ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 دي 1386     |     کد : 175

سفر بوش به منطقه خاروميانه موجب افزايش قدرت ايران شد

امام جمعه تبريز:

سفر بوش به منطقه خاروميانه موجب افزايش قدرت ايران شد

 امام جمعه تبريز با اشاره به سفر بوش به خاورميانه براي انزواي ايران در منطقه گفت: به گواه اظهارات تحليلگران سياسي و رسانه‌اي معروف جهان سفر بوش به منطقه به جز افزايش قدرت ايران، دستاورد ديگري نداشت.

 ایت الله مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) افزود: بوش با سفر خود به منطقه خاورميانه مي‌خواست با ترغيب‌ كشورهاي منطقه به مخالفت به ايران و ترساندن اين كشورها اعراب را عليه كشورمان متحد كند و ايران را خطري براي خاورميانه و خليج فارس معرفي كند كه به اهداف خود در منطقه دست يابد.
وي اضافه كرد: تحليل گران مغلوب اصلي اين سفر را بوش و ايران را پيروز واقعي مي‌دانند چرا كه امروز كشورهاي منطقه به خصومت آمريكا با كشورهاي اسلامي و توطئه‌هاي اين كشور استكباري براي تفرقه‌افكني بين كشورهاي اسلامي پي برده‌اند.
شبستري با بيان اينكه انزواي ايران امكان پذير نيست، اظهار داشت: بوش از خيال پردازي هاي خود دست بردارد چون ملت هاي منطقه به اهداف استكباري آمريكا پي برده اند و عكس العمل‌ها و نفرت‌هاي مردم منطقه و جهان بهترين گواه اين امر است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در ادامه با مثبت ارزيابي كردن سفر اخير البرادعي به ايران و ديدار با مقام معظم رهبري گفت: باقي ماندن پرونده هسته اي ايران در شوراي امنيت هيچ توجيهي ندارد.
وي با تاكيد بر مواضع هسته اي ايران افزود: قدرت هاي سلطه طلب به مستقل بودن آژانس بين المللي انرژي اتمي اعتقادي ندارند و اين آژانس بايد به صورت يك مركز مستقل بين المللي به تعهدات و وظايف خود در برابر اعضاي خود عمل كند.
خطيب جمعه تبريز مشكل آمريكا با نظام جمهوري اسلامي را فراتر از مسئله هسته اي دانست و گفت: آمريكايي‌ها به اشتباه تصور مي‌كنند با فشار به ايران در موضوع هسته‌اي مي توانند جمهوري اسلامي ايران را بشكنند.
شبستري توافق ايران و آژانس مبني بر پاسخ كشورمان به سئوالات آژانس تا اسفند امسال براي خروج پرونده ايران از شوراي امنيت و ديدار البرادعي با مقام معظم رهبري از نتايج سفر مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به ايران بود.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تبريز تصريح كرد: عزاداري ظاهري تنها كافي نيست، بلكه مقدمه اي براي شناختن هدف اباعبدالحسين(ع) كه همانا احياي ارزش هاي اسلامي و امر به معروف و نهي از منكر است. وي با بيان اينكه فريضه امر به معروف و نهي از منكر ضامن بقا و اجراي ساير قوانين اسلام است، اظهار داشت: عزاداري براي سيد و سالار شهيدان امام حسين (ع) در ايام محرم بايد همراه با شور، شعور، معرفت و اشك باشد.
شبستري همچنين بر تبيين بيشتر مصاديق معروف و منكر در جامعه تأكيد كرد و با اشاره بر لزوم طرح مصاديق جديد معروف و منكر اظهار داشت: تبيين معروف و منكرهاي جديد در جامعه موجب جذب مردم براي عمل به فريضه امر به معروف و نهي از منكر مي‌شود.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره با قطع گاز در برخي شهرهاي كشور و آذربايجان شرقي گفت: قناعت و صرفه جويي در هر زمان مطلوب و دستور اكيد اسلام است.
وي با بيان اينكه وقتي كه عده‌اي در مشكل بوده و با صرفه جويي از آن برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: صرفه جويي در اين زمان واجب شرعي، عرفي و اخلاقي است.
شبستري تصريح كرد: پرهيز از اسراف از مصاديق روشن امر به معروف است كه در اين راستا با توجه به شرايط سرماي هوا مردم با صرفه جويي در مصرف گاز به اين فريضه مي‌توانند عمل كنند.
امام جمعه با اشاره به اينكه در چنين شرايطي اگر در مصرف گاز صرفه جويي نكنيم عده‌اي دچار آسيب و مشكل خواهند شد، گفت: به احترام اباعبدالله الحسين(ع) احسان و ايثار كنيم و همه تصميم بگيرند در مصرف گاز صرفه جويي كنند تا مبادا كسي در اثر افت فشار و قطعي گاز خدائي نكرده دچار مشكل و آسيب ببيند.
وي با بيان اينكه مسئولان ارشد و استاني در تلاش براي برطرف كردن مشكل بوجود آمده از برودت و سرماي مداوم در كشور هستند، تاكيد كرد: همكاري و همراهي مردم براي رفع جلوگيري از افت فشار و قطع گاز مهمترين ابزار براي تحقق اين امر خواهد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 30 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode