ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 اسفند 1389     |     کد : 16663

آيت الله العظمي مکارم شيرازي: اعمالي که در چهارشنبه سوري انجام مي گيرد، حرام است

آيت الله العظمي مکارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احکام راديو معارف، اعمالي که در چهارشنبه سوري انجام مي گيرد، را حرام دانستند.

آيت الله العظمي مکارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احکام راديو معارف، اعمالي که در چهارشنبه سوري انجام مي گيرد، را حرام دانستند.
به گزارش مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احکام راديو معارف در خصوص کارهاي که درشب چهارشنبه سوري انجام مي شود، بيان داشتند: کارهايي که به عنوان شب چهارشنبه سوري مي شود از چند جهت اشکال دارد.
اول اين که کارهاي خطرناکي است، اگر خطري پيش بيايد در واقع مثل اين است که انسان خودکشي کند و يا با دست خودش عضوي از بدن خود را از بين ببرد؛ پس مسئوليت عند الله دارد.
اين مرجع تقليد افزودند: چهارشنبه سوري يک سنت خرافي است، نبايد سنت خرافي را احيا کنيم
و از همه اينها گذشته اسراف در مال است و نبايد اسراف در مال کرد.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي خاطرنشان کردند: کارهايي که در چهارشنبه سوري انجام مي شود به جهات مختلف حرمت دارد، از جمله خطرهايي که در پيش دارد، دفاع از خرافات واسرافي است که مي شود.
ايشان ابراز اميدواري کردند : همه به خصوص جوانان عزيز مراقب باشند کاري نکنند که خداي نکرده يک عمر گرفتار مشکلات شوند؛ جوانان ببينند اشخاصي را که بر اثر يک لحظه غفلت در شب چهارشنبه سوري گرفتار مصيبت هاي بزرگ شدند
اين مرجع تقليد ادامه دادند: اما کارهاي ديگري که در آخر سال انجام مي شود از قبيل خانه تکاني، نظافت ، استقبال از خوشحالي و استقبال از ارحام، اينها هيچ اشکالي ندارد، بلکه از نظر اسلام تفريحات سالم جايز است. معظم له خاطرنشان ساختند: بزرگان دين اسلام به تفريح سالم تأکيد کردند تا انسان بتواند روح و جسم خود را براي کارهاي واجب زندگي آماده کند.


نوشته شده در   يکشنبه 22 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode