توليد محتواي فرهنگي اين استان اختصاص مي‌يابد.

احمدي‌نژاد، مهمترين مشكل در فعاليت‌هاي فرهنگي را توليد محتواي فرهنگي دانست و اظهار داشت:توليد فرهنگي كشوردر مقايسه با ظرفيت آرمان‌هاي انقلاب و مطالبات ملت ايران كافي نيست.

رئيس‌جمهوري همچنين گفت: عبادت، انديشه و تفكري كه انسان را در راستاي رسيدن به جامعه مهدوي قرار ندهد، نمي‌تواند منجر به كار فرهنگي سازنده و موثر باشد.

براساس اين گزارش در اين جلسه همچنين 10 محور اصلي درخصوص فعاليت‌هاي فرهنگي استان مورد بحث و بررسي و تصويب قرار گرفت.



گفت‌و‌گوي تلويزيوني

رئيس‌جمهوري با يادآوري برنامه‌هاي دولت براي اشتغال‌زايي تاكيد كرد: به فضل الهي امسال و سال آينده دولت بنا دارد بساط بيكاري را در كشور برچيند كه در اين راستا استان كرمانشاه از اولويت‌هاي دولت به شمار مي‌رود.

دكتر احمدي‌نژاد در گفت‌و‌گوي زنده تلويزيوني با مردم استان كرمانشاه، فرهنگ را از مهم‌ترين وجوه شهرت مردم ديار كرمانشاه برشمرد و گفت: نام ملت ايران اذهان را به ياد ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن مي‌اندازد و مردم استان كرمانشاه از آن دسته مردمان ايران زمين هستند كه داراي فرهنگ و تمدن غني هستند.

رئيس‌جمهوري در ادامه سخنان خود درباره ويژگي‌هاي فرهنگ غني ايران زمين مطالبي بيان داشت و به تشريح برخي مصوبه‌هاي هيات دولت در كرمانشاه پرداخت. وي سپس به پرسش‌هاي برخي شهروندان كرمانشاهي پاسخ گفت.

رئيس‌جمهوري همچنين در خصوص ساخت كارخانه خودروسازي، اظهار داشت: دولت براي ساخت كارخانه خودروسازي در كرمانشاه، 50 ميليارد تومان تصويب كرده است كه در سال جاري و اوايل سال آينده اين كارخانه راه‌اندازي شود.

وي به مردم استان كرمانشاه قول داد تا پايان كار دولت دهم موضوع راه‌آهن استان نهايي شود و مردم بتوانند از آن استفاده كنند.

رئيس‌جمهوري در پايان سخنان خود ضمن تشكر از مردم استان براي همه خوبي‌هايشان تصريح كرد: زندگي در ايران زيبا است و مردم ايران بهترين مردم دنيا هستند چراكه فرهنگ ايران زيبا است و مردم كرمانشاه همچون نگيني در آن مي‌درخشند.



ديدار با نخبگان و فرهيختگان

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه بيشترين بودجه عمراني تاريخ كشور در سال گذشته اختصاص داده شد گفت: سال 89 يكي از بهترين‌ سال‌هاي اقتصادي و عمراني كشور بود.

دكتر احمدي‌نژاد در ديدار با نخبگان و فرهيختگان استان كرمانشاه اظهار داشت: پارسال به ظاهر سخت براي كشور بود و دشمنان اعلام كرده بودند كه مي‌خواهيم تحريم‌هاي فلج كننده عليه ايران اعمال كنيم.

وي يادآور شد: پارسال هدفمند كردن يارانه‌ها به عنوان بزرگترين طرح اقتصاد تاريخ كشور باكمك مردم به بهترين نحو اجرا شد.

رئيس‌جمهوري كشورمان توضيح داد: پارسال بودجه كشور به خوبي اداره شد به طوري كه كسري بودجه نداشتيم.

وي خاطرنشان كرد: امسال نسبت به پارسال شرايط كشور عالي است.

دكتر احمدي‌نژاد در بدو ورود در فرودگاه شهيداشرفي اصفهاني اين شهر در جمع خبرنگاران افزود: توافقاتي انجام شده تا كمك كنيم بخشي از صحراي كشور همسايه كه منشاء اين گرد و غبار است پوشش گياهي داده شود.

رئيس‌جمهوري كه پنجشنبه در قالب سومين سفر استاني به كرمانشاه سفر كرده بود ديروز (جمعه) از طريق فرودگاه شهيد اشرفي اصفهاني، كرمانشاه را به مقصد تهران ترك كرد.

افتتاح بيمارستان فوق تخصصي محمد كرمانشاهي، كلنگ زني كارخانه ايران خودرو، افتتاح دو دستگاه فرستنده پرقدرت تلويزيوني، آبگيري سد آزادي، افتتاح 24 پروژه شهرستاني با 530 ميليارد ريال اعتبار از مهمترين پروژه‌هايي بود كه در دور سوم سفر هيات دولت به استان كرمانشاه به انجام رسيد.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode