ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396     |     کد : 177554

کمک 8 هزار و 850 میلیارد ریالی خیران مدرسه سازدر کشور

معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش گفت: سال گذشته خیران مدرسه ساز کشور 8هزار و850میلیارد ریال برای ساخت مدرسه کمک کرده اند.‎

معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش گفت: سال گذشته خیران مدرسه ساز کشور 8هزار و850میلیارد ریال برای ساخت مدرسه کمک کرده اند.‎

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی؛نجفی معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش در نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز ملکانی های مقیم تهران گفت: پیش بینی می‌شود کمک خیران در سال جاری به 10هزار میلیارد افزایش یابد.

وی گفت: این در حالی است که کل اعتبارات دولتی برای نوسازی مدارس در سال گذشته 3هزار میلیارد ریال بود که کمتر از 50درصد آن تخصیص یافت. وی اعلام کرد: 63هزار مدرسه تخریبی در کشور وجودارد که برای بازسازی ونوسازی آنها 180هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از امسال خیرینی که 50درصد هزینه ساخت مدرسه ای را تقبل کنند دولت به همان اندازه کمک خواهد کرد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست جذب کمک های خیران مدرسه ساز را در کشور داراست، افزود: خیران استان در سال گذشته 750میلیارد ریال برای مدرسه سازی کمک کردند که این میزان امسال به 800میلیارد ریال خواهد رسید. جعفر پاشایی گفت: در این استان 34مجمع خیران مدرسه ساز تشکیل یافته و24جشنواره هم برگزار شده است. وی اعلام کرد: دولت در سال گذشته 320میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی برای احداث و بازسازی مدارس اختصاص داده بود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی افزود: هنوز 7هزارمدرسه در استان تخریبی هستند که برای بازسازی آن ها عزم ملی وهمگانی نیاز است.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکل مدارس تخریبی وفرسوده نیست و باید از بخش خصوصی وهمت خیران در این زمینه استفاده کرد.

سلمان خدادادی افزود: سهم سه برابری کمک خیران برای بازسازی مدارس در برابراعتبارات دولتی نشان از علاقه وافر مردم ایران به ارتقای تعلیم وتربیت کشور دارد.

فرماندار ملکان نیز در این همایش اعلام کرد: در این شهرستان 64مدرسه تخریبی و19مدرسه نیمه مستحکم وجود دارد که برای بازسازی آنها بیش از 170میلیارد ریال اعتبار نیاز است. محمدباقر
خانی گفت: سال گذشته وامسال خیران هزینه ساخت 30مدرسه را در این شهرستان با بیش از 60میلیارد ریال اعتبار تقبل کردند که 40درصد مدارس تخریبی را شامل می‌شود.

مدیر آموزش وپرورش ملکان نیز ازکمک 80میلیارد ریالی ملکانی های مقیم تهران در این جشنواره خبرداد وافزود: خیران ساخت 3باب مدرسه 12کلاسه ویک باب مدرسه 6کلاسه را تقبل کردند.

حمید نیکجوگفت: احداث ساختمان اداره آموزش وپرورش وخانه معلم از دیگر تعهدات خیران مدرسه ساز ملکانی های مقیم تهران است.


نوشته شده در   سه شنبه 19 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode