ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 فروردين 1390     |     کد : 17650

قرآن، كتاب بيداري مسلمين؛ شعار نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن

در جلسه‌اي كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و قائم مقام قرآني وي برگزار شد، شعار قرآن، كتاب بيداري مسلمين، به عنوان سرلوحه برنامه‌هاي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم انتخاب شد.

در جلسه‌اي كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و قائم مقام قرآني وي برگزار شد، شعار "قرآن، كتاب بيداري مسلمين"، به عنوان سرلوحه برنامه‌هاي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم انتخاب شد.
"‌سيدمحمد حسيني"، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي 15 فروردين‌ماه، در ديدار با مديران و دست اندركاران برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، از نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم به عنوان يك كار بزرگ و رويداد مهم فرهنگي، مذهبي و ديني در كشور ياد كرد كه حاصل تلاش و همت دسته جمعي است.
وي گفت: ايران يك كشور اسلامي است و بايد به مقوله قرآن بيش از هر مقوله ديگري پرداخته و روي اين كتاب آسماني و آموزه‌هاي آن مانور داده شود. اگر قرآن به صورت جدي وارد زندگي افراد شود، مي‌تواند تحولات عظيمي را در امور جاري مردم ايجاد كند.
*** اثرات انس گرفتن آحاد مسلمانان با قرآن
وي اظهار كرد: قطعاً انس گرفتن آحاد مسلمانان با قرآن باعث خواهد شد كه آنان با عمق و مفاهيم اين كتاب آسماني بيشتر آشنا شده و آموزه‌هاي آن را سرلوحه امور زندگي خود قرار دهند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كه همه ساله برگزار مي‌شود اتفاق مباركي است كه براي مردم ملموس شده، افزود: بايد دست اندركاران اين رويداد مهم مذهبي-فرهنگي مقدمات هرچه بيشتر پيوند مردم با قرآن را فراهم كنند.
رئيس شوراي سياستگذاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، از اين نمايشگاه به عنوان يك فرصت بي‌بديل و بي‌نظير ياد كرد و از عوامل برگزاركننده نمايشگاه نوزدهم خواست تا با برنامه‌ريزي دقيق، منسجم و منظم به همراه اطلاع‌رساني به موقع زمينه حضور و پيوند هرچه بيشتر همه اقشار جامعه به ويژه نسل جوان و نوجوان با قرآن را مهيا كنند.
*** اگر دست بكار نشويم، ديگران شرايط را به نفع خود رقم خواهند زد
حسيني فضاي فعلي دنيا را فضايي رقابتي خواند و گفت: اگر دست بكار نشويم، ديگران از اقصي نقاط جهان به ويژه كشورهاي غربي و صهيونيستي وارد عرصه شده و با القاي تفكرات، انديشه‌ها و ايده‌هاي خود اذهان را به سوي خودشان جلب كرده و شرايط را به نفع خود رقم خواهند زد؛ لذا بايد تحت هيچ شرايطي ميدان را براي اين‌گونه بيگانگان خالي نكرده و با استفاده از همه توان و ظرفيت‌هاي موجود فضايي قرآني را در جامعه ايجاد كنيم.
در ادامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان رئيس شوراي سياستگذاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم راهبردهاي توسعه‌اي و برخي سياست‌هاي كلان برگزاري نمايشگاه نوزدهم را اعلام كرد و گفت: بخش عترت به عنوان بخشي جدي و اساسي، به صورت مستقل پرداخته شود و بخش هنرهاي مفهومي بيش از گذشته توسعه يابد.
**** پرداختن به موضوع "جهاد اقتصادي" در نمايشگاه نوزدهم
حسيني يادآور شد: با عنايت به نام‌گذاري سال 1390 به عنوان ‌سال "جهاد اقتصادي" از سوي مقام معظم رهبري، به اين موضوع بايد در سطح بسيار گسترده‌اي از ديدگاه قرآن پرداخته و براي مردم تبيين شود و موضوع بحث قرآن‌ستيزي و قرآن‌سوزي كه هم اكنون از سوي برخي محافل جهاني مطرح است، مورد توجه ويژه قرار گيرد.
وي ادامه داد: با توجه به برگزاري منظومه‌ جشنواره‌هاي قرآني آيات در سال گذشته، بخشي نيز به اين مقوله اختصاص يابد و بخش جوان و نوجوان نمايشگاه نيز بيش از گذشته مدنظر باشد و برنامه‌هاي مختلف و متنوعي براي اين قشر در نظر گرفته ‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با توجه به موضوع تحولات چشمگير در جهان اسلام، غرفه‌اي براي اين منظور درنظر گرفته شده و موضوع تحولات جهان اسلام بررسي و با اطلاع‌رساني دقيق و صحيح مباحث جهان اسلام به صورت ويژه مطرح و به آن‌ها پرداخته شود.
وي تأکيد كرد: در نمايشگاه قرآن بايد به موضوع بصيرت قرآني نيز توجه ويژه‌اي شود و در ابعاد گسترده‌اي به آن پرداخته شود.
*** ويژگي‌هاي هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين "‌حميد محمدي"، رئيس هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، تحولات كمي و كيفي چشمگير را از ويژگي‌هاي نمايشگاه هجدهم قرآن عنوان كرد.
وي بيان كرد: در مجموع 39 غرفه جديد را در بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه داشتيم كه استقبال از آن‌ها چشمگير و خوب بود و با توجه به تجربه 18 ساله برگزاري اين نمايشگاه، نمايشگاه نوزدهم در سطح بسيار گسترده و با محتوا نسبت به گذشته برگزار مي‌شود.
*** "قرآن، كتاب بيداري مسلمين"، شعار امسال نمايشگاه
رئيس هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در خاتمه شعار نمايشگاه نوزدهم را "قرآن، كتاب بيداري مسلمين" اعلام كرد و گفت: چنانچه امسال توسعه مكاني نمايشگاه را داشته باشيم، علاوه بر تلاش براي بالابردن برگزاري نمايشگاه از لحاظ كمي و كيفي، درصدد هستيم توسعه بخش‌هاي متنوع و بيشتر و جديد را در اين نمايشگاه داشته باشيم.
يادآور مي‌شود كه درخاتمه اين ديدار با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با اهداي لوح تقدير و هدايايي از دست‌اندركاران و مديران اين نمايشگاه تقدير شد. 


 


نوشته شده در   چهارشنبه 17 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode