ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 اسفند 1389     |     کد : 16002

حوزه‌ها تقويت نشود نظام از بين مي‌رود

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي:آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي، يقين و زهد را عوامل پيروزي سريع انقلاب اسلامي و جهاني شدن دين اسلام دانست.

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي:آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي، يقين و زهد را عوامل پيروزي سريع انقلاب اسلامي و جهاني شدن دين اسلام دانست.
اين مرجع تقليد صبح روز پنج‌شنبه در هفتمين اجلاس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماي بلاد کشور که در مدرسه عالي امام خميني (ره) برگزار شد، با ذکر حديثي از پيامبر (ص) افزود: عامل پيشرفت اسلام زهد و يقين و عامل عقب‌گرد شکست است.
وي با اشاره به فراگير شدن اسلام در حدود يک قرن در بخش عظيمي از جهان گفت: يقين و زهد و وارستگي عامل اين موفقيت است که در اين راه شهادت يا پيروزي هر دو جهاد و موفقيت است.
وي به مسلمانان هشدار داد که مبادا عقب ماندگي به سراغتان آيد و افزود: سست شدن پايه‌هاي اعتقادي و تاثير شبهات دشمنان در جوانان و همچنين اسارت به دنيا از جمله عوامل عقب افتادگي است.
مکارم شيرازي خطاب به علماي بلاد گفت: بايد کاري کنيم که ايمان در دل جوانان قرص و محکم بماند و از دنيازدگي بپرهيزيم و ديگران را نيز نهي کنيم.
وي با اشاره به شبه افکني‌ها و شيطان پرستي گفت: در منطقه طوفان عظيمي به پا شده و زلزله سياسي برپا شده که در تاريخ اسلام بي نظير است.
مکارم شيرازي تقويت وحدت مسلمين را امري ضروري دانست و تصريح کرد: بايد وحدت جبهه داخلي خودمان نيز حفظ و تقويت شود و اين کار تنها با شعار بر نمي‌آيد بلکه نياز به عمل دارد.
اين مرجع تقليد بر تقويت حوزه‌هاي علميه در سراسر کشورتأكيد کرد و گفت: يکي از برنامه‌هاي دشمن ساخت مذاهب انحرافي است و بهترين کار در مقابل اين اقدام، تقويت حوزه‌هاست.
وي مهم‌ترين کار علماي شهرستان‌ها را در مقابل مکاتب انحرافي تقويت حوزه دانست و افزود: مشکلات و شبهات بايد در حوزه‌ها مطرح شود و طلاب بتوانند منطقي با مخالفان برخورد کنند.
مکارم شيرازي تصريح کرد: اگر حوزه‌ها تقويت نشوند جوانان و در ادامه آن نظام از بين مي‌رود و اين در حالي است که پايه‌هاي نظام روي دوش جوانان معتقد و از خود گذشته است.
وي بر لزوم پراکنده سازي علما در شهرهاي مختلف کشورتأكيد کرد و گفت: فقط مدرسين و محققين و کساني که در هدايت و نگهداري حوزه‌ها مؤثرند بايد در قم بمانند و بقيه بايد در بلاد ديگر اشاعه دين کنند.
وي با اشاره به اين‌که مسائل اخلاقي رو به انحطاط است، گفت: مشکلات اقتصادي مهم است اما مسائل اخلاقي در راس قرار دارد و منجر به مسائل سياسي خواهد شد.
مکارم شيرازي با بيان اين‌که افزايش آمار طلاق و اعتياد و کاهش آمار ازدواج زنگ خطر است، افزود: متوليان فرهنگ اسلامي بايد نسبت به اين مسئله برنامه ريزي کنند و افراد مسوول را با مسووليت‌هايشان آشنا سازند و برنامه‌ها را از مساجد و رسانه‌ها آغاز کنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش استواري نظام را بر پايه ايمان و اخلاق دانست و گفت: مساجد بايد مثل مساجد صدر اسلام پايگاه و ستاد و مرکز فرهنگي و دانشگاه باشند تا فعال و پرجاذبه دشمنان را از ضربه زدن به انقلاب اسلامي مايوس کنند.
اين مرجع تقليد گفت: بايد کاري کنيم که روحانيت، مرجعيت و حوزه‌هاي علميه مستقل باشند و وابستگي معنايي ندارد و اينتأكيد امام و رهبري است و بايد هوشيار بود که افتخار روحانيت شيعه هميشه استقلال بوده است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: تشکيلات امام حسين (ع) و استقلال روحانيت دو سرمايه با ارزش هستند که از آن غافليم و باعث پيشرفت نظام است.


نوشته شده در   شنبه 7 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode