ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1396     |     کد : 177966

تدبر در قرآن می تواند بستری برای سعادت و کمال حقیقی انسان باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر گفت: تدبر در قرآن می تواند بستری برای سعادت و کمال حقیقی انسان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر گفت: تدبر در قرآن می تواند بستری برای سعادت و کمال حقیقی انسان باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر با اشاره به اهمیت تدبر در مفاهیم الهی، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص اهمیت تدبر در قرآن کریم فرمودند؛ بعد از نعمت ایمان به خود، خداوند نعمتی بالاتر از علم به کتاب خدا و شناخت تأویل آن نداده است.

وی با بیان این که فهم صحیح و عمیق از مفاهیم قرآنی در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهی با انس و الفت با کلام خدا به اوج می رسد. همچنین شکل‌گیری شخصیت و هویت دینی افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادی دینی است.

وی با بیان این که قرآن کریم نیز انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده است، گفت: تدبر در کلام الهی انسان را در مسیر حقیقت و سعادت قرار می دهد. تنها نگاه سطحی به کلام الهی نمی تواند بستر عمل به قرآن را در انسان فراهم کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر با اشاره به این که با تدبر در قرآن می توانیم بیشتر به مقصود و مفاهیم الهی پی ببریم، ادامه داد: یکی از مهم ترین راه هایی که می توان به ارتباط میان آیه های قرآن پی برد تدبر در قرآن است. و موضوع تدبر در قرآن در حاشیه قرار گرفته که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی با بیان این که هدف اصلی از نزول کلام الهی نیز تدبر و عمل به آیات قرآنی است، تصریح کرد: تدبر در قرآن می تواند بستری برای سعادت و کمال حقیقی انسان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ارتباط با قرآن و نماز به خصوص از سنین نوجوانی می تواند انسان را در برابر هجمه های فرهنگی و هواهای نفسانی واکسینه کند، تصریح کرد: معارف الهی باید به شیوه ای اثرگذار در جامعه نهادینه شود تا شاهد رشد و بالندگی جامعه دینی باشیم. اسلام ناب و حقیقی تنها راه نجات بشریت در دنیای پرآشوب امروز است.


نوشته شده در   دوشنبه 8 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode