ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 اسفند 1389     |     کد : 16070

پاسخ پاپ به نامه احمدي‌نژاد

پاپ بنديكت شانزدهم: گفت‌و‌گو ميان اديان و فرهنگ‌ها، راه اساسي به سوي صلح است .

پاپ بنديكت شانزدهم: گفت‌و‌گو ميان اديان و فرهنگ‌ها، راه اساسي به سوي صلح است .
كاردينال «تورال»، رئيس شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان در واتيكان در سفر به ايران، پاسخ پاپ به رئيس‌جمهوري را تقديم احمدي‌نژاد كرد.

به گزارش مركز خبر حوزه، مشروح پاسخ پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك‌هاي جهان به نامه محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است:

عاليجناب محمود احمدي‌نژاد

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران

آقاي رئيس‌جمهوري

من بدين وسيله از ابراز تهنيات صميمانه و تأملات جناب‌عالي كه به صورت محبت‌آميز توسط حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني، معاون رئيس‌جمهوري اسلامي ايران براي اينجانب ارسال كرديد، تشكر مي‌كنم.

عقيده عميق من بر اين است كه احترام به بعد معنوي انسان، شرط اجتناب‌ناپذير براي تكوين نظام اجتماعي عادلانه و استقرار صلح پايدار است. در حقيقت رابطه فرد با خداوند، براي كرامت و قداست بطلان‌ناپذير زندگي همه انسان‌ها اصل بنيادين محسوب مي‌شود.

وقتي ارتقاي كرامت انساني به صورت اصل، الهام‌بخش فعاليت سياسي و اجتماعي باشد، در تعقيب خير عمومي تعهد به وجود مي‌آورد و از اين طريق پايه‌هاي محكم و پايدار صلح و آرامش ميان ملل بنا مي‌شود.

صلح قبل از هر چيز موهبتي از جانب خداوند است كه بايد آن را در دعا جستجو كرد؛ اما در عين حال صلح حاصل تلاش افراد خوش‌نيت هم هست. در اين چشم‌انداز معتقدان همه اديان نسبت به ايفاي نقش تعيين‌كننده خود و همكاري براي اقدام‌هاي مشترك، مسئوليت ويژه دارند. از اين روي گفت‌وگو ميان اديان و فرهنگ‌ها، راه اساسي به سوي صلح است.

كاتوليك‌هاي ساكن در ايران و كل جهان تمام تلاش خود را در همكاري با هموطنان خويش و سهيم شدن در خير عمومي جوامعي كه در آن زندگي مي‌كنند صادقانه و بي‌تزوير به‌كار بسته و به صورت سازندگان صلح و آشتي عمل مي‌كنند.

با اين وصف، اميدوارم كه روابط صميمانه موجود ميان مقر مقدس و ايران همواره بيش از پيش توسعه و به همين منوال روابط ميان كليساي محلي و مقام‌هاي مدني ايران هم گسترش يابد. علاوه بر اين معتقدم كه ايجاد كميسيون دو جانبه مي‌تواند به تبادل‌نظر در مورد مسائل مشترك از جمله وضع حقوق كليساي كاتوليك ايران، كمك كند.

آقاي رئيس‌جمهوري! با اين احساس، من بار ديگر فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه خويش را به جناب‌عالي ابراز مي‌دارم.

نامة دكتر احمدي‌نژاد

دكتر محمود احمدي‌نژاد مهرماه امسال در پيامي به رهبر کاتوليک‌هاي جهان با قدرداني از مواضع وي و شوراي پاپي اديان واتيکان در محکوميت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجيد، لزوم همکاري تنگاتنگ و تعامل اديان آسماني به منظور جلوگيري از انحطاط جوامع بشري به‌خصوص بنيان خانواده و نسل جوان را ضرورتي غيرقابل انکار برشمرد و بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي مساعي مشترک در جهت تغيير ساختار ظالمانه حاکم بر جهان تاکيد کرد.

به گزارش مهر، متن کامل اين نامه که توسط محمدرضا‎ ‎ميرتاج‌الديني معاون رئيس‌جمهوري تسليم پاپ شد به اين شرح است‎:‎

بسم‌الله الرحمن الرحيم

عالي جناب پاپ بنديکت شانزدهم

رهبر کاتوليک‌هاي جهان

سلام‌هاي گرم و صميمانه‌ام را به جناب عالي ابراز مي‌دارم و از مواضع شما و‎ ‎شوراي پاپي اديان واتيکان در محکوم نمودن اقدام نابخردانه کليسايي در ايالت‎ ‎فلوريداي آمريکا در اهانت به ساحت مقدس کلام‌الله مجيد که دل ميليون‌ها مسلمان را‎ ‎به درد آورد، تشکر مي‌کنم‎.‎

شرايط خاص حاکم بر جهان امروز و کم‌توجهي نوع بشر به آموزه‌هاي اديان توحيدي که‎ ‎متأسفانه متأثر از اشاعه جرياناتي چون سکولاريسم و اومانيسم افراطي غربي و گرايش‎ ‎بيش از پيش انسان به زندگي مادي، سودجويي و هواهاي نفساني است، روند فزاينده‌اي به‎ ‎خود گرفته و زمينه انحطاط جوامع بشري به خصوص بنيان خانواده و نسل جوان را فراهم‎ ‎نموده است. بر اين اساس لزوم همکاري تنگاتنگ و تعامل اديان آسماني به منظور مهار‎ ‎اين حرکت‌هاي مخرب، ضرورتي غيرقابل انکار مي‌باشد‎.‎

عالي‌ترين رسالت پيامبران الهي، دعوت به توحيد و در سايه آن، ظلم‌ستيزي و‎ ‎برقراري عدالت بوده است. بر اين اساس، پيروان اديان ابراهيمي بايد جهت تحکيم عدالت‎ ‎و رفع ظلم و ستم و جلوگيري از برخوردهاي دوگانه و تبعيض‌آميز که نتيجه‌اي جز توليد‎ ‎و انباشت نفرت و به تبع آن، ايجاد مناقشات و مشکلات در معادلات بين‌المللي ندارد،‎ ‎پيشگام باشند‎.‎

جمهوري اسلامي ايران به عنوان نظامي ديني و مردم‌سالار، همکاري نزديک و توسعه‎ ‎روابط دوجانبه با واتيکان را همواره به عنوان يکي از اولويت‌هاي سياست خارجي خود‎ ‎مدنظر داشته و حل معضلات مبتلا به جوامع بشري همچون هتک حرمت اديان و پيامبران‎ ‎الهي، اشاعه دين‌گريزي و اسلام‌هراسي و تزلزل نهاد مقدس خانواده را از جمله موضوعات‎ ‎مهمي براي رايزني و تعامل سازنده با مقر مقدس مي‌داند‎.‎

اينجانب ضمن احترام ويژه به ديدگاه‌هاي عدالت‌خواهانه و اهتمام جناب عالي در نفي‎ ‎تبعيض و خشونت و با تأکيد دوباره بر جايگاه دين و عبوديت در گره‌گشايي معضلات‎ ‎جهاني، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي مساعي مشترک در جهت تغيير ساختار‎ ‎ظالمانه حاکم بر جهان اعلام مي‌دارم‎.‎

اميدوارم با استعانت از درگاه احديت و در سايه همکاري‌هاي في‌مابين، شاهد گرايش‎ ‎بيش از پيش جوامع بشري به سمت معنويت و برقراري صلح و عدالت در جهان باشيم‎.‎

از خداوند متعال سلامتي جناب عالي و توفيق روزافزون شما را در ترويج رسالت‎ ‎پيامبران الهي مسألت دارم‎.‎ 


نوشته شده در   دوشنبه 9 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode