ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 فروردين 1390     |     کد : 17692

اعتراض علما و طلاب سراسر كشور به كشتار مردم مسلمان منطقه

استادان، مديران و طلاب حوزه‌هاي علميه استانهاي قم، خراسان، گيلان و مركزي همزمان با ديگر حوزه‌هاي علميه كشور با برپايي تجمع‌هاي اعتراض‌آميز، مراتب انزجار خود از اقدام غيرانساني ايادي استكبار در كشتار بي‌رحمانه مردم مظلوم و بي‌دفاع كشورهاي اسلامي به ويژه بحرين را اعلام كردند.

استادان، مديران و طلاب حوزه‌هاي علميه استانهاي قم، خراسان، گيلان و مركزي همزمان با ديگر حوزه‌هاي علميه كشور با برپايي تجمع‌هاي اعتراض‌آميز، مراتب انزجار خود از اقدام غيرانساني ايادي استكبار در كشتار بي‌رحمانه مردم مظلوم و بي‌دفاع كشورهاي اسلامي به ويژه بحرين را اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار اطلاعات در قم، مراجع، علما، روحانيون قم ديروز در اجتماعي بزرگ در مسجد اعظم اين شهر، ‌حاكمان ظالم بحرين را به سبب كشتار مردم بي‌دفاع اين كشور نكوهش كردند.

براساس اين گزارش، در اجتماع بزرگ ديروز طلاب در قم، مراجع تقليد از جمله حضرات آيات عظام مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، نوري همداني، جوادي آملي، شبيري زنجاني و جمعي از علما و استادان حوزه‌هاي علميه شركت داشتند.

در اين اجتماع بزرگ، ‌آيت‌الله سيداحمد خاتمي عضو خبرگان رهبري، در سخناني، سركوب و كشتار مردم بيگناه بحرين را محكوم كرد.

وي همچنين ضمن هشدار به حاكمان عربستان خواستار خروج هرچه سريعتر نيروهاي اين كشور از خاك بحرين شد و سكوت كشورهاي منطقه و مدعيان حقوق بشر در قبال كشتار مردم اين كشور را بشدت مورد اعتراض قرار داد.

در اين اجتماع بزرگ، اساتيد و طلاب و روحانيون در حاليكه پلاكاردهايي در حمايت از مردم بحرين در دست داشتند، خواستار بيداري و هوشياري مسلمانان در مقابل كشتار مسلمانان شدند.

در مشهد نيز اساتيد، مديران و طلاب حوزه علميه با تجمع در مدرسه علميه نواب، سركوب مردم كشورهاي اسلامي بخصوص مسلمانان بحرين را محكوم كردند.

به گزارش ايرنا، شركت‌كنندگان در اين تجمع با سردادن شعار آل‌سعود مرگت باد ننگت باد، آل‌خليفه مرگت باد ننگت باد، سعودي جنايت مي‌كند آمريكا حمايت مي‌كند، پيام بحرينيها لبيك يا حسين است، مرگ بر سعودي صهيونيست سركوب مردم بحرين با همراهي عربستان را محكوم كردند. در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين محمدراشد يزدي درباره رفتار ددمنشانه ايادي استكبار در كشورهاي منطقه و ضرورت حمايت از مردم اين كشورها سخنراني كرد.

آيت‌الله قربانعلي نجف‌آبادي نيز در اجتماع پرشور استادان، طلاب و فضلاي حوزه علميه استان مركزي (اراك) در مدرسه علميه امام خميني(ره) اراك ضمن اعلام انزجار از حركت‌هاي ددمنشانه شيطان بزرگ و نظام‌هاي استبدادي عليه مردم مظلوم كشورهاي اسلامي گفت: بي‌شك آمريكا و اسرائيل كه رد پاي آنان در اين جنايت‌ها به چشم مي‌خورد بايد بدانند كه نظام سلطه و ظالمان در تاريخ پايدار نخواهند ماند.

آيت‌الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي افزود: اقدام ننگين آل‌سعود در اعزام نيروهاي سركوبگر قيام مردم مسلمان بحرين به حمايت از شيطان بزرگ در تاريخ ثبت و ضبط خواهد شد و در آينده رسوا مي‌شود.

وي گفت: علما و دانشمندان كشورهاي اسلامي نيز بايد سكوت خود را در قبال كشتار مردم مظلوم كشورهاي اسلامي شكسته و موضع خود را به روشني بيان كنند.

روحانيون، طلاب و فضلاي استان گيلان هم با برپايي تجمعي در حوزه علميه مستوفي رشت كشتار مردم مسلمان بحرين را محكوم كردند. شركت‌كنندگان در اين مراسم با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آل‌خليفه و آل‌سعود بار ديگر دسيسه‌هاي استكبار به سركردگي آمريكا را در منطقه محكوم كردند.

در پايان اين مراسم قطعنامه‌اي در حمايت از ملت بحرين و ساير ملل مظلوم و تحت ستم منطقه قرائت شد كه در آن طلاب و فضلاي استان گيلان ضمن محكوميت جنايات وحشيانه حكام منطقه، حمايت خود را از مردم مظلوم بحرين و ساير بلاد اسلامي اعلام كردند.

آيت‌الله مهدوي کني:مسلمانان صداي مظلوميت مردم بحرين را به گوش جهانيان برسانند

رئيس مجلس خبرگان با درخواست از مسلمانان جهان براي ياري رساندن به مردم مظلوم کشورهايي که بيداري اسلامي در آنها به وقوع پيوسته است، گفت: با توجه به اين حقيقت و مظلوميت، مسلمانان وظيفه دارند صداي مظلوميت مردم بي?دفاع و ستمديده را به گوش جهانيان برسانند.

به گزارش مهر آيت‌الله مهدوي کني در تجمع طلاب و استادان مدارس علميه تهران در مدرسه مروي با بيان اين که اين حرکت و بيداري در قالب جنبش و انقلاب دو مساله را بيان مي‌کند، افزود: نخست آن که مردم بيدار شده‌اند، دوم آن که حکومت‌ها لايق نيستند.

رئيس مجلس خبرگان با بيان اين که مردم در اين کشورها دو چيز را مي‌خواهند، گفت: نخست آن که مردم حق دارند حکومت‌هايشان را انتخاب کنند و حق رأي و نظر داشته باشند و اين که حکومت‌هاي سلطنتي و شبيه سلطنتي در دنيا قابل بقا نيست.

آيت‌الله مهدوي کني افزود: ديگر آن که مردم چون اعتقادات اسلامي دارند، مي‌خواهند به هويت ديني خود بازگردند، هويتي که آنها را سال‌هاي متمادي در تاريخ عزيز و مسلمانان را از نظر علمي،‌ قدرت و فرهنگ در جهان ممتاز کرده است.

رئيس مجلس خبرگان همچنين از مجامع بين المللي و سازمان ملل متحد خواست صداي مظلوميت مسلمانان را در اين کشورها بشنوند و از ادامه قتل عام و جنايت جلوگيري کنند.

آيت‌الله مهدوي کني همچنين با اشاره به نقش بي بديل و تاثير گذار علما و حوزه‌هاي علميه در رهبري قيام‌هاي مردمي گفت: تجمع سراسري امروز حوزه‌هاي علميه کار بسيار خوبي ‌است تا صداي مظلوميت مسلمانان بحرين را به دنيا برساند.

وي با تاکيد بر اين که جمهوري اسلامي ايران همواره حامي و پشتيبان ملت‌هاي آزاديخواه در سراسر جهان است، گفت: اوضاعي که در خاورميانه و به ويژه کشورهاي عربي منطقه پيش آمده، بازتابي از انقلاب اسلامي ماست.

رئيس مجلس خبرگان در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره به آيات قرآن در مورد مجازات ستمگران و ياري مظلومان گفت: حکام و کساني که بر مردم به زور حکومت مي‌کنند و نمي‌خواهند حقي براي مردم قائل شوند، به ويژه نمي‌خواهند مسلمانان آن گونه که مي‌خواهند اسلامي زندگي کنند، نتيجه عملشان همين است که مردم عليه آنان قيام کنند.

وي با اشاره به تحولات اخير بحرين گفت: برخورد دولت بحرين با مردم اين کشور بسيار ظالمانه است که از کشورهاي ديگر براي سرکوب و قتل عام مردم نيروي نظامي وارد کند، در حالي که مردم بحرين اهل جنگ نيستند و مسالمت‌آميز سخن مي‌گويند.



تجمع فضلا و طلاب تهراني

رئيس مجلس خبرگان در تجمع ديروز علما، اساتيد و طلاب حوزه‌هاي علميه تهران كه در محكوميت كشتار مسلمانان ويژه بحرين در حوزه علميه مروي برگزار شد، شركت كرد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، در اين تجمع كه از ساعت 10 صبح ديروز با حضور آيت‌الله مهدوي‌كني، رئيس مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر رشاد رئيس شوراي مديريت حوزه‌هاي علميه استان تهران و جمع كثيري از علما، فضلا و طلاب حوزه‌هاي علميه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور، جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزاري اين تجمع را اقدامي براي رساندن فرياد مظلومانه مردم تحت ستم بحرين به گوش جهانيان خواند و افزود: سركوب‌ها ضد مردم مظلوم بحرين با هدايت و پشتيباني استكبار جهاني صورت مي‌گيرد.

پس از سخنراني حجت‌الاسلام ذوالنور، حجت‌الاسلام والمسلمين رشاد رئيس شوراي مديريت حوزه‌هاي علميه استان تهران و رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ضمن تشكر از حضور طلاب و علما در اين تجمع، براي شهداي انقلاب بحرين آرزوي مغفرت كرد و علو درجات را خواستار شد.

سپس طلاب و علماي حاضر در اين تجمع با سر دادن شعارهايي همچون «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر حكام وابسته» با مردم مظلوم كشور بحرين و ساير كشورهاي اسلامي ابراز همدردي كردند.

در انتهاي اين مراسم مداح اهل‌ بيت(ع) سعيد حداديان براي حضار به ذكر مصايب خاندان عصمت و طهارت، به ويژه حضرت صديقه طاهره فاطمه زهرا(س) پرداخت.



آيت‌الله العظمي جوادي آملي: حكام خودسر به سرنوشت سياه شاه ايران مبتلا مي‌شوند

مرجع تقليد شيعيان گفتند: حكام خودسر بايد مسلمان بپا خواسته را به حال خودشان بگذارند وگرنه به روز سياه شاهنشاه ايران و شاهان ساير كشورهاي ستم‌پيشه مبتلا مي‌شوند.

به گزارش مهر آيت الله العظمي عبدالله جوادي آملي پيش از ظهر ديروز در حاشيه تجمع اعتراض‌آميز اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه قم در محكوميت كشتار مردم مسلمان كشورهاي منطقه به ويژه مردم بحرين در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشتند: استكبار و صهيونيست‌ها با هم هماهنگ شدند تا دو مساله را انجام دهند، يكي اسلام‌ستيزي و ديگري ايران‌هراسي، آنها مي‌دانند ايران را اسلام نجات داده است و فهميدند كه اسلام توان آن را دارد كه نه فقط خاورميانه را نجات دهد، بلكه نجات بخش جامعه بشري باشد.

اين مرجع تقليد تصريح كردند: استكبار براي اين كه سلطه باطل خود را حفظ كند، اول با ايران اسلامي درافتاد، ولي نشد. اكنون هم با مسلمانان بپا خواسته خاورميانه درافتاد كه آن هم اميدواريم موفق نشود. توصيه ما به حكام خودسر خاورميانه اين است كه هر چه زودتر اين كشورها را رها كنند و مردم مسلمان بپا خواسته را به حال خودشان بگذارند وگرنه به سوز سياه شاه ايران و شاهان ساير كشورهاي ستم‌پيشه مبتلا مي‌شوند.

استاد برجسته حوزه علميه با بيان اين كه حق هميشه پيروز است، مسلمانان كشورهاي اسلامي به ويژه مردم مظلوم بحرين را به ايستادگي در برابر ظلم توصيه كردند و گفتند: ملت‌هاي مسلمان هميشه پيروز هستند و شهدا هم مهمان ذات‌اقدس الهي هستند. اين ملت‌هاي بپا خاسته به احدي الحسنين مي‌رسند، يعني يا پيروزي نصيب آنها مي‌شوند يا به مقام والاي شهادت مي‌رسند.



سخنان آيت‌الله العظمي مكارم

آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي هم در حاشيه تجمع اعتراض‌آميز اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه قم در محكوميت كشتار مردم مسلمان كشورهاي منطقه به ويژه مردم بحرين در گفت‌وگو با خبرنگاران، علت حضورشان را در اين مراسم، حمايت و ابراز همدردي با مسلمانان مظلوم كشورهاي اسلامي به ويژه مردم بحرين اعلام كردند.

ايشان ادامه دادند: مشكلاتي درجهان اسلام به ويژه در بحرين به وجود آمده است كه مردم مظلوم و گرفتار اين كشورها از دست ديكتاتور رها شوند. بر همه مسلمانان جهان، چه شيعه و چه سني لازم است كه از مردم مظلوم كشورهاي اسلامي به هر نحوي حمايت كنند.

اين مرجع تقليد همچنين دخالت بيگانگان در امور كشورهاي اسلامي و سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي و اسلامي در قبال كشتار مردم مظلوم مسلمان را محكوم كردند.



در ورامين

ورامين ـ خبرنگار اطلاعات: استادان و طلاب حوزة علميه امام صادق(ع) و حوزة علميه خواهران كوثر با گردهمايي در مسجد امام حسن مجتبي(ع) ورامين نسبت به دخالت عربستان و امارات در وقايع بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي اعتراض كردند.

در اين گردهمايي حجت‌الاسلام سيدمهدي محمودي مدير حوزة علميه امام صادق(ع) با محكوم كردن مداخله عمال سرسپردة آمريكا در حركت‌هاي به حق مردم بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي، از دولتمردان كشورمان خواست تا موضعي قاطع در برابر اين ظلم‌ها اتخاذ كند.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode