ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 دي 1386     |     کد : 176

جبهه دشمن با همه توانائي‌هاي ظاهري، بسيار آسيب‌پذير است

امام جمعه مهربان:

جبهه دشمن با همه توانائي‌هاي ظاهري، بسيار آسيب‌پذير است

امام جمعه مهربان با بيان اينكه هدف امام حسين (ع) از قيام، امر به معروف و نهي از منكر بود، گفت: جبهه دشمن با همه توانائي‌هاي ظاهري بسيار آسيب‌پذير است.

 

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان همزمان با تاسوعاي حسيني به علل و انگيزه‌هاي قيام امام حسين (ع) اشاره كرد و افزود: هدف آن بزرگوار انجام دادن يك واجب عظيم از واجبات دين كه آن واجب عظيم را قبل از ايشان هيچ كس انجام نداده بود و آن هدف عبارت از بازگردندان جامعه اسلامي به خط صحيح بود.
وي درس هاي عاشورا را درس شجاعت، ايثار، فداكاري و دينداري ذكر كرد و اظهار داشت: عاشورا درس مي دهد كه براي حفظ دين بايد فداكاري كرد و در راه قرآن بايد از همه چيز گذشت، ضمن آنكه در ميدان نبرد حق و باطل، كوچك و بزرگ، زن و مرد، پير و جوان، امام و رعيت باهم در يك صف قرار مي گيرند و جبهه دشمن با همه توانائي هاي ظاهري بسيار آسيب پذير است، همچنانكه جبهه بني اميه بوسيله كاروان اسيران عاشورا در كوفه آسيب ديد در شام و مدينه آسيب ديد و منجر به نابودي حزب اموي شد، چرا كه بي‌بصيرت‌ها در جبهه باطل قرار داشتند.
احمدي همچنين به عبرت هاي عاشورا اشاره كرد و اظهار داشت : تاريخ سرشار از درس ها و عبرت‌هاست و اين توصيه قرآن كريم است كه تاريخ را بايد جدي گرفت و عبرت از تاريخ و تجربه گذشتگان، درس و آموزش بزرگ اين كتاب الهي است .
امام جمعه مهربان در خطبه دوم نماز با اشاره به انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 24 اسفند گفت: مشاركت فعال و با شكوه مردم در پاي صندوق هاي راي اين جرات را به مسئولان مي دهد تا در مقابل زياده خواهي هاي استكبار و فشارهاي خارجي و نيز مانورهاي سياسي، رواني و نظامي آنها با اعتماد به نفس مقابله كنند و برنامه هاي آنها را در منزوي كردن ايران اسلامي ناكام كنند.
خطيب جمعه مهربان با اشاره به اين كه مقام معظم رهبري مهم‌ترين مسئله ملت ايران در سال جاري را انتخابات مجلس شوراي اسلامي دانست و تصريح كرد : هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ميدان بزرگي براي نشان دادن عزم و استقامت و رشد ملي و دانايي و بصيرت ملت بزرگ ايران اسلامي است، ضمن آنكه ولي امر مسلمين جهان بر چهار اصل مهم حضور همه جانبه و گسترده مردم، تلاش براي شناسايي و انتخاب نامزدهاي اصلح، دشمن شناسي و پرهيز از تخريب نامزدها و بداخلاقي هاي انتخاباتي تاكيد ويژه كرده اند.
احمدي در ادامه به سفر رئيس جمهوري آمريكا به خاورميانه اشاره كرد و اظهار داشت : طبق اعلام رسمي وزارت خارجه آمريكا قرار است در اين سفر 9 روزه، رئيس جمهور آمريكا ضمن ديدار از سرزمين هاي اشغالي فلسطين و كشورهاي عربستان سعودي، كويت، بحرين و امارات متحده، با مقامات اين كشورها پيرامون تحولات منطقه رايزني شود و هدف اصلي رئيس جمهوري آمريكا از اين سفر 9 روزه متحد كردن كشورهاي منطقه براي مقابله با نفوذ ايران و منزوي كردن ايران اسلامي و پيگيري روند به اصطلاح صلح خاورميانه و پيشبرد روند سازش فلسطينيان با رژيم صهيونيستي است.
وي اضافه كرد: خوشبختانه رئيس جمهوري آمريكا در اين سفرها با عكس العمل مردم كشورهاي خاورميانه مواجه شده و در اين سفر دوره‌اي ناكام ماند.


نوشته شده در   يکشنبه 30 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode