ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1389     |     کد : 16969

اجرا دو طرح قرآني در کانون‌هاي مساجد کشور

اجرا دو طرح قرآني در کانون‌هاي مساجد کشور :در سال آينده در مساجد کشور اجرا مي شود

اجرا دو طرح قرآني در کانون‌هاي مساجد کشور :در سال آينده در مساجد کشور اجرا مي شود
طرح‌هاي " قرآن و کودک " و " قرآن و خانواده " ويژه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در سال آينده در مساجد کشور اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور، "مرتضي طاهريان"، معاون فرهنگي ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي مساجد کشور با اعلام اين خبر گفت: فعاليت‌هاي قرآني کانون‌هاي فرهنگي مساجد، فعاليت‌هاي متنوعي است وبرنامه‌هاي سال‌جاري در سال آينده نيزادامه مي‌يابد اما دو برنامه جديد، ويژه کودک و خانواده به شکل جدي توسط کارشناسان در حال پيگيري است که اين دو برنامه هم به برنامه‌هاي قرآني کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در سال آينده افزوده مي‌شود.
وي با بيان اينکه يکي از فراگيرترين و مهم‌ترين فعاليت‌هاي قرآني کانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد، طرح تلاوت نور است، تصريح کرد: براساس اين طرح در فاصله نماز ظهر و عصر يا نماز مغرب و عشا و يا هر دو، روزي يک يا دو صفحه قرآن قرائت مي‌شود و طبق آمار تاکنون 25 هزار مرکز در حال اجراي طرح تلاوت نور هستند.
معاون فرهنگي ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي مساجد کشور، افزود: در همين راستا در چهار سال اخير 700 هزار جلد قرآن کريم به اين مراکز که طرح تلاوت نور را اجرا مي‌کنند، اهدا کرده‌ايم.
وي به تفسير روزانه به‌عنوان قدم دوم و کيفي‌تر اشاره کرد و گفت: براي اينکه عموم نمازگزاران از قرآن بهره ببرند، طرح تفسير روزانه در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در حال حاضر، بيش از هفت هزار مرکز اين طرح را اجرا مي‌کنند.
طاهريان درباره اجراي اين طرح، عنوان کرد: پس از تلاوت قرآن، ائمه جماعات يک آيه از آيات تلاوت شده را تفسير مي‌کنند و براي سهولت دسترسي ائمه جماعات به تفسير قرآن، تفسير همراه چاپ شد و در اختيار مراکز قرار گرفت.
وي با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي قرآني کانون‌هاي مساجد، بيان کرد: برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان در رشته‌هاي مختلف ويژه اعضاي کانون‌هاي فرهنگي مساجد يکي از موفق‌ترين جشنواره‌هايي بوده که در کارنامه کانون‌ها به ثبت رسيده و از آن استقبال خوبي به عمل آمده است.
طاهريان "خانه‌هاي نور" را نيز يکي ديگر از بخش‌هاي فعاليت‌هاي قرآني کانون‌ها برشمرد و افزود: خانه نور بخشي است که عمده فعاليت‌هاي قرآني چون طرح تلاوت نور، تفسير، آموزش قرائت، صوت و لحن، روخواني و روانخواني و... را در خود جاي داده است.
معاون فرهنگي ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي مساجد کشور، تأکيد کرد: مسجد و قرآن از هم جدا نشدني‌اند، مسجد ساخته شد تا قرآن در آن تلاوت شود و معارف آن از طريق مسجد به مردم منتقل شود، ناگفته نماند کساني که امروز در سطوح عالي قرار دارند ابتدا در مساجد تربيت شده‌اند لذا چند سالي است که به دنبال احياي جلسات سنتي قرآن در مساجد هستيم و تاکنون در اين زمينه هزار مسجد شناسايي شده و فعاليت‌هاي قرآني آنان رصد شده و بنا داريم که جلسات قرآن را به مساجد برگردانيم.


نوشته شده در   شنبه 28 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode